K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2011, 23:46   #11
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen Faro.

Fornemmede nok, at der lå noget meget alvorligt til grund for din første tråd.

Beklager jeres store tab.

Jeg har i eftermiddag netop tænkt på om din kone måske lider af PTSD, og nu efter at have læst din videre tråd: om hun har fået kriseterapi efterflg., ligeså dig?

Her mener jeg af en erfaren psykolog, som netop har dette som speciale, og har stor erfaring indenfor dette område.

Sorg er jo en ting, og selvom bearbejding af sorg kan være forskellig, så er det sådan, at man nogle gange reagere man forskelligt på dette, og kan udvikle netop PTSD.

Se evt. foreningen for dette omkr. symptomer: http://www.ptsdforeningen.dk/index.php?h_id=4&u_id=2

Kan du genkende nogle af din kones symptomer her? Det kan selv for øvede øjne være svært at få øje på, da symptomerne kan være sammenfaldende m. andre.

Hvis du har overskud til det, det er jo også et tab for dig, selv om du gør alt for at hjælpe din kone, så gå ind under sociale grupper ovenfor, og se link omkr. DR2 udsendelse: Danskerne akademi om netop PTSD.

Ligesom jeg mener, det er vigtigt, at finde den rette hjælp til din kone, så har du måske også brug for hjælp til at klare dette store tab på din måde.

De bedste tanker

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 08:37   #12
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
hej gunvor tak for din svar

hun får hjælp lige nu og er i behandling gå til spykiatri . og får medicin men det er bare så svært og hårdt at mistet ens børn det skal mand bare ikke kom ud for det er en meget stor sorg så jeg håber hun klare det og komme op igen hun har meget ondt i ryggen efter den ulykke og nu skal hun ind på hospital for at tag mr-scanning her på mandag så vi se hvad hun fejle men det se ikke godt ud jeg tro hun har piskesmæk det er det som hendes læge sige og hun har altid kunne arbejde været i sammen job siden 96 så det er da flot synes jeg men lige nu kan hun ikke fysisk og spykisk hun kan ikke noget her hjemme har ondt og ikke lyst er meget ked af det så nu er dat mig da skal lave alt og jeg er også træt nu efter et år hun skal bare op igen det vil hjælpe os elle vi har to søn mere som har brug for en mor og far jeg er alt for træt når de komme hjem og ikke kan meget vi får meget hjælp af familien lige nu det er godt de hjælpe os men kommunen vil ikke hjælpe os hendes sp er ikke sød og sige hun skal ud og arbejdprøvning det kan hun ikke vi skal jo lige ha den mr-scanning på plads så nye lægestatus komme da her næste uge fra hospital så sende jeg det helle ind til kommunen og klage over at de har stoppet det lige nu mangle vi ikke penge men det kommer vi til hvis hun ikke bliver rask og ikke får noget løn men tak for din svar det er godt denne side
__________________
Førtidspensionist pr 01.05.2005
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 11:37   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Faro, jeg er bekendt med jeres store sorg og problemer omkring bl.a sygedagpengene fra din anden tråd. Frygteligt når det hele vælter oveni hinanden.

Gunvor - hvis konen har PSTD burde psykiateren vel have "opdaget" det. Jeg forstår simpelt hen ikke at psykiateren kan skrive som han gør når end ikke Faros kone har noget funktionsniveau derhjemme heller. Hvordan skulle hun så komme uden for en dør og på arbejdsmarkedet ? Det kan man da ikke bare lige i den tilstand, så hvordan kan han skrive sådan noget ??

Jeg forstår det simpelt hen ikke !!??

Føler med dig Faro. Kan det tænkes at psykiateren ikke rigtigt forstår din kone når hun forklarer hvordan har det ? Får hun antidepressiv medicin og i så fald hvilken og hvilken mængde om jeg må spørge ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 12:31   #14
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Kære Faro og familie.

Må jeg først og fremmest kondolere.

Jeg kan anbefale jer, at kontakte sorg og krise terapeut, LiseLotte Åbrink. Hun har selv mistet sin søv i en trafikulykke, og skrevet en bog (Tommy's hus i himlen).

Hun er et facinerende og varmt menneske. Hvis i ikke vil i terapi hos hende, kan jeg klart anbefale jer, at læse bogen. Den omhandler bla Tommy's to søskendes reaktioner.

Værd at tænke over:

"Du kan ikke hindre sorgens fugle i at flyve hen over dit hoved. Men du kan forhindre dem i at bygge rede i dit hår".



- Kinesisk ordsprog

Masser af positive tanker til jer.

Lizzy
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 18:02   #15
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
Hej Lizzy tak for din svar
jeg har fundet hende liselotte og skrev en mail til hende så nu må vi se hvad vi finde ud af men tak for det
__________________
Førtidspensionist pr 01.05.2005
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 10:09   #16
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
faro..

Selv tak
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 13:08   #17
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
min kone har PTSD og det ved lægen og hun er i behandling for det kommunen har stoppet sygedagpenge nu sige de at da er gået de 52uger men vi har været på hospital mr scannig den 24-01-2011 som vise at hun er syg og at det passe med de smerte hun har i kroppen plus det spykisk har hun ptsd kommunen tro bare men kan glemme ens søn og bare arbejde igen de kan ikke se hvor svært det er for hende og at hun er syg og ikke kan arbejde lige nu hun har haft sammen arbejd siden 1996 så hun har da kunne arbejde hver dag uden problem så jeg forstå dem ikke rigtig
__________________
Førtidspensionist pr 01.05.2005
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 14:06   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kære faro,

Kommunen udbetaler desværre ikke "bare" sygedagpenge, fordi din kone er syg og ikke kan arbejde/afklares. De udbetaler sygedagpenge sålænge din kone kan afklares mod det ordinære/almindelige arbejdsmarked eller mod fleksjob og førtidspension.

Har I overhovedet modtaget begrundelsen for sygedagpenge stoppet? I såfald hvad siger denne ?

Din kone har nu været på sygedagpenge/sdp i 52 uger, såfremt hun skal have sygedagpengene forlænget "kræver" det at hun kan komme under et at punkterne i §27 for forlængelse af sygedagpenge. Denne er refereret her:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Det ser ud til at din kones sdp. som sagt simpelt hen er udløbet og at sagsbehandlerne ikke ser nogen grund til forlængelse og dette skal du klage over. Det er vigtigt at du får klaget inden for klagefristen. Først klager man til kommunen senest 4 uger efter sdp. stop og giver de sig selv medhold ryger den automatisk videre til BAN (Beskæftigelses Ankenævnet).

Dine klage punkter kunne være at der er pkt. i §27 som din kone burde hører ind under. Fx. §27 stk. 4, der lyder som flg.

16. I § 27, stk. 1, indsættes efter nr. 3 som nyt nummer:

»4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«

Din kone er jo ikke blevet afklaret så man ved hvor hun høre til på arbejdsmarkedet. Såfremt hun ikke kan/må arbejdsprøves skal der indhentes lægelig dokumentation herfor.

Ydermere er det vigtigt at I er blevet varslet om sygedagpenge stop senest 2 uger før ! Er dette sket? Alternativt kan dette også være en klage pkt. iht. §7a.

Sidst men ikke mindst ressourceprofilen. Har I modtaget denne fra kommunen omkring din kone og er den retvisende udfyldt/ er I enige med det der står ?

Har I overhovedet modtaget begrundelsen for sygedagpenge stoppet, det er jo vigtigt at dette også kommer på banen så I kan klage over dette ligese !!?

Som sagt er det vigtigt at I får klaget over sygedagpenge stoppet, gør I ikke dette inden for fristen, så har I slet ikke mulighed for at få dem igen før at din kone op arbejder retten hertil og det er der nok ikke udsigt til.

Jeg forstår om noget at du ikke kan forstå hvorfor man ikke kan forlænges på sdp. når man er syg, det kunne jeg heller ikke da jeg selv røg ud i 2007. Min sag blev lukket ved at en psykiater skrev at jeg ikke måtte arbejdsprøves. Man kan så sige at min sag burde have fortsat mod pension, men så skal lidelserne være varige og stationære og alle behandlingsmuligheder skal være udtømte. Din kone burde måske afklare mod pension, men det kræver at hendes sagsbehandler er med herpå og i sidste ende indstiller hende på kommunens vegne, men dette skulle man have talt om forinden !! Du nævner ikke hvad hendes sagsbehandler har foreslået af tiltag, umiddelbart ser det ud til at man "kun" har koncentreret sig om den helbredsmæssige afklaring.

Håber at I får skrevet en klage i tide og har eller får evt. hjælp hertil, ellers skriv igen, vi kan måske hjælpe.

Rigtig god bedring med din kone. God kæmpet af jer begge, bliv ved.

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 28-01-2011 kl. 14:15.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægen! FrkSilverfox Dit og Dat 15 24-10-2011 11:47
lægen som bisidder baldur Alt det andet 11 02-10-2011 19:59
Sygmeldt fra lægen kvinde29 Alt det andet 6 30-06-2011 11:29
social-lægen Fodfolket Alt det andet 8 08-12-2009 16:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension