K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2014, 11:49   #1
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Tilkendt fleks-hvornår revurdering?

Hej i hjælpsomme mennesker.

Jeg blev tilkendt fleksjob i Januar 14. Det skulle ifølge speciallæger og egen læge have været førtidspension, men det bestemmer de jo ikke, som tingene er i dag. Min arbejdsprøvning viste 20 min om dagen, to dage om ugen. Jeg har (selvfølgelig) ikke kunnet finde et job. Jeg har en fleksjob ambassadør, hvis opgave det er at finde job til mig, men jeg har ikke hørt fra hende længe... Mit spørgsmål er, hvor længe skal jeg gå som ledig fleksjobber, før sagen skal revurderes?

Mvh
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2014, 11:55   #2
balde53
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2012
Lokation: thisted
Alder: 50
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
balde53 er ny på vejen
der kan gå rigtig lang tid.da flexjob er svære at få
balde53 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2014, 11:57   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Har du set denne afgørelse ? http://www.k10.dk/showthread.php?t=30999
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2014, 12:04   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af LoveFairy Se meddelelser
Hej i hjælpsomme mennesker.

Jeg blev tilkendt fleksjob i Januar 14. Det skulle ifølge speciallæger og egen læge have været førtidspension, men det bestemmer de jo ikke, som tingene er i dag. Min arbejdsprøvning viste 20 min om dagen, to dage om ugen. Jeg har (selvfølgelig) ikke kunnet finde et job. Jeg har en fleksjob ambassadør, hvis opgave det er at finde job til mig, men jeg har ikke hørt fra hende længe... Mit spørgsmål er, hvor længe skal jeg gå som ledig fleksjobber, før sagen skal revurderes?

Mvh
Så længe du er ledig så skal du i princippet ikke revurderes.. Men når du har gået ledig i 12 mdr indenfor 18 mdr, så har kommunen pligt til at tjekke om du står til rådighed for et fleksjob..

Det er IKKE en revurdering som sådan.. Men typisk sendes man til "Anden Aktør" og sikkert i en praktik af en slags..

Du kan også komme i et ressourceforløb.. Det bruges hvis man er i fare for at havne på en FP.. Ydelse er så din nuværende ledighedsydelse..

Sidst redigeret af mik16; 24-10-2014 kl. 12:09.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2014, 12:35   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.793
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kan du bekræfte...

Kære LoveFairy

.... at du er bevilget fleksjob med 20 minutter 2 x ugen?

.... at du er over 40 år?

.... at du tidligere ikke har anket denne afgørelse?

Har du kendskab til om din praktiserende læge har afsendt en LÆ 165 lægeforslag til kommunen om, at din praktiserende læge mener at du burde bevilges førtidspension?

Bedste hilsen

Peter

Information http://www.avisen.dk/minister-handik...on_290845.aspx og læs og forstå dommen som Akvamarin henviser til

Sidst redigeret af phhmw; 24-10-2014 kl. 12:37.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-10-2014, 17:41   #6
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Hej Peter og andre
Tak fordi i har svaret.
Ang dine spørgsmål:
Jeg er bevillget fleksjob uden et timeantal. Arbejdsprøvningen var på 2x20 min, det gik stødt ned ad bakke og de sidste to uger lå niveauet der. Fleks konsulent forestiller sig en arbejdstid på to timer og taler om at jeg jo så kan gå op i tid. Jeg vil jo rigtig gerne arbejde og tjene flere penge, men realistisk...det er det desværre ikke.

Jeg er 39 år

Jeg har ikke anket, fordi jeg vil give det en chance (og altid vil mere end jeg kan...og bliver syg af det)

I attesterne står der at der bør findes "anden forsørgelse end arbejde"...

Mvh

��
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension