K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-08-2011, 12:06   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det burde være nok med den mail/autosvar, print den ud, så du har den.

Brug LUM's forslag til skrivelse, men jeg er ikke enig i, at den stiles til sb og ikke jobcenterchef.

Her i kommunen er det pigerne bag receptions-skranken, der står for at lave aktindsigterne, så sb har intet med dem at gøre.

Jeg ville stile den til jobcenterchefen, men sørg for, at det fremgår tydeligt, at det er en klage, da den ellers blot lander på sb's skrivebord.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 20:24   #22
Kitt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2011
Lokation: København
Indlæg: 19
Styrke: 13
Kitt er ny på vejen
Min sag er godt nok til at få grå hår i hovedet af. Jeg skal helt sikkert skrive en klage over sagsbehandlingen når der forelægger en afklaring på min revalidering.

NU er sagen er bare den at jeg venter stadig på at få min resurseprofil til underskrift. Den bliver sendt hjem til mig også skal jeg underskrive og sende tilbage. Men den er et halvt år gammel og der er helt sikkert ting i den der er forældet og som skal ændres.

MIn sb har sendt min sag til en ekstern sb som nu håndtere min reva-sag. Men han er kun til at få fat på på mail. Skrev mail til ham vedr mine bekymrninger i torsdags.

I fredags ringede min kontaktperson i distrikt psykiatrien til min sb for at forhøre sig om sagen. Min sb siger så til hende at jeg ikke kan starte studie før min sag er afklaret. Det er der ingen der har talt med mig om. Jeg starter studie den 1. sep. Jeg ser ingen mulighed for at min sag er afklaret inden da der nok skal rettes i min resurseprofil og det er den 29. aug i morgen.

Jeg er helt på herrens mark her. Aner ikke til eller fra. Det er umuligt at få taletid med en fra kommunen som kan hjælpe mig med at forstå hvad der foregår.

Og hvad med mit studie. Det er første gang jeg høre om at jeg ikke må påbegynde hvis der ikke er en afklaring. Jeg har tænkt mig at ringe i morgen og prøve at få fat på en jeg kan lave en aftale med om at jeg begynde alligevel, men hvad nu hvis jeg rent faktisk ikke får lov at starte?
Kitt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 21:12   #23
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Den der ville jeg lave som haste til borgmester og jobcenterchef.

Kan du komme til en faks så brug den, og send mail samtidig med husk: haster!

Lav en inddirekte klage over at du først nu får besked om at du ikke kan starte på dit studie før du er afklaret og oven i skal have det af vide af en 3. person (altså at du ikke selv er blevet oplyst om det)

Skriv er du er forvirret for nu er du meget usikker på om du skal begynde på dit studie eller ej, og dette har du brug for at få svar på senest d 30/8 så du har tid til at få købt de sidste ting, i tilfælde af start.
Og skriv så gerne at du ved manglende svar går ud fra at du ikke skal starte, og at du selvfølgelig forventer at hvis du alligevel skulle men ikke har fået rettidigt besked går du ud fra at evt fravær ikke vil blive registeret som fravær i det du jo ikke har kunnet vide berede (eller noget i den stil. Det er vigtigt at få med for de vil kunne stanse din ydelse på det grundlag ved at påstå at du ikke har fulgt jobplanen, så det er vigtigt at have dit på det tørre)

Det skriver du i aften og mailer samt faxser i aften (de fleste nymodens printere har indbygget fax) så du er 210% sikker på de har det i morgen.
Sender du en fax til borgmester er det sekretæren der modtager den, i min kommune sørger sekretæren for at kontakte borgmesteren ved hastesager selv om at han enlig har fri (eller i hvert fald den tidligere borgmester) mens evt mails stilet direkte til borgmester ikke nødvendigvis åbnes.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 22:48   #24
Kitt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2011
Lokation: København
Indlæg: 19
Styrke: 13
Kitt er ny på vejen
Er det det samme brev jeg skal sende til borgmesteren og til jobcenter lederen?
Kitt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 02:53   #25
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja og skriv gerne at bække har modtaget.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 21:24   #26
Kitt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2011
Lokation: København
Indlæg: 19
Styrke: 13
Kitt er ny på vejen
Borgmesteren og jobcenter chefen har idag fået en brev med "Haster" skrevet på. Jeg har også været på selve jobcentret og prøvet at få en samtale med sagsbehandleren på min sag. Han skulle så have ringet tilbage, men gjorde det altså ikke idag som lovet. Så var jeg på den daghøjskole jeg har gået på til juni (som en del af et udd afklarings forløb). Vejlederen skrev en rigtig god mail til den sb som nu tager sig af mig sag hvor hun bla beder ham kontakte hende og lige fortæller sagen kort.
Da jeg kom hjem her til aften skrev jeg en mail til jobcentret som ala en kvittering for det opkald jeg blev lovet med ikke fik.

Håber ikke det er for lige på og hårdt? Jeg er bare rigtig træt af det hele. Jeg er også alvorligt bange for jeg slet ikke får noget ud af de breve og at ingen vil reagere på det.

I morgen går jeg på jobcentret igen med samme anmodning.
Kitt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 21:50   #27
Kitt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2011
Lokation: København
Indlæg: 19
Styrke: 13
Kitt er ny på vejen
Udover det har jeg lige skrevet mig egen resurseprofil om. Den gamle var forældet. Der er sket meget med mig det sidste halve år så den passede ikke helt længere. Har også fået en anden diagnose.

Har i alt fald sendt den som mail til ham der tager sig af min sag.
Kitt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 02:23   #28
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Absolut ikke for hårdt, desværre.

Og super fint at have en "med dig" fino at daghøjskolen hjælper med at forsøge at finde hoved og hale.

Mht RP´en, så kan du ikke skrive den om (altså jo men det er ikke brugbart og vil ikke kunne bruges i din sag) det der står, må ikke slettes, det skal blive, der kan TILFØJES.
Så ikke noget med at omskrive, men tilskrive

Du bør i den sammenhæng skrive til SB at du mener RP´en er forældet og at du ønsker at få den opdateret og at du forventer at blive indkaldt til et møde des angående inden for 4 uger (MEN vent med det til du har styr over om du skal starte eller ikke starte ellers bliver det bare alt for rodet *s*)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 08:04   #29
Kitt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2011
Lokation: København
Indlæg: 19
Styrke: 13
Kitt er ny på vejen
Kan det heller ikke skrives om hvis jeg aldrig har underskrevet en resurseprofil før? Den har skulle være lavet i et halvt år men min sb har ikke set på den før nu. Jeg har en del gange i løbet af de sidste par måneder givet udtryk for at et rp'en er for ældet, men føler mig ikke ligefrem hørt.

Tak for svar Det er dejligt at have lidt at støtte sig til.

Vejlederen på daghøjskolen aner desværre intet om lovgivning og kan intet gøre andet end at presse på, men det kan jo også være en stor hjælp
Kitt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 09:58   #30
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jo, hvis ressourceprofilen, IKKE har været brugt til afgørelser, og du ikke har haft den til godkendelse og underskrift, skal ressourceprofilen selvsagt afspejle situationen, hvor den skal godkendes første gang.

Det betyder dog ikke at der skal ævre historik i den, det skal således bare være klart, hvad der gældende for din situation idag.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
revaliderings regler nensypigen Alt det andet 5 11-10-2010 15:39
Revaliderings-godkendt og arbejdsprøvning mortilm Dit og Dat 5 26-05-2010 22:57
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Føler sig snydt i revaliderings sag Holmeren Alt det andet 20 24-03-2009 15:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension