K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2015, 17:43   #21
FrkJakobsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2013
Lokation: Guldborgsund Kommune
Indlæg: 15
Styrke: 11
FrkJakobsen er ny på vejen
Endelig!

Hurra! Efter den seneste forhaling på to måneder og et par rykkere fra mig, er det endelig sket! D. 15. December blev min sag afsluttet og sendt afsted, d. 1. Januar fik de min samtykkeerklæring - og i forgårs fik jeg endelig brevet om at NU må jeg endelig gerne komme til møde.
Den 21. Januar er der rehabiliteringsmøde om min sag, der omhandler ord som Stationær, Ingen reel arbejdsevne, "vi kan ikke gøre mere for hende" og at jeg ikke må gøre hverken det ene eller det andet, samt min gigtlæge der mener det er mere realistisk med FTP end deltidsjob.. Jeg er så spændt og nervøs, mere end den dag jeg skulle til min studentereksamen.. Nu skal det bare overståes, så jeg kan komme videre.. Lige meget hvad, er det et skridt videre. Tak for al jeres hjælp! Jeg skal nok holde jer opdaterede..
FrkJakobsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2015, 17:55   #22
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Et skridt i den rigtige retning.

pøj pøj frk. Jacobsen

Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2015, 18:11   #23
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis de nu på det rehabmøde vil komme med forslaget ressourceforløb...og du mener at det ikke kan lade sig gøre...eller vil fremme en arbejdsevne...

Så kunne du måske med fordel sætte dig ned her inden mødet og skrive alle de argumenter du har imod et ressourceforløb og hvorfor det ikke vil virke...

På den måde vil du ikke skulle stå midt i mødet og skulle finde dine argumenter frem....

Er der andet du ønsker at få fortalt på det møde...så bør du skrive det ned inden mødet og tage det med på et stykke papir....sådan at du får sagt alt du vil...

Mange har det med at glemme alt når de først står midt i det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2015, 18:37   #24
FrkJakobsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2013
Lokation: Guldborgsund Kommune
Indlæg: 15
Styrke: 11
FrkJakobsen er ny på vejen
Præcis

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvis de nu på det rehabmøde vil komme med forslaget ressourceforløb...og du mener at det ikke kan lade sig gøre...eller vil fremme en arbejdsevne...

Så kunne du måske med fordel sætte dig ned her inden mødet og skrive alle de argumenter du har imod et ressourceforløb og hvorfor det ikke vil virke...

På den måde vil du ikke skulle stå midt i mødet og skulle finde dine argumenter frem....

Er der andet du ønsker at få fortalt på det møde...så bør du skrive det ned inden mødet og tage det med på et stykke papir....sådan at du får sagt alt du vil...

Mange har det med at glemme alt når de først står midt i det...
Dét er jeg allerede i gang med, jeg er nemlig en af dem hvor klappen går ned som om en stor, fed trold knalder en tung blydør i hovedet på mig
FrkJakobsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2015, 19:25   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
He he he meget beskrivende så godt du er gået i gang
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2015, 21:54   #26
FrkJakobsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2013
Lokation: Guldborgsund Kommune
Indlæg: 15
Styrke: 11
FrkJakobsen er ny på vejen
Stakkels nerveender

Puha.. Så er det i morgen..
Jeg er normalt typen der først bliver nervøs over noget, 5 minutter før jeg skal "på" men i dag har jeg været glad for at kunne distrahere mig selv en smule.. Jeg har 43 knuder i maven og forsøger ikke at tænke på det.. Vildt at jeg allerede står her..

Jeg har i dag fundet de papirer frem jeg finder vigtige, noteret i dem og understreget vigtige ord/sætninger.. Generelt ser det ret godt ud. Min morbror kommer tre timer før vi skal til mødet (14.15), og taler det hele igennem med mig, sammenligner noter og tager et par ture til forbrændingen med en masse af mine ting.. Det bliver en lang dag, der sikkert er slut før jeg får set mig om..
Jeg ved godt jeg ævler. Det er det jeg kan. Jeg skriver i morgen eller torsdag, hvordan det er gået.
Hav en god aften, folkens..
FrkJakobsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2015, 22:14   #27
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Håber du får et godt møde, husk at prøve at ta det roligt, hvis de stiller spørgsmål der er svære så ta dig god tid til at svare. intet hastværk det er DIT møde om DIN fremtid.

krydser fingre for dig
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2015, 22:19   #28
FrkJakobsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2013
Lokation: Guldborgsund Kommune
Indlæg: 15
Styrke: 11
FrkJakobsen er ny på vejen
Godt råd

Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Håber du får et godt møde, husk at prøve at ta det roligt, hvis de stiller spørgsmål der er svære så ta dig god tid til at svare. intet hastværk det er DIT møde om DIN fremtid.

krydser fingre for dig
vh sortepigen
Tak, det skal jeg prøve at huske!
FrkJakobsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2015, 22:24   #29
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er godt at forberede sig....men det er lige så godt at kunne abstrahere fra sagen...

Håber du får et godt møde...som så mange andre før dig har haft...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 20:01   #30
FrkJakobsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2013
Lokation: Guldborgsund Kommune
Indlæg: 15
Styrke: 11
FrkJakobsen er ny på vejen
Hm

Nu her over et døgn efter mødet, er jeg vist efterhånden kommet nok til mig selv til at skrive her..

Det kunne ikk have været gået værre, end hvis de havde kaldt mig noget grimt og sagt jeg skulle få et job..

Det føltes IKKE som mit møde, om MIN fremtid, og de indstiller mig til det sidste vi havde satset på de ville sige..

Ressourceforløb over to år, med praktikplads ifb med min HG, en dag om ugen, i mit nærområde, med så lidt transport som muligt, og en mentorordning..
Det kan jeg slet ikke overskue.

Havde de kommet med det forslag da jeg bad om hjælp til min HG-elevplads for to år siden, havde jeg klappet i mine hænder og sagt ja tak. I dag har jeg ikke mere at give af. Og så en mentorordning oveni..

Så den anker vi selvfølgelig. Det var ikke et behageligt møde. Det var vores klare opfattelse at de forud for mødet havde besluttet sig at jeg var for ung til at være en del af FTP statistikken. Fastholdelse for en enhver pris. De stillede nogle spm og så gik de ud for at snakke. De spurgte slet ikke om jeg havde noget at sige. Jeg fik så "lov" at sige det da de kom tilbage, men det var uden tvivl bare noget der skulle overståes.. Lægernes og min og min morbrors udtalelse havde absolut intet værdi. Ikke engang for lægen til stede, som ikke havde det fjerneste med gigt at gøre, virkede til at give noget som helst for diverse lægelige udtalelser

Det eneste nogenlunde positive ved det, er at vi ikke er helt sikre på at min sagsbehandler faktisk er enige.. Hun har jo også selv skrevet at jeg ikke har udviklet en arbejdsevne, men derimod fået det værre, præcis som diverse læger også har beskrevet..
Så håbet, selvom det kun er lillebitte, er at hun snakker med sin ledelse om en anden retning.. Jeg er slet ikke sikker på hun gør det, men det er det eller en anke...
Puha. Det tager mange dybe vejrtrækninger det her.

Nå, men nu går der en uges tid, hvor SB tænker over om hun er enig, hun skulel gerne modtage indstillingen i dag. Den sender hun til mig. Så venter vi på en afgørelse, og så starter ankesagen..

Min morbror har forsøgt at søge på Ankestyrelsen, for at finde præcedens for min sag, uden større held. Har I gode råd, eller links til den her slags eller andet? Vi modtager gerne al hjælp til rådighed..

Mvh FrkJakobsen
FrkJakobsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension