K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2019, 23:27   #1
Henrik_K
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2019
Indlæg: 1
Styrke: 0
Henrik_K er ny på vejen
Kone førtidspensionist - Hvilke løn muligheder ?

Hej

Første indlæg herinde efter at have læst mange timer, så håber det er placeret korrekt.

Min kone er førtidspensionist efter de nye regler, og har ikke noget arbejde samt næppe får det lige umildbart. Børn er der heller ikke nogle af, dog nok 1 enkelt inden for nogle år.

Min indtægt er den primære, og har det egentlig også helt fint med at hun ikke får 15k udbetalt eller lign. Dog er jeg bestemt ikke fan af at hvis jeg prøver hæve indkomsten som husstand, så bliver jeg/vi straffet for det ekstra ansvar, timer etc jeg ligger.

Sådan i meget grove træk falder hendes førtidspension 1/3 del af hvad jeg stiger, og hvem vil ikke være lidt træt af kun at få 2/3 ud af ens ekstra indsats ? ...

Jeg er ansat som funktionær, og selvom alle muligheder nok er lukket, kunne jeg godt tænke mig at høre om nogle får en del af deres løn udbetalt uden det går direkte udover førtidspensionen ? - Her tænker jeg på:

- Firmabetalt telefon
- Firmaet betaler en leaset bil
- Etc.

Altså mulighed for at man stadig får en højre indtægt, men at man ikke mister 1/3 af dem i form af konens mindre indtægt. Håber det giver mening
Henrik_K er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2019, 06:11   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg tror ikke at der er nogen lovlige muligheder for at undgå modregning undtagen at gå fra hinanden eller at pensionisten beder om at blive minifleksjobber hvis helbredet muliggør det.

Hvis du får firmabil, telefon eller betalt internet osv, så bliver du beskattet af værdien og lige så snart du beskattes af en indtægt så modregnes pensionisten i den værdi du beskattes af.

Hvis du skal undgå modregning så skal du enten finde en ting du kan modtage skattefrit (hvis sådan en ting findes) eller op over modregnings grænsen, herefter kan du tjene så meget du lyster og evner uden modregning.

Hvis du løbende sætter penge på en pensionsordning og får skattefradrag for det, så vil det også påvirke modregningen i nedadgående retning men det får I jo ikke mere at leve for her og nu.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension