K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2018, 23:22   #1
Aleom
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2018
Indlæg: 36
Styrke: 6
Aleom er ny på vejen
førtidspension med tilbagevirkende kraft

hejsa
jeg fik tilkendt førtidspension for lidt siden, og jeg er meget glad for at jeg har fået den.
men der gik 12 år hvor jeg skulle jages igennem alle mulige tilbud fra kommunen før jeg fik den.
jeg føler lidt at de har forsøgt at få mig på så lav en ydelse som overhovedet i så lang tid som muligt
jeg har haft den samme diagnose med aspergers i samtlige 12 år og der har ikke rigtig været udsigt til forbedring som min læge også har skrevet
skal jeg søge om at få det udbetalt med tilbagevirkende kraft?
Aleom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2018, 07:00   #2
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Æhhh, du har jo allerede oprettet en tidligere tråd hvor du har spurgt til erstatning, og har fået oplyst, at du kan prøve at få en vurdering fra en advokat....
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2018, 08:29   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du skal kunne bevise at de bevidst har tilsidesat de tiltag du har været igennem, det kan være meget svært at finde.

Du skal kunne bevise at de bevidst har gjort det, de skal ikke bevise at de ikke har gjort det så hele bevisbyrden ligger ved dig.

Jeg tror at du spilder både din tid og dine penge både her og i det erstatninssøgsmål du også skriver om. Det er ikke nemt at bevise og jobcenteret kan henvise til loven om at de skal udrede og forsøge at hjælpe dig til selvforsørgelse.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2018, 15:08   #4
Aleom
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2018
Indlæg: 36
Styrke: 6
Aleom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Du skal kunne bevise at de bevidst har tilsidesat de tiltag du har været igennem, det kan være meget svært at finde.

Du skal kunne bevise at de bevidst har gjort det, de skal ikke bevise at de ikke har gjort det så hele bevisbyrden ligger ved dig.
Ja det ved jeg. Sådan har det været med alle de sager som jeg har haft med kommunen, og i ankestyrelsen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Jeg tror at du spilder både din tid og dine penge både her og i det erstatninssøgsmål du også skriver om. Det er ikke nemt at bevise og jobcenteret kan henvise til loven om at de skal udrede og forsøge at hjælpe dig til selvforsørgelse.
Ja, men de har brugt 12 år på det. Hvor er rimeligheden i det?
Aleom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2018, 15:45   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg siger ikke at det er urimeligt, menndet kan du bare ikke bruge i en retssag. Her gælder kun jura, ikke følelser og rimelighed eller ej.

Jeg fik fleks med tilbagevirkende kraft men kun fordi der var en fejl, dokumenteret via arbejdsprøvningerne og nedskrevet i sagen, som de havde overset i deres afgørelser og da den blev hevet frem om brugt som dokumentation, blev afslag på fleks rettet tilbage til afslagsdatoen.

Men igen, dette handler ikke om rimelighed mm, kun om jura, dokumentation og argumenter og uden en skudsikker sag er det spild af dine penge
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2018, 01:52   #6
Aleom
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2018
Indlæg: 36
Styrke: 6
Aleom er ny på vejen
hvad gjorde du for at søge om at få det med tilbagevirkende kraft?
Aleom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2018, 08:22   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det skete automatisk da kommunens jurister og ledlese anerkendte min klage over afslag på fleks, så tilbageførte de tilkendelsesdatoen til den dag afslaget blev givet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2018, 16:36   #8
Aleom
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2018
Indlæg: 36
Styrke: 6
Aleom er ny på vejen
okay, så mann skal bare rette henvendelse til kommunen?
Aleom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2018, 01:37   #9
ReneChr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2010
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 22
Styrke: 14
ReneChr er ny på vejen
Jo hurtigere du får ind i dit hoved, at din situation ikke er et særtilfælde, eller at du er berettiget til "The Big Bucks", desto hurtigere kan du få ro i sindet, og nyde at du nu endelig har fået din pension. Tro mig, mange andre end dig, har kæmpet i årevis for at få tilkendt pension, og det er en kamp du taber - du lægger din energi et forkert sted!

Hvad er det, du mener, systemet skylder dig? Mangler du penge? Hvis alle os, der havde fået pension senere, end vi reelt burde, skulle søge erstatning og fik det, så gik systemet nok hurtigt "bankerot", og jeg synes ærlig talt det er en smule grådigt og "jeg vil have" agtigt.

Men held og lykke med det
ReneChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2018, 04:04   #10
Aleom
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2018
Indlæg: 36
Styrke: 6
Aleom er ny på vejen
Jeg ved ikke hvorfor du skriver det. Der er jo ikke nogen konkret vejledning i dit indlæg.
Aleom er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension