K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2018, 12:48   #1
AnneL
Holder hovedet højt!
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2015
Lokation: Bornholm
Indlæg: 4
Styrke: 0
AnneL er ny på vejen
Exclamation Kontrol af førtidspension

Hej alle ☘️

Jeg er førtidspensionist - fik pension i 2013 så er altså efter de nye regler. I afgørelsen var en kontrol efter 5 år, pga sygdommens uforudsigelighed og de medicinske muligheder.
Nu er jeg indkaldt til denne kontrol. LÆ265 er lavet, journal fra behandlende hospital, overdragelsesblad fra sagsbehandler samt neuropsykologisk udredning fra 2013 vedlagt min sag. Jeg har - heldigvis - ikke fået det værre, men hellere ikke bedre. Er sclerosepatient.

Hvad kan jeg forvente af dette kontrol møde?? Er pivhamrende nervøs!!!! 😨

Nogen som kan oplyse mig? Eller berolige? 🤞🏼
AnneL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2018, 19:25   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg har ikke selv erfaring, men der her tidligere været adskillige tråde om emnet og hver eneste gang er der blevet skrevet at medmindre man har fået det bedre så er det en formssag.
Læs eksempelvis denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...n+med+revision
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2018, 20:13   #3
AnneL
Holder hovedet højt!
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2015
Lokation: Bornholm
Indlæg: 4
Styrke: 0
AnneL er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Jeg har ikke selv erfaring, men der her tidligere været adskillige tråde om emnet og hver eneste gang er der blevet skrevet at medmindre man har fået det bedre så er det en formssag.
Læs eksempelvis denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...n+med+revision
Tak, Nørd. Vil fluks læse tråden, forhåbentlig den beroliger
AnneL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2018, 09:07   #4
Fnuggi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2018
Indlæg: 7
Styrke: 0
Fnuggi er ny på vejen
Hej AnneL

Må jeg spørge hvordan det er gået dig? Fik du permanent førtidspension og hvordan foregik det? Var du til møde med hele rehabiliteringsteamet?

Spørger, da jeg selv skal genvurderes og der åbenbart er vidt forskellige måder at gøre dette på

vh. fnuggi
Fnuggi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2018, 16:24   #5
FritzA
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
FritzA er ny på vejen
Nu er jeg ikke Anne, men jeg vil godt dele min oplevelse af revurdering med dig...

Jeg blev indkaldt til et møde med en sagsbehandler.
Og inden da havde jeg modtaget nogle papirer, som jeg skulle udfylde og tage med til det møde.
Så sad vi ellers lige så stille, bare os 2 og snakkede om sagerne, og hun tog lidt notater undervejs.
Ved mødets afslutning skrev jeg under på, at hun gerne måtte indhente informationer hos diverse behandlere, og det var det.

Jeg blev holdt opdateret med en e-mail om sagens forløb i ny og næ, men dette var det eneste møde vi havde, og det kom slet ikke på tale, at jeg skulle foran rehabiliteringsteamet.

Jeg fik besked på skrift, om at jeg var blevet vurderet til fortsat at skulle modtage førtidspension.

Så det var det.
Meget mere smertefrit end jeg troede det ville være. Og det håber jeg også det bliver for dig.
FritzA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2018, 19:27   #6
Bricko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2016
Indlæg: 53
Styrke: 8
Bricko er ny på vejen
Nu "spammer" jeg lige tråden! Er det blevet alle der tildeles førtidspension, der skal vurderes igen efter 5 år? Hvor står det opført henne? Jeg kan ikke finde det i mine papirer!
Bricko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2018, 19:37   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bricko Se meddelelser
Nu "spammer" jeg lige tråden! Er det blevet alle der tildeles førtidspension, der skal vurderes igen efter 5 år? Hvor står det opført henne? Jeg kan ikke finde det i mine papirer!
Står det ikke i dine papirer gælder det ikke dig. Det sker kun i få tilfælde
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2018, 08:11   #8
Fnuggi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2018
Indlæg: 7
Styrke: 0
Fnuggi er ny på vejen
Tak FritzA for din tilbagemelding

Man er jo lidt nervøs for, hvad der skal ske. I dit tilfælde lyder det jo som om, det gik næsten helt automatisk.

Spurgte AnneL fordi jeg kunne se, at hun havde fået udfyldt en LÆ265 og den er med henblik på rehabiliteringsteamet.

Som jeg har forstået det, skal jeg nemlig til møde med hele rehabiliteringsteamet. Og jeg synes egentlig, det er lidt spild af tid, at der er 6-7 mennesker, som igen skal bruge tid på sådan et møde.
Særligt når jeg på ingen måde har fået det bedre.

Tænker også, at det er lidt mærkeligt, at det lyder til, at der ikke er en ens procedure for genvurdering. Eks.vis indføre i noget lovtekst/vejledning, at hvis borgeren ikke har fået det bedre iflg. lægepapirer, så er det ikke nødvendigt at behandle sagen i rehabiliteringsteamet.
Fnuggi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2018, 14:36   #9
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Jeg undrer mig...

Pension tildeles !
"Trailer" hæftes på... "Vi vil revurdere din pension om 5 l-a-n-g-t-r-u-k-n-e år" !

Hvorfor klager man ikke over at blive sat til tortur, i 5 år ? En sådan klage vil ikke vedkomme pensionen, der jo er tildelt, og så kan sagen jo gå sin gang, om det nu skal være pension med "trailer" eller ej !
Mange flere af disse "betingelses-domme" bør komme for ankestyrelsen.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2018, 09:17   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 25
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Jeg undrer mig...

Pension tildeles !
"Trailer" hæftes på... "Vi vil revurdere din pension om 5 l-a-n-g-t-r-u-k-n-e år" !

Hvorfor klager man ikke over at blive sat til tortur, i 5 år ? En sådan klage vil ikke vedkomme pensionen, der jo er tildelt, og så kan sagen jo gå sin gang, om det nu skal være pension med "trailer" eller ej !
Mange flere af disse "betingelses-domme" bør komme for ankestyrelsen.
Jeg kan forestille mig, at man i forvejen har kæmpet i mange år før man endelig får tilkendt fp, og enten så orker man ikke, at kæmpe mere, eller også frygter man for, at en klage kan resultere i, at man mister fp'en igen (det er jo ikke alle der kender loven, som de fleste k10-brugere).

Der er muligvis også nogen, der ikke lige fra starten fanger, at deres tilkendte fp er med revurdering.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension