K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2015, 22:38   #21
Aarhus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
Aarhus er ny på vejen
Jeg er kommet i tanke om, hvad min sb sagde til mig ang kontrollen, hvilket har beroliget mig meget. Hendes eksakte ord, var at de blot ville få at vide af lægen, hvordan jeg havde det, hvis det var som ved tilkendelsen eller værre, ville min pension blive permanent, hvis det var meget bedre, ville de nok kigge på muligheden for fleksjob. Det var den sb, som sad med i pensionsrådet, så er ret sikker på, hun ved, hvad hun taler om.

Jeg havde fuldstændigt glemt det, derfor også mit tidligere indlæg i denne tråd, nu er jeg meget lettet. Der går så lige over et år før kontrol, men dette og jer har givet mig ro i sindet, tak.
Aarhus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2015, 22:41   #22
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er nemlig lige sådan det forgår @Aarhus
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2015, 12:31   #23
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=168076 frakendelse ftp ny principafgoerelde
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2015, 17:49   #24
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
Jeg forstår ikke helt denne tråd - er det ALLE førtidspensioner givet mellem 2003 - 2013 som skal revurderes, eller er det dem under 40, eller dem som har fået deres pension med revurdering ?
__________________
Førtidspensionist pr. 1. august 2011
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2015, 18:17   #25
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej...

Kære falentin

Det er kun borgere der har fået bevilget førtidspension og UNDTAGELSESVIS har fået bevilling med REVISION, der senere skal have genvurderes deres arbejdsevne. Men revisionen starter altid op med en udtalelse fra praktiserende læge gennem en LÆ 265.

Så hvis ikke du har nævnt i din bevilling at det er med revision, slapper du af og nyder livet.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-02-2015, 18:33   #26
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
Tak Peter - min pension er ikke bevilliget med revision - så jeg vil slappe af og fortsat nyde livet - så godt som det nu er muligt med en pension i ryggen
__________________
Førtidspensionist pr. 1. august 2011
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2015, 13:25   #27
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Det gjorde også lige min dag meget bedre :-)
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2015, 19:02   #28
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi husker, at alle, herunder unge under 40 år, IKKE kan bevilges føp. med revision...

.... under visse betingelser og diagnose. Ref #20

Principafgørelse 119-13

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=160609

"En alvorlig sygdom med et uforudsigeligt forløb kan f.eks. være en kræftlidelse, der har et usikkert forløb.

Der er ikke tale om en sygdom med et uforudsigeligt forløb i det tilfælde, hvor borgeren lider af f.eks. skizoid personlighedsstruktur eller en varig personlighedsforstyrrelse, og alle behandlingsmuligheder er udtømte, og borgerens nedsatte funktionsniveau er kronisk og af varig karakter.
"


Her er det vigtigt, at vi lidt mere erfaren forstår konsekvensen af ovenstående, fordi også her kommer der en vurdering ind i billedet.

Her er det vigtigt, at ingen stoler på kommunernes viden, erfaring i denne vurdering.

Mange eksempler viser at kommunernes embedsfolk sagsbehandlere, sagsformidlere, socialrådgivere og "Koordinerende sagsbehandler" ikke pr. automatik har den fornødne viden om, hvilke diagnoser, personlighedsforstyrrelser hvor REVISION af en bevilget førtidspension kommer på tale.

Denne retssikkerhed gælder også unge under 40 år.

Husk at ikke alle diagnoser bliver juridisk vurderet til at være UFORUDSIGELIGE.

FORUDSIGELIG er: ( der kommer ikke til at ske ændringer)

"lider af f.eks. skizoid personlighedsstruktur eller en varig personlighedsforstyrrelse, og alle behandlingsmuligheder er udtømte, og borgerens nedsatte funktionsniveau er kronisk og af varig karakter"

... og dermed kan der IKKE bevilges en førtidspension, med revision

Bedste hilsner

Peter

PS. Skulle der være udenforstående, som mener at vi er meget kloge og hårde i vores udmeldinger bør de tænke på det faktum, at:

Der findes "Koordinerende sagsbehandlere" der under møde med borger og Rehabiliteringsteam spørger ind til "om sclerose egentlig er en alvorlig diagnose?"

Der findes kommuner, hvor embedsmænd/kvinder fastholder at diagnosen "infantil autisme" er helbredelig.

Det er/kan være på det vidensniveau, borgernes sociale og økonomiske fremtidige liv vurderes efter.

Sidst redigeret af phhmw; 07-08-2015 kl. 19:30.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-02-2016, 01:16   #29
Perlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2011
Indlæg: 51
Styrke: 13
Perlen er ny på vejen
Altså hvis der ikke står i din tilkendelse af ftp at man skal revurderes senere, så bliver man ikke kaldt ind til noget?

På min står der. "Du er blevet tilkendt førtidspension pr. Xx.xx.xxxx" og hvornår jeg kunne forvente første udbetaling... Så regner ikke med at jeg skal revurderes?

Sidst redigeret af Webmaster; 05-02-2016 kl. 20:06. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
Perlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2016, 02:21   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, så skal du ikke revurderes..
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension