K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2013, 15:50   #11
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Mik16, har du link til et sted hvor dette er beskrevet? Der står intet om det på beskæftigelsesministeriets hjemmeside.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 16:08   #12
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Jeg må indrømme at jeg slet ikke forstår hvorfor der i udregningen skal indtastes bruttoløn for 37 timer? Som fleksjobber i den nye reform bliver man jo kun lønnen efter de antal timer man reelt arbejder. Så hvorfor overhovedet have det felt med i en beregning? For mig at se er det slet ikke relevant.
dansbo

Jeg har fundet et af dine gamle indlæg fra august sidste år..

Her skriver du bl.a. at din timeløn er 110,- kr i timen.. Da en fuld måneds timer er ca 160 timer, så giver det en grundløn på 17600,- kr ( 110 kr X 160 )
Du skriver også 10 timer om ugen.

Hvis du så taster: 17600,- kr, tillæg 0 hvis de er med i timelønnen, pension 8% og timerne til 10 om ugen, så kan du se et resultat

Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Mik16, har du link til et sted hvor dette er beskrevet? Der står intet om det på beskæftigelsesministeriets hjemmeside.
dansbo Hvilket link ønsker du jeg skal finde ?? Altså om hvad præcist Om reglerne ??

Der er meget på nettet, men her er et link som beskriver det så det er til at forstå.. KLIK HER

Der er også dette om aftalen.. Gammelt men beskrivelsen holder. Se side 19 i dette link

Sidst redigeret af mik16; 24-01-2013 kl. 16:51.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 23:43   #13
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Jamen jeg forstår sagtens udregningen...lige bortset fra at der på Beskæftigelsesministeriets hjemmeside INTET står noget om at lønnen vil blive reguleret ned. Og det er dét jeg efterlyser. Noget konkret, sort på hvidt, fra dem der har lavet loven.
Jeg har nemlig lige på et kursus fået at vide at der IKKE bliver reguleret i lønnen.

Og i mail fra Beskæftigelsesministeriet har jeg fået følgende oplyst:

"Du har skrevet til Beskæftigelsesministeriet angående lønnen i et fleksjob efter reformen den 1. januar 2012.

Styrelsen kan vejledende oplyse følgende:

Efter de nye regler skal arbejdsgiverne alene betale løn for det arbejde, de får udført. Den fleksjobansatte får suppleret lønnen med et tilskud, der reguleres på baggrund af lønindtægten. De højeste tilskud vil blive givet til dem med de laveste lønninger. Helt præcist udgør det offentlige tilskud 98 pct. af højeste dagpenge (i 2012-tal vil dette svare til 16.667 kroner om måneden). Og tilskuddet aftrappes med lønnen med en modregningssats på 30 pct. indtil en løn før skat fra arbejdsgiveren på 13.000 kr. og herefter med en modregningssats på 55 pct.

Regneeksempler

Man starter altså i princippet med de ca. 16.500 kroner pr. måned. Men man skal jo arbejde, når man er i fleksjob, og dermed reguleres tilskuddet:

Eks. 1: Man kommer i arbejde 1 time om ugen (4 timer om måneden) til 150 kr. i timen – og tjener således 600 kr. om måneden. 30 pct. af lønnen modregnes i tilskuddet – i alt 180 kr. – og man har så 16.920 kr. om måneden (16.500+600-180).

Eks. 2: Øger man arbejdstiden til 5 timer om ugen (20 timer om måneden), tjener man 3.000 kr. og bliver modregnet (30 pct.) med 900 kr. i tilskuddet. Nu har man så 18.600 kr. om måneden (16.500+3.000-900)."


Har kopieret mailen ind her på K10 før, i en anden tråd. Ud fra dét de skriver til mig, står der intet om nogen efter-regulering, det er bl.a. også derfor jeg undrer mig.

Jeg vil ikke sidde her og være totalt påståelig og sige det er mig der har ret, jeg siger bare at jeg undrer mig fordi jeg får forskellig information fra forskellige sider og det er temmelig frustrerende.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 23:55   #14
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Jamen jeg forstår sagtens udregningen...lige bortset fra at der på Beskæftigelsesministeriets hjemmeside INTET står noget om at lønnen vil blive reguleret ned. Og det er dét jeg efterlyser. Noget konkret, sort på hvidt, fra dem der har lavet loven.
Jeg har nemlig lige på et kursus fået at vide at der IKKE bliver reguleret i lønnen.

Og i mail fra Beskæftigelsesministeriet har jeg fået følgende oplyst:

"Du har skrevet til Beskæftigelsesministeriet angående lønnen i et fleksjob efter reformen den 1. januar 2012.

Styrelsen kan vejledende oplyse følgende:

Efter de nye regler skal arbejdsgiverne alene betale løn for det arbejde, de får udført. Den fleksjobansatte får suppleret lønnen med et tilskud, der reguleres på baggrund af lønindtægten. De højeste tilskud vil blive givet til dem med de laveste lønninger. Helt præcist udgør det offentlige tilskud 98 pct. af højeste dagpenge (i 2012-tal vil dette svare til 16.667 kroner om måneden). Og tilskuddet aftrappes med lønnen med en modregningssats på 30 pct. indtil en løn før skat fra arbejdsgiveren på 13.000 kr. og herefter med en modregningssats på 55 pct.

Regneeksempler

Man starter altså i princippet med de ca. 16.500 kroner pr. måned. Men man skal jo arbejde, når man er i fleksjob, og dermed reguleres tilskuddet:

Eks. 1: Man kommer i arbejde 1 time om ugen (4 timer om måneden) til 150 kr. i timen – og tjener således 600 kr. om måneden. 30 pct. af lønnen modregnes i tilskuddet – i alt 180 kr. – og man har så 16.920 kr. om måneden (16.500+600-180).

Eks. 2: Øger man arbejdstiden til 5 timer om ugen (20 timer om måneden), tjener man 3.000 kr. og bliver modregnet (30 pct.) med 900 kr. i tilskuddet. Nu har man så 18.600 kr. om måneden (16.500+3.000-900)."


Har kopieret mailen ind her på K10 før, i en anden tråd. Ud fra dét de skriver til mig, står der intet om nogen efter-regulering, det er bl.a. også derfor jeg undrer mig.

Jeg vil ikke sidde her og være totalt påståelig og sige det er mig der har ret, jeg siger bare at jeg undrer mig fordi jeg får forskellig information fra forskellige sider og det er temmelig frustrerende.
WOW! Det er første gang jeg ser noget fra beskæftigelsesministeriet, der bekræfter, at man kan arbejde helt ned til EN
time ugentligt..det har nærmest været umuligt at finde noget om det.
Måske skulle vi begynde at stille en masse spørgsmål direkte til beskæftigelsesministeriet?
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 00:46   #15
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Jamen jeg forstår sagtens udregningen...lige bortset fra at der på Beskæftigelsesministeriets hjemmeside INTET står noget om at lønnen vil blive reguleret ned. Og det er dét jeg efterlyser. Noget konkret, sort på hvidt, fra dem der har lavet loven.
Jeg har nemlig lige på et kursus fået at vide at der IKKE bliver reguleret i lønnen.
Jamen uanset HVAD du har fået svar på så: Citat:

Tilskuddet og lønnen kan tilsammen maksimalt udgøre niveauet for den over-enskomstmæssige fuldtidsløn for det tilsvarende arbejde. Dette niveau skal fremgå af aftalen om fleksjobansættelsen. Derved vil personer på sammenligne-lige ansættelsesvilkår ikke kunne opleve en indkomstfremgang ved overgang fra ordinær beskæftigelse til fleksjob.

Står på side 19 i dette link

Og i dette link står der CITAT:

Tilskuddet og lønnen kan tilsammen maksimalt udgøre niveauet for den overenskomstmæssige fuldtidsløn for det tilsvarende arbejde. Dette niveau skal fremgå af aftalen om fleksjobansættelsen. Derved vil personer på sammenlignelige ansættelsesvilkår ikke kunne opleve en indkomstfremgang ved overgang fra ordinær beskæftigelse til fleksjob.

I dette link som er direkte fra den fulde lovtekst står der: Citat:

Fleksløntilskud

§ 70 f. Kommunen udbetaler fleksløntilskud til personer i fleksjob. Tilskuddet kan højst udgøre et beløb, der svarer til 98 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb, jf. § 47 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v. Kommunen udbetaler fleksløntilskuddet efter stk. 2-5 månedsvis bagud.

Stk. 2. Fleksløntilskuddet nedsættes med 30 pct. dels af lønindtægten i fleksjobbet, dels af anden lønindtægt, indtil den samlede lønindtægt pr. måned udgør 13.000 kr. (2012-niveau), og herefter med 55 pct. Ved lønindtægt forstås A-indkomst, hvoraf der skal betales arbejdsmarkedsbidrag, og det samlede bidrag til en pensionsordning, der er led i et ansættelsesforhold. Den ansatte i fleksjobbet har pligt til at oplyse kommunen om eget og arbejdsgiverens pensionsbidrag.

Stk. 3. Fleksløntilskud efter stk. 2 og løn udbetalt af arbejdsgiver efter § 70 e kan tilsammen højst udgøre et beløb, der svarer til den løn, der udbetales for ansættelse på fuld tid i den pågældende stilling.


Hvis man med få timer kunne tjene MERE en ham/ hende som arbejder 37 om ugen i alm job, så ville det jo være guld at komme i fleksjob.. Så det gør man altså ikke

Sidst redigeret af mik16; 25-01-2013 kl. 00:58.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 08:52   #16
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Tak, det var jo lige dette link jeg efterlyste.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 09:38   #17
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Det er et deprimerende dokument.

Åh ja, så dem der far flex istedet for førtidspension, de mister også lige muligheden for skånejob, hvilket er langt bedre.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 10:22   #18
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Rettelse i beregneren

I løbet af dagen idag (26-1 2013) vil der blive lagt en opdateret udgave af beregneren.

Årsag: 13000,- kr grænsen for fradrag 30 % er ændret til 13208,- kr som sats for 2013. Det har ikke den store betydning for resultatet, men vil blive rettet.

Den opdateret udgave vil så snart den er lagt på, kunne hentes HER

Den skal have en opdaterings dato 26 - 1 -13 eller nyere.

Tjek gerne jævnligt om der er opdateringer

Sidst redigeret af mik16; 25-01-2013 kl. 10:31.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 13:32   #19
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Inden der skal betales skat af løn samt tilskud, skal der lige betales AM bidrag på 8% af løndelen og ikke af tilskuddet, dette ser jeg ikke medtaget i beregneren. ????
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 16:24   #20
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Inden der skal betales skat af løn samt tilskud, skal der lige betales AM bidrag på 8% af løndelen og ikke af tilskuddet, dette ser jeg ikke medtaget i beregneren. ????
jasch: Nej det er med fuldt overlæg... Grunden er at der stadig er usikkerhed om netop AM-bidraget iflg. de myndigheder som burde vide det ??? Man afventer iflg dem, nærmere redegørelse..

Så inden der er et klart svar, er AM-bidraget ikke medtaget.. Men har skam spurgt ind til det

Iøvrigt er der også stadig nogen usikkerhed omkring pensionsbidraget.. Der har været rygter om at det skal indgå i en pulje, og ikke som normalt ind på egen pensionskonto.. Men uanset hvad, så bliver beløbet ikke udbetalt..

Ny udgave med rettelser er lagt på hjemmeside 25-1 -13 HENT DEN HER
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny fleksløn? adhsl Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 07-11-2013 12:20
AM bidrag af fleksløn og tilskud syrenen Spørgsmål ang fleksjob 2 31-08-2013 12:52
Udbetaling af fleksløn - hvornår ? Heidiblh Spørgsmål ang fleksjob 17 27-02-2013 11:22
Fleksløn-dumping Risa Politik og Samfund 2 23-09-2012 17:27
Beregning keld60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-04-2011 13:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension