K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2018, 12:38   #51
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Kageøre: Jeg har ikke skrevet at aktier giver et afkast på min. 6%, men hvis man ser på aktieafkastet over de sidste 100 år har de vistnok, så vidt jeg har læst engang, givet hele 8% p.a.

Aktier kan svinge meget i kurs fra år til år, men set over 5-10 år er det som hovedregel en god investering.

Og husk: Køb kun aktier for de penge du kan tåle at tabe.
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2018, 14:13   #52
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Succubus Se meddelelser
Guld kan også falde i værdi præcis som aktier.
Når du slår op på kruver over historiske priser på guld, ser du at det holder kursen over tid, ser du et langtidsperspektiv med stigende kurser.

Og det smarte ved guld er at det ligger i enheder på 8000 kr, og sælges og handles som almindelig valuta, så der tager man en mønt i hånden, og går ned og sælger den, altså er guld meget let omsætteligt og kan let indløses den dag du skal til tandlægen eller på ferie.

Men jeg ved da godt at du har set dig sur på forslaget, og det er du i din gode ret til... bevar du din tyrkertro på at kommercielle firmaer giver dig en fair og uvildig rådgivning.
Virkeligheden er dog en anden, nemlig at de store firmaer trækker store beløb til administration, og kæmpe beløb ved ekstraordinær indløsning.
Citat:
Svage borgere
Hvem er det der er "svage borgere"?, for svage borgere har næppe overhovedet tænkt at binde penge til pensionsopsparing, hvis det kommer der til.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2018, 15:16   #53
Succubus
Elsker at være her på K10
 
Succubuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2017
Indlæg: 96
Styrke: 8
Succubus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Når du slår op på kruver over historiske priser på guld, ser du at det holder kursen over tid, ser du et langtidsperspektiv med stigende kurser.

Hvem er det der er "svage borgere"?, for svage borgere har næppe overhovedet tænkt at binde penge til pensionsopsparing, hvis det kommer der til.
Jeg er førtidspensionist og betragter mig selv som svag, idét jeg ikke er i stand til at arbejde grundet et meget dårligt helbred. Tror mange på FTP føler som jeg, men du er da i din fulde ret til at have en anden opfattelse.

Dit evige ævl om guld har fået mig til at søge på google og her ser jeg, guldprisen går op og ned. Kan du dokumentere det modsatte?

Sidst redigeret af Succubus; 18-11-2018 kl. 15:22.
Succubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2018, 15:21   #54
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Succubus Se meddelelser


Jeg er førtidspensionist og betragter mig selv som svag, idét jeg ikke er i stand til at arbejde grundet et meget dårligt helbred. Tror mange på FTP føler som jeg, men du er da i din fulde ret til ikke at have en anden opfattelse.
Så længe du mener du kan opspare store beløb til pension hver måned er du ikke svagt stillet økonomisk.
Det kunne du blive hvis du inversterer forkert, og derfor anbefalede jeg dig uvildig rådgivning, inden du beslutter hvilket hul du vil hælde dine penge i.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2018, 15:42   #55
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Problemet med guld, som jeg ser det, er at der historisk er store udsving i prisen.
Dvs at hvis du pludselig får brug for at sælge pga uforudsete udgifter, risikerer du at ramme et tidspunkt hvor guldprisen er i bund. Lidt uheldigt hvis det lige er på det tidspunkt hvor du skal på pension.
Guldprisen er rigtigt nok stigende hvis man ser på historikken, men der er altså de her udsving i prisen, som Succbus nævner.

Hvis man kan leve med en historisk stigende værdi og store udsving, er det jo fint.

Jeg sætter mine penge på en højrentekonto

Sidst redigeret af Desmond007; 18-11-2018 kl. 15:44.
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2018, 15:55   #56
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Desmond007 Se meddelelser
Problemet med guld, som jeg ser det, er at der historisk er store udsving i prisen.
Dvs at hvis du pludselig får brug for at sælge pga uforudsete udgifter, risikerer du at ramme et tidspunkt hvor guldprisen er i bund.
Du overset totalt den binding der er i pensions og andre konti, hvor du absolut ikke kan hæve noget som helst uden kæmpe omkostninger... hvis du overhovedet kan hæve.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2018, 15:56   #57
Succubus
Elsker at være her på K10
 
Succubuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2017
Indlæg: 96
Styrke: 8
Succubus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Desmond007 Se meddelelser
Jeg sætter mine penge på en højrentekonto
Hvor om jeg må spørge?

Har selv via mybanker søgt på indlån, det er meget lidt, man kan få.
Succubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2018, 16:04   #58
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Inkano bliver det nok. Jeg har skrevet til dem om man feks kan binde pengene i 20 år og få en højere rente på den måde

https://ikanobank.dk/prislister/indlaan
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2018, 16:18   #59
Succubus
Elsker at være her på K10
 
Succubuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2017
Indlæg: 96
Styrke: 8
Succubus er ny på vejen
Vedr. opsparing i guld som KageØre anbefaler:

"»Der er en fare ved en lemming-effekt, som den vi oplever i øjeblikket. Den dag tingene ligesom falder på plads, sikkerheden er tilbage, og aktierne bliver billige, kan guldprisen falde meget voldsomt. Det er et relativt lille marked – så hvis alle på et tidspunkt vil ud på samme tid, risikerer der at blive meget trængt i døren, og prisen vil falde markant. Så man kan altså godt tabe meget på selv en sikker havn«, lyder vurderingen fra Arne Lohmann Rasmussen."

https://politiken.dk/oekonomi/art561...C3%A5-guldjagt

Citat:
Oprindeligt indsendt af Desmond007 Se meddelelser
1,05% mod at binde pengene i 3 år. Og så skal man flytte sin penge.

Der skal en vis formue til for at det kan svare sig i mine øjne.
Succubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2018, 17:15   #60
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Jah lige præcis
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension