K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2018, 12:25   #1
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
4 års kamp med systemet snart slut - hvad nu?

Hej venner

Jeg er nu meget tæt på en afklaring fra kommunen. Alt peger på førtidspension.

Jeg kan mærke at nu hvor kampen snart er slut, bliver jeg mere og mere deprimeret.
4 års bekymringer, 4 år med utallige møder, hele tiden at skulle være opmærksom på hvad man gør og siger i forhold til egen læge og kommune, så alt er dokumenteret og der ikke står noget om mig i mine journaler der kan bruges imod mig så min sag bliver trukket i langdrag, er snart SLUT.

Jeg kan ikke rigtigt rumme det. At det snart er slut. Jeg føler mig helt tom indeni og alt føles meningsløst.

Hvordan havde i det i slutningen af jeres afklaring ift. pension?
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2018, 12:35   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Da den kom fik jeg en blandet følelse af både lettelse og tomhed

Men med tiden har jeg lært at “elske” min plads som førtidspensionist. Nu kan jeg få balanceret mit liv mellem pligter, aktiviteter og hobbies så jeg laver det jeg kan og have ro og hvile når ryggen kræver det
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2018, 10:34   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 25
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Desmond007 Se meddelelser
Hvordan havde i det i slutningen af jeres afklaring ift. pension?
I slutningen var jeg rasende, fordi min kommune blev ved med, at gøre alt hvad de kunne for at trække sagen i langdrag, og holde mig på kontanthjælp. Så der blev bl.a. skrevet en del klager, som kommunen tog til efterretning.

Da fp'en var i hus følte jeg en kæmpe lettelse. 15 års kamp, med rævekager og løgnehistorier, med lægepapirer der "forsvandt" o.l. var endeligt overstået, så jeg kunne begynde at koncentrere mig om, at få et liv med andet indhold end det sociale system.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2018, 13:25   #4
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
I slutningen var jeg rasende, fordi min kommune blev ved med, at gøre alt hvad de kunne for at trække sagen i langdrag, og holde mig på kontanthjælp. Så der blev bl.a. skrevet en del klager, som kommunen tog til efterretning.

Da fp'en var i hus følte jeg en kæmpe lettelse. 15 års kamp, med rævekager og løgnehistorier, med lægepapirer der "forsvandt" o.l. var endeligt overstået, så jeg kunne begynde at koncentrere mig om, at få et liv med andet indhold end det sociale system.
Jah lige præcis. Få et liv med andet indhold end det sociale system. Jeg kan forestille mig at det vil være svært at forstå i starten,efter man er blevet tilkendt pension. At kroppen og psyken reagerer på at kampen er forbi.
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2018, 11:02   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 25
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Desmond007 Se meddelelser
Jah lige præcis. Få et liv med andet indhold end det sociale system. Jeg kan forestille mig at det vil være svært at forstå i starten,efter man er blevet tilkendt pension. At kroppen og psyken reagerer på at kampen er forbi.
Min eneste reaktion var lettelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2018, 20:00   #6
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Også kun lettelse her. Men det er vigtigt at have noget andet at gå op i, så man ikke blot sætter i sofaen og ser TV døgnet rundt.

Det kan være alt muligt alt efter hvad fysikken tillader. Lige fra spille golf, skrive en bog (evt bare til sig selv), spille et computerspil, eller hvad man nu kan finde på
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2018, 06:11   #7
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Jeg regner også med at det bliver ren lettelse, men jeg har hørt om folk der har fået identitetskriser, fordi deres arbejdsliv er slut.
Nåh men, jeg har heldigvis en masse hobbys og projekter der bare venter på at blive realiseret.
Tak for svar
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2018, 11:01   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 25
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Desmond007 Se meddelelser
Nåh men, jeg har heldigvis en masse hobbys og projekter der bare venter på at blive realiseret.
Tak for svar
Held og lykke med projekterne.

Og ellers må det være noget med, at deltage i noget med andre mennesker, så man kommer lidt hjemmefra.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2018, 11:12   #9
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Held og lykke med projekterne.

Og ellers må det være noget med, at deltage i noget med andre mennesker, så man kommer lidt hjemmefra.
Ja lige præcis. Det er også på listen
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2018, 13:39   #10
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg var først meget lettet. Så gik jeg ned med et brag, netop fordi jeg for første gang i over 10 år ikke havde noget at kæmpe med, eller arbejde hen imod. Hvad skulle jeg så, og hvem var jeg så?

Så kom jeg til en dygtig psykolog, der har sat gang i nogle ting, og nu har jeg det bedre end jeg har haft det meget længe, og er kommet i gang med at skrive igen, kan stå tidligt op om morgenen og har meget mere overskud til andre mennesker.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension