K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2018, 07:42   #11
Fnuggi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2018
Indlæg: 7
Styrke: 0
Fnuggi er ny på vejen
ja vovse, tror du har helt ret. Når man "i dagens danmark" får tilkendt pension, så er man ret syg. Og så kræver det en del også at gå igennem en klagesag.

Men jeg skal genvurderes i rehabiliteringsteamet og frygter at jeg nu kan ryge over på enten ressourceforløb eller fleksjob. Og jeg vil ikke kunne opfylde nogle af tingene. Min sygdom vil blot forværres endnu mere.

Og jeg venter stadig på mødet

tak for alle jeres input
Fnuggi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2018, 09:32   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 25
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fnuggi Se meddelelser
ja vovse, tror du har helt ret. Når man "i dagens danmark" får tilkendt pension, så er man ret syg. Og så kræver det en del også at gå igennem en klagesag.

Men jeg skal genvurderes i rehabiliteringsteamet og frygter at jeg nu kan ryge over på enten ressourceforløb eller fleksjob. Og jeg vil ikke kunne opfylde nogle af tingene. Min sygdom vil blot forværres endnu mere.

Og jeg venter stadig på mødet

tak for alle jeres input
Hvis du ikke har fået det bedre siden du blev tilkendt fp, så kan de ikke tage den fra dig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2018, 23:52   #13
AnneL
Holder hovedet højt!
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2015
Lokation: Bornholm
Indlæg: 4
Styrke: 0
AnneL er ny på vejen
Godaften Fnuggi.

Beklager mit sene svar - mail om besvarelse på mit indlæg her på F10 var røget i spam-mappen.

Mødet gik fint. Og det var det “store” møde hvor vi sad 6 rundt om bordet. Jeg var sååå nervøs - og helt uden grund. Alle havde læst mine papirer - og især LÆ265. Mødet tog ca 10 min og så gik jeg derfra - tudende - med en permanent førtidspension i hånden. Selvfølgelig en lettelse - men også en sorg at det nu er endt sådan. Min arbejdsidentitet er stor! (Jeg fik i øvrigt kontrol på min pension dengang - fordi jeg var under 40 år )

Pøj pøj til dig - håber mødet går ligesom mit ☺️☺️
AnneL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2018, 11:51   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 25
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af AnneL Se meddelelser
Godaften Fnuggi.

Beklager mit sene svar - mail om besvarelse på mit indlæg her på F10 var røget i spam-mappen.

Mødet gik fint. Og det var det “store” møde hvor vi sad 6 rundt om bordet. Jeg var sååå nervøs - og helt uden grund. Alle havde læst mine papirer - og især LÆ265. Mødet tog ca 10 min og så gik jeg derfra - tudende - med en permanent førtidspension i hånden. Selvfølgelig en lettelse - men også en sorg at det nu er endt sådan. Min arbejdsidentitet er stor! (Jeg fik i øvrigt kontrol på min pension dengang - fordi jeg var under 40 år )

Pøj pøj til dig - håber mødet går ligesom mit ☺️☺️
En førtidspension behøver ikke være slutningen på alt.

Hvis du på et tidspunkt får overskud kan du jo overveje en eller anden form for frivilligt arbejde.

Men med førtidspensionen endeligt i hus, så ved du, at der er styr på det økonomiske, og der er ingen der kræver mere af dig end du kan klare.

Kort sagt, du er herre i dit eget liv.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2018, 13:43   #15
AnneL
Holder hovedet højt!
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2015
Lokation: Bornholm
Indlæg: 4
Styrke: 0
AnneL er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
En førtidspension behøver ikke være slutningen på alt.

Hvis du på et tidspunkt får overskud kan du jo overveje en eller anden form for frivilligt arbejde.

Men med førtidspensionen endeligt i hus, så ved du, at der er styr på det økonomiske, og der er ingen der kræver mere af dig end du kan klare.

Kort sagt, du er herre i dit eget liv.
Tak for input 🙂 Synes jeg har et skønt liv på trods af kronisk sygdom, men savner dog fortsat mit arbejde. Jeg havde endelig fundet mit drømmejob - da sygdom ramte. Måske en dag jeg kan magte noget andet - desværre bliver det så ikke i min drømmestilling 🤔😔

Og vedr det økonomiske, så er det naturligvis en lettelse (dog med det twist at jeg er gift, så den gensidige forsørgerpligt skal man jo være OB’s på)

Jeg ser mod lyset - så falder skyggerne bag mig ☺️
AnneL er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension