K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-06-2015, 21:01   #1
janne8930
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
janne8930 er ny på vejen
Fortabt

Jeg skal prøve at gøre dette kort.

Jeg er sygemeldt på kontanthjælp og har de sidste 9 mrd været i et afklaringsforløb. Jeg kan arbejde 13 timer om ugen. Min sag har været på sparingsmøde og alle var enige om, at jeg skulle indstilles til flexjob.
Da der er ventetid på at få sin sag op på rehabiliteringsteamet ,har man valgt at forlænge min praktik 2 gange 3 mrd, dvs at jeg de sidste 5 mrd har været færdig afklaret, men da jeg har fået tilbudt en stilling på praktikstedet kunne jeg jo lige så godt blive der, indtil jeg fik Flex.

For 14 uger siden blev jeg så gravid (jeg var altså her afklaret i time antal) Jeg har ikke sagt noget til nogen om graviditeten. Men en læge på sygehuset har under en hofte undersøgelse skrevet i papirerne at jeg var gravid.

Jeg er så i dag blevet ringet op af min sagsbehandler, som fortæller mig at de stopper min sag, da det jo ikke kan dokumenteres hvad jeg kan arbejde af timer efter barsel. Jeg skal begynde hele afklaringsforløbet forfra, når jeg kommer fra barsel.

Kan det virkelig være rigtig at de må gøre dette?

Jeg mener, graviditet er jo ikke en sygdom, og det er jo ikke fordi jeg kommer til at kunne arbejde flere timer efter graviditeten. Jeg har været færdig afklaret inden jeg blev gravid og var egt kun i praktikken, fordi de ikke havde fået lavet papirerne færdig til tiden.

Hvis de stopper min sag går jeg ud fra at min praktik også stopper med øjeblikkelig virkning.

Hvad tænker i, har i evt nogle links med info om dette eller lign.?

Hilsen
Den fortabte

Sidst redigeret af janne8930; 09-06-2015 kl. 21:05.
janne8930 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2015, 22:14   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
hej Janne

Det lyder da helt hen i vejret. Er din sag ikke allerede på vej til rehabteamet, men afventer blot mødedato eller har du fået den?

Må jeg spørge i hvilken region af Danmark du bor?

mvh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2015, 22:21   #3
janne8930
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
janne8930 er ny på vejen
Jeg venter bare på rehabiliterings teamet får tid til at kigge på min sag. De har ret travlt åbenbart.
Jeg bor i Randers.
janne8930 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2015, 22:30   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af janne8930 Se meddelelser
Jeg venter bare på rehabiliterings teamet får tid til at kigge på min sag. De har ret travlt åbenbart.
Jeg bor i Randers.
Øh........ "venter på at rehab teamet får tid til at kigge på din sag"!

Du skal have en dato for rehabmødet straks sagen er gået til rehab teamet. Normalt kigger de ikke på sagen før dagen før, de har mødet med dig.

Da min sag i denne omgang gik i rehab teamet fik jeg mødedato samme dag som sagen var modtaget i rehab teamet og det var altså samme dag som sagen var afsendt elektronisk fra jobcenteret. Jeg bor i København.

Jeg synes du skal gå til en advokat med det samme og få en vurdering af om der skal lægges sag an for at trække din sag i langdrag. Som du siger er graviditet ikke sygdom om man må forvente du kan arbejde lige så meget efter barslen som før. Der er ½ år til du skal føde, så de burde sagtens kunne nå at behandle din sag før du går på barsel 4 uger før termin.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2015, 22:59   #5
janne8930
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
janne8930 er ny på vejen
Det er 6 uger siden de fik de papirer, så de har vidst jeg er gravid længe men har sagt der var vente tid på at få sagen på rehab teamet.
Men ringer først i dag og fortæller at sagen skal stoppes.

Jeg går ned til en advokat i morgen.
janne8930 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2015, 23:03   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs denne tråd med ny dom...

Kære janne8930 & Akvamarin

http://www.k10.dk/showpost.php?p=325856&postcount=67

"Retten i Viborg har ved dom af 21. april 2015 dømt Viborg Kommune til at betale 750.000 kr. i erstatning til en 61-årig kvinde. Kommunen havde uden nogen begrundelse afsluttet en sag vedrørende afklaring af kvindens arbejdsevne. Dette betød, at kvinden i en periode på mere end 5 år var uafklaret med hensyn til sin arbejdsevne og derfor ikke fik hjælp til at vende tilbage til arbejdsmarkedet."

Udover dette ville jeg omgående søge om råd ved DUKH:

http://www.dukh.dk/fa-radgivning/inf...efonradgivning

og/eller din Borgerrådgiver:

https://omkommunen.randers.dk/FrontEnd.aspx?id=12869

Der er noget galt ved den måde at udsætte videre sagsbehandling. Der skal dokumentation til fra kommunens side af om det er lovligt.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 10-06-2015 kl. 00:05.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension