K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2010, 21:29   #1
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Post Commotionelt Syndrom

Nogen her med viden eller erfaring omkring dette?

Trods udtalelser fra neurolog, psykiater og læge vil kommunen ikke engang begynde at behandle en sag om førtidspension. De har nu - endelig - sendt mig til en neuro-psykologisk undersøgelse (sidst i august). Jeg har fået at vide det vil vare 2 timer

Men er det nok?
Kan jeg gøre mere selv for at stå bedre? Er en hjernescanning på sin plads? Er der nogle eksperter et eller andet sted som det ville være en god ide at tale med omkring dette syndrom?

Er dette stadig så ny en diagnose at det er svært at få den anerkendt?

Jeg håber meget at nogen ved noget, bare et eller andet, for jeg står ikke særlig godt i forhold til systemet
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 21:46   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal huske at det er din erhvervsevne som er afgørende for pension, ikke sygdom.
har du været i arbejdsprøvning og hvad siger dine læger omkring erhvervsevne
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 22:06   #3
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg var i arbejdsprøvning i efteråret, og det gik ikke særlig godt. Jeg spurgte sagsbehandleren sidste gang, hvad de havde udtalt, og hun havde slet ikke nogen udtalelser derfra!

Neurologen udtaler sig vagt, men læge og psykiater udtaler begge at min tilstand er stationær og at jeg ikke kan vende tilbage på arbejdsmarkedet

På trods af at sagsbehandleren har diagnosen, har hun ikke nævnt den med et ord i mine papirer. Hun nævner kun angst og depression (selvom jeg stædigt har fastholdt i flere år at jeg ikke lider af depression). Og angsten kom først da jeg blev sendt i arbejdsprøvning og jeg gang på gang blev presset ud over min formåen. Jeg er medicineret for angst nu

På grund af min begrænsede hjernemæssige funktion (og angst) kan jeg ikke kæmpe min egen sag. Min mor har kæmpet de sidste 8 måneder for mig. Men det er næsten ren Kafka at trænge igennem nogen steder - endsige bare at få svar på spørgsmål

Sagsbehandleren havde så heller ikke lavet resourceprofil på mig. Hun har lige sendt papirene til mig som jeg skal prøve at udfylde (efter pres fra min mor)

Men du siger at det er ligegyldigt hvad jeg fejler bare nogen siger at jeg ikke kan arbejde mere? Men hvor mange udtalelser skal man så have før de er tilfredse, og hvor fra?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 22:08   #4
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Umiddelbart vil en scanning nok ikke vise det store - med mindre det har været en meget stor hjernerystelse med blødninger. Så dit bedste kort er nok at sætte din lid til den neuropsykologiske test, som forhåbentlig vil påvise dine kognitive problematikker. Min erfaring med neuropsykologiske tests er, at de er ret gode til at vise, hvor problematikkerne ligger og hvordan de højst sandsynligt vil påvirke dig i din hverdag og i et evt job.
Hvad har du fået af genoptræning? Her må der jo også foreligge nogle udtalelser fra ex ergoterapeuter om, hvordan du er påvirket af de kognitive problematikker i forskellige aktivitetssituationer.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 23:02   #5
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg har ikke fået nogen form for genoptræning, og ingen læger gav mine hjernerystelser nogen opmærksomhed, så det gjorde jeg heller ikke (fik 3 i 90'erne). Det var først da jeg kom til neurolog her i foråret at Post Commotionelt syndrom blev nævnt, og at jeg endelig fik en forklaring som fik min tilstand til at stå klart og logisk

Ved min første hjernerystelse var jeg bevidstløs, men man ville ikke sende en ambulance efter mig. Ved de næste to var jeg ikke bevidstløs, så tænkte at jeg bare skulle over dem, siden man ikke tog sådan noget alvorligt. Denne holdning blev cemementeret da Arbejdsskadestyrelsen afviste sagen. Så jeg aner ikke hvor lidt eller hvor meget skade der er sket.
Så jeg har blot forsøgt at hænge i og passe job og børn, indtil jeg i 2005 måtte smide håndklædet i ringen, og er altså så først blevet lyttet på her til foråret
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 23:12   #6
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Tassi

Velkommen til K10

Du skal være opmærksom på, at det er SAGSBEHANDLEREN, der skal udfylde den ressourceprofil !

Som andre har skrevet, er der større focus på din arbejdsevne, end på dine diagnoser.

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31034

§ 7. Udarbejdelsen og anvendelsen af ressourceprofilen skal tage udgangspunkt i en samtale med borgeren. Denne dialog er afgørende for hvilke elementer i ressourceprofilen, som det er relevant at arbejde videre med, og i hvilket omfang elementerne skal beskrives og vurderes i forhold til kravene på arbejdsmarkedet.

Læs selv hele linket, der er nyttige informationer.

Tilføjelse : Sørg for at bede om løbende aktindsigt, du kan finde en formular under Nyttige Links her på forsiden.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN

Sidst redigeret af Florken; 09-08-2010 kl. 23:16. Årsag: Tilføjelse
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 23:59   #7
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Mange tak for velkomsten Jeg er glad over at være faldet over dette forum

Mange tak for linket

Min sagsbehandler har blot givet mig papirene og bedt mig om at sende dem til neuropsykologen når de er udfyldte...

Det var også hende, hvor det tog flere måneder og et utal af henvendelser fra min mor, før hun endelig indhentede lægelige oplysninger - på trods af at hun vidste mine sygedagpenge udløb her den 31/7. Vi har hende mistænkt for at forhale sagen så hun kunne sende mig videre til kontanthjælpsystemet, så hun selv kunne slippe for mig (jeg har så valgt ikke at gå på kontanthjælp for at undgå en ny forhaling, nye krav og ny forværring af min tilstand)

Det er frygteligt frustrerende det her. Min begrænsede kapacitet gør at jeg ikke kan skære igennem, endsige forstå og have et overblik over, hvad der er nødvendigt at gøre. Skal jeg insistere på at hun laver den med mig? Eller skal jeg udfylde ressourceprofilen og insistere på at hun gennemgår den med mig bagefter? Hvad vinder jeg ved ikke at gøre det selv?

Er jeg nødt til at handle for at der kommer en udtalelse fra jobprøvningen, eller hvordan foregår sådan noget?

Er der noget andet, jeg skal være opmærksom på? Hvordan jeg kan vide, om sagsbehandleren har indhentet alle relevante papirer - findes der nogen vejledning et eller andet sted?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 07:40   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser

Det var også hende, hvor det tog flere måneder og et utal af henvendelser fra min mor, før hun endelig indhentede lægelige oplysninger - på trods af at hun vidste mine sygedagpenge udløb her den 31/7. Vi har hende mistænkt for at forhale sagen så hun kunne sende mig videre til kontanthjælpsystemet, så hun selv kunne slippe for mig (jeg har så valgt ikke at gå på kontanthjælp for at undgå en ny forhaling, nye krav og ny forværring af min tilstand)
Hej

Husk du kan klage over sygedagpengestop, nu ved jeg ikke, hvor længe, du har haft ydelsen. Er det 1 år?

Tjek sygedagpengestop, som findes i venstre side på forsiden, direkte link her:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Jeg har læst mig lidt frem til din diagnose, den skulle være en varig tilstand. Så her synes jeg da, at jobcentret ikke burde sende dig på kontanthjælp. Med den diagnose, du har, ER en varig nedsat funktionsevne. Det kan du klage over, synes jeg. Også at ressourceprofilen ikke er udarbejdet inden sygedagpengestop. Det skal de altså.... Det kan de ikke være bekendt, synes jeg.... De aner vist intet om din sygdom...

Søg endelig også aktindsigt i din sag (du kan hente formular på forsiden i venstre side), så kan du se, hvad de skriver i din sag.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 07:48   #9
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Tassi

Hvis din sagsbehandler har alle papirer, må hun da være klar over,

at du har det som du beskriver :
Citat:
Det er frygteligt frustrerende det her. Min begrænsede kapacitet gør at jeg ikke kan skære igennem, endsige forstå og have et overblik over, hvad der er nødvendigt at gøre
Det er URIMELIGT, at DU skal lave HENDES arbejde !

Det vil måske bringe hendes tis i kog, hvis du henviser til § 7,

så det vil nok være bedre, at bede hende om HJÆLP til at få den udfyldt

Bed om at få et møde, hvis I ikke har en aftale i forvejen.

Sørg for at have så mange punkter som muligt klar, evt. skrevet ned i det papir, som hun har givet dig.

Citat:
Min sagsbehandler har blot givet mig papirene og bedt mig om at sende dem til neuropsykologen når de er udfyldte...
Du skal under ingen omstændigheder bare sende det, eller aflevere det !

Og sørg for at bede om aktindsigt !

Den kan du få hos alle behandlere, som du er i kontakt med i "systemet",

ligesom du kan bede om at få en kopi af den rapport,

der er udarbejdet i forbindelse med din arbejdsprøvning.

Det ser ud som om sagsbehandlingen ikke er foregået korrekt !

Se :
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30746

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

For der er jo IKKE udarbejdet en ressourceprofil, og er Lov om Sygedagpenge opfyldt ?

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30746

Prøv at læse linket, og bedøm selv.

Der kommer helt sikkert flere på banen med gode råd til dig.

He-he, curls, DU var hurtigere.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN

Sidst redigeret af Florken; 10-08-2010 kl. 07:54. Årsag: Jeg var for langsom
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 08:09   #10
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Mange tak Curls

Jeg har fået sygedagpenge i max perioden nu, så den eneste mulighed jeg havde for forlængelse var at få startet sagen om førtidspension. Men skiftende sagsbehandlere, samt min nuværende sagsbehandlers ufatteligt langsomme sagsbehandling, har gjort at det ikke har været muligt. Vi startede med at presse hende i foråret, men hendes svar på et af min mors utallige henvendelser siger vist det hele: "Jeg forstår du gerne vil have mig til at indhente disse oplysninger, men sådan er servicenivauet her altså ikke"

Jeg er ikke blevet taget alvorligt i min tilstand (har jo heller ikke selv vidst, hvad der har været galt). Min gentagne bøn om hjælp til at finde ud af det, har ikke hjulpet. Det er som om man i systemet har forventet at jeg på mirakuløs vis skulle helbrede mig selv. Mødt holdningen at jeg bare skulle tage mig sammen, alt imens den vedvarende stress har gjort mig dårligere og dårligere. 5 år i systemet har i den grad forværret min tilstand

Anyways, det var først da mine forældre i dyb frustration brugte flere dage på at formulere et meget skarpt og præcist brev om min tilstand, og systemets behandling af den, at sagsbehandleren vågner op og begynder at forstå jeg er et menneske og ikke et sagsnummer. Dette var ugen før sygedagpengestop.
Hun går til deres læge, men han mener ikke der er grundlag for at rejse en førtidspensionssag. Først der nævner hun ressourceprofil, som hun så beder mig om at udfylde, samt henviser mig til neuropsykolog

5 år i systemet, og først da jeg ikke længere kan få sygedagpenge, og mine forældre efterhånden er helt opslidte af at få systemet i tale, bliver der reageret. Ja...jeg er faktisk næsten uden ord for det
Og måske jeg skulle nævne at jeg rent faktisk er 42 år og akademiker og havde et godt job, da jeg blev sygemeldt. I dag er jeg ikke engang i stand til at planlægge aftensmad til mine børn, og helt afhængig af mine forældres hjælp til at få hverdagen til at hænge sammen
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogle der har sjøgrens syndrom ? mor2 Alt det andet 2 26-08-2013 12:46
sollinger ellison syndrom sushjer 1 Alt det andet 2 07-03-2011 22:22
HMS hybermobil syndrom... Susanne2412 Dit og Dat 1 09-03-2010 09:19
Inpingement Syndrom CasperR23 De Unge 9 28-09-2009 15:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension