K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2010, 21:04   #1
mediagirl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2008
Indlæg: 14
Styrke: 16
mediagirl er ny på vejen
min flexjob sag.

jeg har været godkendt til flexjob, i knap 1 md.
og har brug for hjælp har kommunen ret til og smide mig ud i hvad som helst? jeg kom selv med ønsker og div. steder
jeg vil hen.

og det vil min sagsbahandler og de 2 Jobkonsulenter. der mener jeg skal ud til handicappet og multihandicappet og være.

men det er bestemt ikke lige mig. og så er min sagsbehandler kommer med trulser hvis jeg ikke siger ja så mister jeg min godkendelse til flexjob og miste en del af min kontant hjem.

som er ret lille i forvejen da jeg er under 25. jeg har prøvet og skrive til borgmesteren. men hun har ikke kigget på sagen. men hvordan kan man får ny sagsbehandler?

Sidst redigeret af mediagirl; 08-10-2010 kl. 22:10.
mediagirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 21:20   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
hvis der er mulighed for flexjob job må du ikke sige nej men forklare det er alsp ikke dig osv for tolker de det som et nej så ryger din ledighedydelse eller havd du nu er på jeg sagde fisk er ikke lige mig det tokede de som nej til muligt arbejde så der røg min ledighedydelse
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 21:22   #3
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Måske vil det være en god ide at du siger at selvfølgelig møder du til det arbejde de ønsker, men at du vil have en underskrift fra overordnede i afdelingen på, at det ikke forværrer dit helbred.

Desværre kan du ikke nægte, og den med at den kun er til jeg finder på noget bedre hjælper ikke, når man er fleksjobber og med den høje ledighed vi har lige pt. Det er ikke fair.

Sidst redigeret af hobby4me; 08-10-2010 kl. 21:33.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 21:55   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Har de nogensinde vejledt dig i, at du har ret til 6 ugers uddannelse som ledig? Var det en mulighed, du har lyst til, så kan du fortælle det til dem.

Se mere her: http://www.ams.dk/Ams/Vejviser-for-b.../Fleksjob.aspx
og
http://www.ams.dk/Ams/Vejviser-for-b...eksjobber.aspx

Er det aktivering, de prøver at sende dig ud i? For hvis det er, så har de pligt til at gøre det efter dine skånehensyn. Hvis du mener, at du ikke kan klare det pga. dit helbred, så synes jeg, du må have din læge med hen over. Lægen må kunne oplyse, hvor meget du kan klare lige i øjeblikket.

De tilbud, som jobcentret tilbyder dig, skal også være RIMELIG.... Ellers kan du skrive en klage over tilbuddet og begrunde, hvorfor du mener deres tilbud er urimeligt. Læs f.eks. her om at man kan klage over et tilbud fra jobcentret:
http://www.ams.dk/Ams/Vejviser-for-b...uligheder.aspx
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 22:21   #5
mediagirl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2008
Indlæg: 14
Styrke: 16
mediagirl er ny på vejen
mange tak for hjælpen curls det er noget jeg vil gå arbejd videre med
mediagirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 22:51   #6
FCV-J
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2010
Lokation: Ringkøbing Skjern
Indlæg: 53
Styrke: 0
FCV-J er ny på vejen
Hej Mediagirl tag som udgandspunkt den holdning, kommunen vil det bedste for dig. Det betyder i praksis du siger ja tak til deres ideer, men med det forbehold, at dine skånehensyn kan imødkommes. På den måde kan du aldrig komme galt af sted. Modsat tager jeg din sag uden beregning.

MVH
den frie socialrådgiver
FCV-J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 23:35   #7
mediagirl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2008
Indlæg: 14
Styrke: 16
mediagirl er ny på vejen
hmm nu vil jeg jo helst ud på arbejdsmarkedet i praktik.
mediagirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 00:05   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Har de nogensinde vejledt dig i, at du har ret til 6 ugers uddannelse som ledig? Var det en mulighed, du har lyst til, så kan du fortælle det til dem.
er det ikke kun hvis man har været i flexjob i x antal md så bliver fyret så har man ret til de ugers fri kursus som også kun gælder x antal tid inden det udløber eller huske jeg forkert
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 14:50   #9
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
lafs

hejsa

se på www.lafs.dk som er landsforeningen for fleksjobbere, der er gode tips, eventuelt medl dig ind.

jeg meldte mig ind i fagforeningen det faglige hus, dog kun juridisk hjælp, og det koster 69,- kr om måneden.

jeg er selv fleksjobber og de har hjulpet mig med at få bevilget fleksjob. dog er der lige det problem at de første 2 måneder er der ikke juridisk hjælp.

for det første har du jo en arbejdsprøvnings rapport hvor i der står dine skånehensyn, max ugentlig arbejdstid osv, kunne f.eks være at du ikke må gå i knæ, eller ikke må løfte tungt, ja men så skal kommunen jo finde et job ud fra dine hensyn, og multi handicappede vil jo ikke være at tage hensyn...

kig lige i din ressourceprofil, eller fleksjob indstilling og godkendelse og se hvad der står af skånehensyn og skriv dem ind her

hilsen
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 16:40   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
er det ikke kun hvis man har været i flexjob i x antal md så bliver fyret så har man ret til de ugers fri kursus som også kun gælder x antal tid inden det udløber eller huske jeg forkert
Det var et godt spørgsmål egentligt... Jeg undersøgte det, og det gælder også, hvis man er ledig fra starten. Tjek § 73b 1. i Lov om aktiv beskæftigelsesindsats:
https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=128679#K13
Der nævnes, at man har ret til 6 ugers selvvalgt uddannelse i løbet af de første 12 måneder, når man er ledig visiteret fleksjobber.

Og i 73 b stk. 3 nævnes hvornår man igen har ret til de 6 ugers selvvalgt uddannelse.

Sidst redigeret af curls; 09-10-2010 kl. 16:42.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension