K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2011, 00:04   #351
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Har i dag fået aktindsigt fra Socialforvaltningen, den fra Musvaagevej lader vente på sig.

Ganske rigtigt, visitationsteamet havde hasteindsendt min sag til Socialforvaltningen lige efter jeg afleverede min klage nr. 2 hos Borgerrådgiveren, men de lyver om datoen og de har ofte før bagud-dateret skrivelser.
Det fremegår også her.
Jeg vidste det bare, jeg kritiserede jo at deres chef havde givet mig lovning på sagen ville blive indsendt til Socialforvaltningen, og at de underkendte deres chefs beslutning.

Kan se de først har modtaget sagen hos Socialforvaltningen den 6/4, selv om Jobcenter påstår de har overgivet sagen til Socialforvaltningen den 1/4.

Og papirerne er også dateret til 1/4, men Socialforvaltningens stempel afslører hvad jeg var klar over allerede, den blev hasteindsendt lige efter min klage blev overgivet til Borgerrådgiveren.

Fik også a-post dagen efter fra visitationsteamet på Musvaagevej om min sag var overgivet til Socialforvaltningne den 1/4. Det er godt nok det første a-post jeg modtager fra Jobcenter, de sender normalt altid b-post.

Er ikke det hele igennem, men næsten og det ser ud til indtil videre alt er indsendt, blot er visitationsteamets indstilling til afslag jo helt horribel, og det er jo hvad jeg klager over til Borgerrådgiveren.

Jeg faldt over noget interessant:
Min sag var blevet forelagt deres psykiatriske lægekonsulent, som skriver han ikke kan finde nogen psykiatriske papirer i min sag selv om han har gennemgået den hele.
Han skriver den må være lagt forkert og skulle have været forelagt somatisk lægekonsulent.
Han skriver endvidere at hvis han mod al forventning skal gå ind i sagen skal han have notat som ordentligt argumenterer hvorfor psykiatrien skal indblandes i min sag.

Det blev jeg meget glad for at læse, det viser jo også bare hvor totalt langt ude visitationsteamet er med deres forsøg på at plante psykiske komponenter i min klare fysiske diagnose.

Heldigvis ligger det papir plus min SB's indstilling til pension hos Socialforvaltningen, Håber bare på de kan se hvor langt ude det hele er, så kampen kan stoppe snart.
Men ellers er det jo en anke to gange, der er ikke andet for.
Tør bare ikke være for positiv for så bliver man bare skuffet.
Troede jo for kort tid siden min sag var klokkeklar, men så stoppede visitationsteamet den brat.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 01:40   #352
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hejsa

Har lige siddet og læst denne tråd. Er der nyt i sagen?

Jeg står som så mange andre herinde i en lignende situation. Også med Musvaagevej...

Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 22:11   #353
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Opdatering om min sag

Sagen blev selvfølgelig afvist af Socialforvaltningen, med visitationsteamets begrundelse, som er bygget på ulovligheder og løgne.

Jeg klagede da til Beskæftigelsesaknenævnet, en kæmpe sag med masser af bilag med gul highlight over alt vigtig information, hvilket også er grunden til jeg slet ikke har haft overskud til at skrive herinde.

Borgerrådgiveren siger Socialforvaltningen IKKE bare må kopiere visitationsteamets afslag på påbegyndelse af førtidspension, og SKAL gennemlæse sagen selv og tage stilling der udfra, hvilket IKKE er gjort overhovedet - Socialforvaltningen har slet ikke læst mine lægepapirer eller sagen igennem, for de skriver bl.a. også jeg skal afprøve medicin mm. som jeg ikke kan tåle, og mange andre vanvittige ting der er lodret løgn, men det er de da fløjtende ligeglade med.
Forvaltningen er i det hele taget fuldstændig ligeglade med al lovgivning overfor borgerne.

Klagen skulle jo først afleveres til Socialforvaltningen, som igen skal tage stilling før de videresender sagen.
Forleden fik jeg brev at de stadig fastholder deres afslag med begrundelsen at de ikke mener der er nyt i sagen der ændrer deres afgørelse - fortsat vanvid, men jeg forventede egentlig heller ikke andet af en instans der er så inkompetente.

Nu har de så sendt klagen til BAN som de jo er tvunget til.
Jeg er spændt på om der mon derinde sidder bare et kompetent menneske i BAN, men tror næsten det hele system, er totalt løgn efterhånden, så langt ude er min sag!!!

Jeg har lagt dokumentation for ALT i min sag, og tilbagevist samtlige løgne visitationsteamet skriver som begrundelse for deres afslag.

Jeg klagede jo også til Borgerrådgiveren over visitationsteamet på Musvaagevej, og de har i henhold til gældende lovgivning normalt 3 ugers svarfrist til Borgerrådgiveren.
Nu er der gået over 15 uger og Jobcenter Musvaagevej totalt ignorerer nu også Borgerådgiveren, som flere gange har rykket dem, men de lader bare være med at svare. (svarfristen nu overskredet med over 12 uger, flot ikk!!!!)
Sidst de blev rykket var i begyndelsen af juni, og i dag modtog jeg så kopi fra Borgerrådgiveren, på endnu en rykker fra Borgerrådgiveren for svar fra Musvaagevej.

Dog egentlig meget godt at Borgerrådgiveren nu også erfarer hvordan Jobcenter København sKi*er på ikke kun borgeren, men også på Borgerrådgiveren, de er totalt ligeglade, og tror sig hævet over al lovgivning, men nu ved Borgerrådgiverens kontor da, at Musvvagevej er så arrogante at de nu også sylter Borgerrådgiveren.

Jeg fatter bare ikke - kan Borgerrådgiveren ikke gøre som de offentlige instanser selv gør overfor borgerne, altså sige til Musvaagevej, at hvis de ikke svarer indenfor svarfrist, så vil sagen blive afgjort på foreliggende grundlag?
Vi taler jo 12 uger ud over svarfrist, og de udsætter ikke længere bare, nu ignorerer de jo totalt Borgerrådgiveren gang på gang.

Det kan da ikke være rigtigt at når loven siger 3 uger til at svare Borgerrådgiveren, så kan de gang på gang fortsætte med at ignorere Borgerrådgiverens rykkere, uden det får konsekvenser for dem, man skulle tro det var løgn, men det er der virkelig mange ting der er, efterhånden i dette vanvittige system.

I øvrigt ligner min sag efterhånden chikane fra Socialforvaltningens side.
Den 12/5 fik jeg skriftligt tilkendt hjælp til betaling af min uventede ekstra varmeregning, men de sætter ikke pengene ind.
De har fået alt dokumenattion de har efterspurgt i sagen, og har jo for længst tilkendt mig beløbet som jeg skylder udlejer, men de indsætter bare ikke pengene hverken på udlejers eller min konto.
Borgerrådgiveren har også været inde over her, og ringet til dem om sagen, de siger bare at sagen er i orden beløbet vil blive sat ind på konto, men det sker bare ikke.

Jeg har derfor klaget igen til Borgerrådgiveren, der har vidersendt min klage til Socialforvaltningen, men de har endnu ikke svaret.

Kan det virkelig være rigtigt?

Jeg har jo fået tilkendt pengene og har den afgørelse på skrift.
Jeg bliver rykket for beløbet ugentligt, men kan jo ikke betale regningen til udlejer når Socialforvaltningen bare undlader at indsætte beløbet.

Ved nogen hvad jeg ellers kan gøre for at få dem til at give mig eller udlejer de penge jeg skriftligt har fået afgørelse om at have fået tilkendt til ekstravarmeregningen?

Sidst redigeret af Lotte68; 15-07-2011 kl. 22:34.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 22:48   #354
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Godt at høre fra dig igen, Lotte, har tænkt på dig rigtig mange gange :-)

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Forleden fik jeg brev at de stadig fastholder deres afslag med begrundelsen at de ikke mener der er nyt i sagen der ændrer deres afgørelse...

Standardformulering fra Pensionsteam/socialforvaltningen! Den er vi flere københavnere, der har fået, trods lægefaglige udtalelser viser det modsatte.

Nu er der gået over 15 uger og Jobcenter Musvaagevej totalt ignorerer nu også Borgerådgiveren, som flere gange har rykket dem, men de lader bare være med at svare. (svarfristen nu overskredet med over 12 uger, flot ikk!!!!)

I 2007 var jeg forbi Borgerrådgiver, hvis jurist det 4 måneder at komme igennem til Nyropsgade - samme fremgangsmåde: Jobcenter Kbh., uanset beliggenhed/gade, ignorerer gerne henvendelser fra Borgerrådgiver.
Efter reaktion fra Nyropsgade i 2007, syltede de iøvrigt igen sagen frem en afgørelse i 2010.


Den 12/5 fik jeg skriftligt tilkendt hjælp til betaling af min uventede ekstra varmeregning, men de sætter ikke pengene ind.

Jeg har derfor klaget igen til Borgerrådgiveren, der har vidersendt min klage til Socialforvaltningen, men de har endnu ikke svaret.

Kan det virkelig være rigtigt?

Desværre undrer det mig ikke...

Ved nogen hvad jeg ellers kan gøre for at få dem til at give mig eller udlejer de penge jeg skrifrligt har fået afgørelse om at have fået tilkendt til ekstravarmeregningen?

Ryk for beløbet skriftligt!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 22:58   #355
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Borgerrådgiveren har rykket for beløbet skriftligt, men intet sker.
Tænker jeg måske skulle maile Socialforvaltningen med CC til Borgerådgiveren dagligt.

Det gjorde jeg i en anden sag hvor jeg havde 2 breve og 7 mails til Ydelsesservice, men de totalt ignorerede mig, indtil jeg begyndte at sende CC til Borgerrådgiveren, så kunne de slet ikke forstå hvordan mine mails på beklageligvis var blevet "parkeret" i systemet og derfor ikke behandlet, men så kom der ellers skub i tingene.
Håber der kom så meget skub så de, som lovet har forhøjet min særligt støtte, men det vi l vise sig den næste 1. i måneden.
Sikken en kamp hele tiden, hver dag når jeg åbner min postkasse tænker jeg om der nu ligger nyt vanvid i den, det er virkelig hård psykisk terror fra systemets side, at borgeren slet ikke overhovedet kan stole på noget som helst i systemet, den usikkerhed er meget svær at leve med i dagligdagen, og kræver virkelig nerver af stål, hvilket bestemt ikke gør tingene nemmere når man samtidig er kronisk syg og slås med smerter dagligt.


P.S. Nyropsgade er næsten endnu mere håbløse end Musvaagevej, så det med flere år undrer mig ikke, de syltede min sag der i årevis og jeg fik medhold hos Borgerrådgiveren, der ignoererde de dog ikke Borgerrådgiveren, det undrer mig at de gør det, troede jeg var nyt at de nu også gør, men der er tilsynelandene ingen grænser for deres frækhed og hovmodighed.

Nogen der ved hvad de egentlig laver derinde i de jobcentre?
For arbejde gør de da ikke, det er da helt sikkert, der er jo ingen af vores sager der bliver behandlet eller overhovedet læst igennem, men de drikker nok rigtig meget kaffe hele dagen lang.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 23:10   #356
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Borgerrådgiveren har rykket for beløbet skriftligt, men intet sker.
Tænker jeg måske skulle maile Socialforvaltningen med CC til Borgerådgiveren dagligt.

Det gjorde jeg i en anden sag hvor jeg havde 2 breve og 7 mails til Ydelsesservice, men de totalt ignorerede mig, indtil jeg begyndte at sende CC til Borgerrådgiveren, så kunne de slet ikke forstå hvordan mine mails på beklageligvis var blevet "parkeret" i systemet og derfor ikke behandlet, men så kom der ellers skub i tingene.
Håber der kom så meget skub så de, som lovet har forhøjet min særligt støtte, men det vi l vise sig den næste 1. i måneden.

Det lyder da til at være en effektiv fremgangsmåde, beklager mit ringe forslag!

Sikken en kamp hele tiden, hver dag når jeg åbner min postkasse tænker jeg om der nu ligger nyt vanvid i den, det er virkelig hård psykisk terror fra systemets side, at borgeren slet ikke overhovedet kan stole på noget som helst i systemet, den usikkerhed er meget svær at leve med i dagligdagen, og kræver virkelig nerver af stål, hvilket bestemt ikke gør tingene nemmere når man samtidig er kronisk syg og slås med smerter dagligt.

Det er præcist sådan, det er!

Vær opmærksom på, hvor uendelig meget råstyrke du har, at du ikke er krakeleret :-)
Godt gået!
P.S. Der er nye indlæg i din tråd "Jobcenter Kbh. etc.".
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 23:15   #357
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Den tråd blev flyttet et andet sted hen, og nu kan jeg ikke rigtig finde den.
Vil du være sød lige at smide mig at link til tråden?

På forhånd tak.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 23:21   #358
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Den tråd blev flyttet et andet sted hen, og nu kan jeg ikke rigtig finde den.
Vil du være sød lige at smide mig at link til tråden?

På forhånd tak.
Sorry, Lotte, har lige glemt lidt, hvordan jeg linker, men klik på dig selv, statistisk og emner, så står den som nr. 2 emne - har lige tjekket.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 00:52   #359
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Tak
Fandt det på den måde.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 17:09   #360
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
hej lotte68, jeg har idag fået brev fra LB,jobcenter musvågevej.desværre det er en blandet føelse jeg har for det føles som om hele mit sagsforløb er en kopi af dit. københavns kommune må have et koncept eller en skabelon for hvordan de bedst kan rode og forhale sager.
så godt som alt det bøvl du har haft med jobcentrene har jeg oplevet nu, det er så identisk at jeg bare kan læse hvad du har oplevet og jeg får det så bare lidt forsinket.
den bemærkeligt dårlige sagsbehandling er ikke en enlig svale.

SUK jeg kan bekræfte alle dine påstande og vi er tydeligvis retsløse
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
syltet hen i systemet lillemus48 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-04-2011 11:00
Bliver min sag syltet?? emilie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-02-2011 11:39
aktivering, arbejdsprøvning..STRESSS...syltet??? Nessa12 Alt det andet 12 12-10-2010 14:52
Min historie om at blive syltet, og spændt ben for. loke Din historie 13 17-06-2009 10:34
Syltet i Egedal - fri proces - spørger politikere zuza Det er da strengt ! 0 08-02-2008 04:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension