K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2016, 23:44   #31
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Jeg er en af dem som undrer mig over din reaktion, KIO.
Der er en som titulerer dig med, Kære og du ryger i flint.
Jeg har det lige omvendt. Trods vi hver især sidder hjemme og er i hver vores frustrations cirkus, ja så har jeg det anderledes end dig.
Jeg har nogen gange modtaget indlæg, hvor der står, Kære vasen og for mig har det været , at jeg føler mig hørt og jeg er faktisk blevet glad for det, kære.


Jeg tror du forveksler det med, når en hovmodig jurist, SB eller fuldmægtig skriver til dig med en masse lovregler og beskytter sig selv, men starter brevet med: kære.
Det kender jeg selv til og det får også mit pis i kog, for indholdet er absolut ikke kært.
På K10 er dog langt de fleste her for at hjælpe og der var intet i substansen fra Balou der indikerede noget andet.
Så jeg tror bare du er godt og grundigt træt af Københavns Kommune, hvilket jeg til fulde forstår og så kunne du ikke se skoven for bare træer.
jeg synes du skylder Balou en undskyldning eller en forklaring.
vasen er ikke logget ind  
Gammel 07-07-2016, 00:08   #32
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du har helt ret @Balou....det er en total overreaktion fra @Kio`s side af...en reaktion som jeg forventer ikke sker igen....
Tak for det
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind  
Gammel 09-07-2016, 06:56   #33
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Så vidt, jeg er orienteret, må man altid optage lyd fra et møde, der omhandler ens egen sag og hvor man selv har været til stede.
Helt enig...

Hej vasen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Jeg er en af dem som undrer mig over din reaktion, KIO.
Der er en som titulerer dig med, Kære og du ryger i flint.

Ja, for her virker det nedladende på mig, efter jeg har læst indlægget.

Jeg har det lige omvendt. Trods vi hver især sidder hjemme og er i hver vores frustrations cirkus, ja så har jeg det anderledes end dig.

Ja, alle mennesker er forskellige og opfatter forskelligt.

Jeg har nogen gange modtaget indlæg, hvor der står, Kære vasen og for mig har det været , at jeg føler mig hørt og jeg er faktisk blevet glad for det, kære.

Det gør det også på mig, bare ikke her.

Jeg tror du forveksler det med, når en hovmodig jurist, SB eller fuldmægtig skriver til dig med en masse lovregler og beskytter sig selv, men starter brevet med: kære.

Jeg kender ikke personen Balou og ved derfor ikke om jeg forveksler det.
Men ja, det var for mig ligesom at læse et brev fra en hovmodig jurist, SB eller fuldmægtig der skriver til mig med en masse lovregler og beskytter sig selv, men starter brevet med: Kære.

Netop jeg derfor henviste til min tråd for at forklare hvordan jeg opfattede det.



Det kender jeg selv til og det får også mit pis i kog, for indholdet er absolut ikke kært.

Enig


På K10 er dog langt de fleste her for at hjælpe og der var intet i substansen fra Balou der indikerede noget andet.


Ja, langt de fleste er her for at hjælpe hinanden, man der er også SB og andre fra kommunen herinde.
Mht substansen var som du og andre opfattede det, bare ikke mig, og jeg fik heller ikke svar på mine spørgsmål.



Så jeg tror bare du er godt og grundigt træt af Københavns Kommune, hvilket jeg til fulde forstår og så kunne du ikke se skoven for bare træer.

Ja, jeg er godt og grundigt træt af Københavns Kommune, men jeg kan godt se skoven for bare træer. Du kan da bare gå ind og læse i alle de indlæg jeg har skrevet, og se hvordan jeg svarer folk.

Man kan sagtens være høflig og venlig uden at skrive "Kære" eller "Hav en forsat god dag"



jeg synes du skylder Balou en undskyldning eller en forklaring.
En undskyldning for hvad ?
Der løber jeg panden imod en mur (ligesom imod Københavns Kommune), så det opgiver jeg.
Mht en forklaring, det har jeg givet i form af links.

Her er lidt mere mht "Kære"

Hvem Er Man På "Kære" Med?


------------------------

"Jeg skriver mvh, når jeg skriver til fremmede. kh til dem der ikke er helt
fremmede og knus eller kh til venner, veninder og familie.

Jeg skriver dog altid hej. Kære er så formelt synes jeg. Det er sådan noget
virksomheder osv. skriver til en - eller bedsteforældre. samt i invitationer
og fødselsdagskort og lign. alt efter relationen til vedkommende."

------------------------

"Skriver "hej" og "mvh" til personer, jeg ikke kender. Jeg synes, at "kære" virker
lidt søgt, når personen ikke er én kær som sådan, og kærlig hilsen synes jeg også
kun hører til, når man kender personen.

Generelt bruger jeg faktisk "kære" meget sjældent - det er mest på fødselsdagskort
og lignende lykønskningssituationer. Til familie og venner skriver jeg bare "hej"
og "knus", når jeg mailer eller en sjælden gang skriver brev til dem. Det falder
mig mest naturligt

------------------------

"- stejlede jeg!! så jeg lavet mit helt eget system der ser nogenlunde sådan her ud:

"Kære" - er til mennesker jeg holder af eller har skrevet med eller mødt før på en god måde.

"Hej" - er distanceret og bruges kun til personer jeg ikke kender

"Hejsa" - er lidt mere personligt end blot "hej"

"Hejsa min ven" - er til virkelig nærtstående mennesker.

"MVH" - bruger jeg i officielle skrivelser

"Mange hilsner" - et alternativ til MVH og mindre officielt

"Kærlig hilsen" - igen til dem jeg "kender" på en god måde

"Knus" - til dem jeg holder af

"STORT KNUS eller KNUUUS" til dem jeg ville ønske jeg lige her og nu rent fysisk kunne give et knus.

OG er jeg møg sur eller vred - skriver jeg bare "Karen" - og dermed intet andet"

------------------------

"Kære: Personer jeg kender personligt og jeg holder af.
Hej: Mennesker jeg ikke kender"

------------------------


Hvad er mest høfligt/god skik at starte en mail med?

Hej X 33 49.25%
Kære X 23 34.33%
Andet? 11 16.42%

"Jeg synes Kære lyder så personligt, det skriver jeg normalt kun til familie.
Mens Hej er mere frisk og sært nok også mere officielt - for mig altså.
Men vil jo ikke virke uhøflig"

------------------------

"Hej til bekendte, kære til ganske få tæt på og så Goddag! eller noget i den dur til andre."


------------------------

"Jeg skriver 'hej', hvis det er til en, jeg ikke har skrevet med før, og specielt,
hvis det er en autoritet/eller en jeg skal bede om hjælp. Kære skriver jeg til venner
og lign., og så når jeg har mailet flere gange med nogen, hvor det egentlig startede med hej!

------------------------

"Synes bare, vi skal udrydde "kære" som formel tiltale(/skrive)form.
Det giver heller ikke ret meget mening, når man tænker over det. Jeg aner da ikke om
den person er "kær" eller ej (og hvis han var, ville jeg nok ikke lige buse ud med det
i 1.mail ) Det er så til gengæld helt sikkert at h*n ikke er "mig" kær, eftersom vi jo
ikke kender hinanden. Så noget fjollet noget at skrive, ikke? "

------------------------

"Jeg ville skrive 'hej'. Synes 'kære' er for tæt/følelsesladet/holde af agtigt..... "

------------------------

"Tror jeg ind til videre er kommet frem til, at jeg for fremtiden vil skrive "Hej X X""

------------------------

"For mig handler det mest om hvordan jeg afslutter brevet/mailen, om den er følelsesladet eller ej.
Kærligst - allernærmeste, mand/mor/far mm.
Kærlig hilsen - det er familie/tætte venner.
Bedste hilsner - venner der ikke er helt så tæt på.
Venlig hilsen - arbejde/officielle henvendelser.
Med venlig hilsen - Meget officielt. "

------------------------

"Her er det "hej" - kan simpelthen ikke fordrage, når nogen, jeg ikke kender skriver "kære". Hvad ved de om det? "

------------------------




Mht "Hav en forsat god dag"

"Takt og tone-ekspert Inge Corell, der kaldes vor tids Emma Gad og har skrevet bøger om etikette,
er en af dem, der ikke kan fordrage frasen."



"Det hele handler om situationsfornemmelse. Det er nøglen til at styre sikkert igennem minefeltet,
som interaktion med andre mennesker uundgåeligt vil være. "

"Nej, jeg kan IKKE have en fortsat god dag - min mor er lige død"


"Jeg bryder mig ikke om at en ekspedient pr. automatik til alle kunder siger :
” Hav en god dag” eller ” Hav en fortsat god dag”.

Jeg opfatter det ikke som noget de mener, men som noget de har lært på et kursus
at de SKAL sige til alle kunder.

Og på dén måde går meningen med ordene jo tabt."


------------------------

"Jeg bliver voldsomt irriteret, når folk siger "ha' en fortsat god dag" til mig.

Jeg kan lige gå med til det i en situation, som din veninde beskriver.

Hvad er der galt med farvel; farvel og tak; ha' det nu rigtig godt? - eller måske
noget helt nyt (som ikke er inspireret fra det engelske)?"


------------------------

"Der er jo heldigvis endnu ikke et alment udøvende sprogpoliti, der fanger og
afstraffer de formastelige fortsat god dag'ere - men at det mildest talt kan
være en uheldig og upassende formulering, det er der ingen tvivl om.

Personligt synes jeg, der i ordlyd og udtale kan være noget lidt klæbrigt og
forsøgt venligt over udtrykket. Jeg bruger derfor aldrig termen. Til gengæld
bruger jeg tit "God weekend" eller "God dag"."


------------------------

"Det største problem er oprigtigheden. Hvis du ikke oprigtigt mener/ønsker
folk en god dag, så hold din mund. Så bare sig farvel og tak og intet andet. "

------------------------

"Jeg er klart på don't-holdet i denne sag.

Problemet er jo, at ordet "fotsat" nødvendigvis refererer til noget forudgående.
Hvis vi er to, der i løbet af denne dag har haft en god oplevelse sammen, kan
"fortsag god dag" referere til noget fælles, hvilket er helt fint for mig. Men
hvis vi kun har været kort i berøring med hinanden, refererer det til noget
ukendt, og det kan være problematisk. Det vil ikke altid være det."

------------------------

"Og dem der bruger det, vel blot ønsker at være "friske" og med på beatet.

Det ændrer dog ikke ved min opfattelse af, at det lyder dumt, da personen
næppe ved hvordan dagen indtil videre har været.

Jeg er helt klart på don't-holdet."

------------------------

"Det er en af de ting der kan få de små hår til at rejse sig for mit vedkommende
når jeg vælter ind i en butik fem minutter i lukketid, lettere stresset for så
at støde på en ekspedient der på ingen måde kan hjælpe mig men alligevel vælger
at afslutte med: "Ha' en fortsat god dag".

Så det er også en klar DON'T fra min side.

Grunden til at jeg først nåede i butikken fem minutter før lukketid var fordi
min unge var syg, min kone havde mistet sit job og et nært familiemedlem havde
stillet træskoene - at ekspedienten så ikke kan hjælpe mig med en ligkjole
fordi denne ikke ved hvad det er kan jeg sagtens affinde mig med - men kommentaren
om en "fortsat god dag" føler jeg er malplaceret."


------------------------

"Nu ligger min erfaring hovedsageligt indenfor salg/kundeservice og jeg kan fortælle dig at
dette emne er blevet vendt en del gange. Men der er dog kommet samme konklusion alle gangene.
Du må IKKE sige "fortsat god dag", da du ikke ved om kunden har haft en god dag. Vi har haft
rigtig mange kunder der er blevet direkte sure og klaget over vi sagde dette, da vi ingen ide
havde om de havde haft en god dag. Vi har endda haft ordre der er faldet til jorden pga. det.
Det lyder måske som en bagatel, men der er faktisk rigtig mange der bliver irriteret over det."

------------------------

"Det bliver som regel sagt i ren og skær høflighed, men det er ikke altid sådan,
det bliver opfattet af modtageren: "Hav en fortsat god dag," er en sætning, der kan dele vandene."

------------------------

Sidst redigeret af Webmaster; 09-07-2016 kl. 12:01. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
Kio er ikke logget ind  
Gammel 10-07-2016, 17:02   #34
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile lydoptagelser

Ja, jeg forstå dig et langt stykke af vejen, men lige med hensyn til Balou der efterfølg. skriver til dig og forklarer - her synes jeg stadig du går over stregen.

Hav en FORTSAT god dag. er det mest åndsvage udtryk , der findes for ingen ved hvordan dagen hidtil har været, og det er da også ved at være ude af sproget igen.
Jeg tilhører den gamle skole, hvor man skal lade være med, at blande nært og fjernt sammen, og noget der også har grebet om sig er kram.
En person som jeg intet har tilfælles med, og sandsynligvis ikke skal se igen eller meget sjældent skal ikke kramme mig.

Må dog bare erkende, at det er den tids omgangsform og , at jeg bare ikke kan følge med.
Desuden og ikke ligegyldigt. vi herinde har så meget at rode med, at det er dumt at spilde tid på omgangsformer.
desværre, og jeg tror jeg har spottet dem er der en del herinde der sidder på den anden side af bordet og hvor deres interesse ikke er at hjælpe, men er at bringe forvirring. Ja, der er helt tydeligt lovryttere her, som meler deres egen kage, men heller ikke det kan man gøre noget ved.
vasen er ikke logget ind  
Gammel 10-07-2016, 17:38   #35
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Nu har du så forklaret os andre hvordan du tolker forskellige ting, og hvordan du mener folk skal titulere hinanden m.v.

Men du skriver i et forum hvor mange mennesker deltager og giver deres mening, opfattelser og besyv med - og vi gør det alle på hver vores måde, og med vores forskellige udgangspunkter og oplevelser igennem livet.

Jeg fandt intet krænkende, nedladende eller lignende i det indlæg du reagerer overfor, og det hænger nok sammen med, at jeg selv sagtens kunne skrive "kære" til en jeg synes der trænger til lidt omsorg eller trøst.

Hvis du gerne vil have at folk skal svare dig når du søger råd, bliver du nok nødt til at acceptere at vi andre ikke nødvendigvis har samme opfattelse af hvordan vi skriver til hinanden, så længe man holder en god tone.

Personligt "tabte jeg næsten både næse og mund" da jeg læste dit svar omkring det at skrive "kære", og din uddybelse af "slesk". Min første reaktion var at skrive at jeg fandt din tone og svar helt uacceptabelt, men med risiko for at få samme tur valgte jeg at undlade at svare dig.

Igen er det et billede på hvor forskellige vi er - hvor forskellige udgangspunkter vi har i vores deltagelse i dette forum.....
Fleks10 er ikke logget ind  
Gammel 10-07-2016, 18:38   #36
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
lydoptagelser

Enig med sidste indlæg. Det kunne ikke være bedre bedre beskrevet
vasen er ikke logget ind  
Gammel 11-07-2016, 00:17   #37
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Og helt ærligt...hvor svært kan der være at være søde over for andre mennesker....specielt mennesker som faktisk forsøger at hjælpe en..

Dette bør folk lige tænke over inden de skriver herinde.

Tråden er hermed lukket...
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension