K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2016, 15:30   #21
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Nu vil jeg slet ikke på nogen måde dømme om noget som helst.

Det må være en grund til at jobcentret skriver at du ikke må optage billeder og lyd i brevet. Det er ikke standard i deres skrivelser.

Har du haft konflikter/ diskussioner med jobcentret om dette?

Så vidt jeg husker, men jeg er ikke sikker, så er der et sådant opslag i informationsskranken i jobcentret i Baldersgade.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind  
Gammel 03-07-2016, 19:20   #22
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Hej dinosaur

Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Nu vil jeg slet ikke på nogen måde dømme om noget som helst.


Tak.


Det må være en grund til at jobcentret skriver at du ikke må optage billeder og lyd i brevet. Det er ikke standard i deres skrivelser.

Grunden er nok, at de så ikke kan sidde og overfuse en med div § osv så man overhovedet ikke fatter en skid af hvad de siger og ikke har en chance for at følge med. Jeg er ikke en intellektuel akademiker, der har træning i at læse Lov-Sprog med et sådan højt LixTal.

Og at det der bliver mundlig aftalt, rent faktisk bliver overholdt, eller skrevet i ens journal, hvad det ikke blev her det sidste tlf-møde, hvor SH ringede til mig, vi aftalte hvad han skulle skrive, og at han skulle sende et kopi af det han havde skrevet og dagen efter kunne jeg at han havde formuleret det fuldstænd dybt godnat, og IKKE i min farvør, dette svarede jeg straks på, dementerede det hele, kom med de korrekte forklaringer, vedhæftede dokumentation fra min læge, og skrev desuden, at han IKKE kunne benægte hvad vi havde aftalte i tlf, da jeg havde optaget det med en app.

JEg syntes også du skal sætte dig ned og o,hyggeligt se og HØRE hvad Lena samt de div læge og SB mm siger i denne -->film<--
her bliver det præcist beskrevet hvordan de fleste SB og JC her i DK behandler os syge borgere, hvor det mere går ud på at få Borgeren i arbejde, end at hjælpe borgeren...

Det er IKKE kun mig der bliver frustreret og VRED over den behandling...

Man skulle fanme tro de SB var provisionslønnet nogen gange.


Har du haft konflikter/ diskussioner med jobcentret om dette?

Jeg har de sidste mange år optaget, med min mobil, alle personlige møder med div SB og Anden Aktør, samt alle tlf samtaler. Det blev jeg nødt til, da jeg flere gange opdagede at aftaler (samt lovgivningen) ikke blev overholdt, og det uden problemer. Indtil jeg modtog denne sidste mail i sidste uge.


Så vidt jeg husker, men jeg er ikke sikker, så er der et sådant opslag i informationsskranken i jobcentret i Baldersgade.

"Så vidt du husker"... det kan vi jo ikke bruge til noget, nu lyder du som en SB...


Mvh Kio
"Lena og alle de andre"
lavet af
Tine Nielsen




Mvh. Susanne

Sidst redigeret af Kio; 03-07-2016 kl. 19:24.
Kio er ikke logget ind  
Gammel 04-07-2016, 14:34   #23
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Hold da op en stærk film. Fældede en tåre.

Bare den blev rigtigt udbredt til diverse politikere og jobcentre!
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind  
Gammel 06-07-2016, 13:08   #24
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser

Hvilken lov siger, at en borger så skal lave en forudgående aftale ?
Prøv at klage til kommunens borgerrådgiver over at jobcentret bryder loven.

Du kan læse om hvordan man klager til borgerrådgiveren her på kommunens hjemmeside.
http://www.kk.dk/borgerraadgiveren
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind  
Gammel 06-07-2016, 14:51   #25
Balou
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2010
Indlæg: 21
Styrke: 14
Balou er ny på vejen
Kære Kio

Hvis jeg var dig, ville jeg spørge, hvad der vil ske, hvis jeg ikke overholder reglerne? Vil derefter spørger, hvor der findes lovhjemmel for sådan en sanktion?

Såfremt der skal foretages sanktioner overfor en borger, skal forvaltningen have lovhjemmel til dette. Dette følger af en forvaltningsretlig grundsætning, at forvaltningen ikke må foretage indgreb overfor borgeren, medmindre der er lovhjemmel. Undtagelsen til dette er anstaltsordninger fx at et bibliotek kan forlange, at man ikke laver aktiviteter, som forstyrre de andre på biblioteket. Kendetegnet for disse indgreb er, at de har lille betydning for borgeren og at de er et sagligt formål med dem.

Kan godt forstå forvaltningen ikke bryder sig om, at der bliver optaget uden der bliver gjort opmærksom på det. Synes selv det ville være ubehageligt at blive optaget uden jeg ved noget om det.

Vh

Balou
Balou er ikke logget ind  
Gammel 06-07-2016, 17:54   #26
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Så vidt, jeg er orienteret, må man altid optage lyd fra et møde, der omhandler ens egen sag og hvor man selv har været til stede.
mukke er ikke logget ind  
Gammel 06-07-2016, 18:03   #27
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rebecca.And Se meddelelser
Prøv at klage til kommunens borgerrådgiver over at jobcentret bryder loven.

Du kan læse om hvordan man klager til borgerrådgiveren her på kommunens hjemmeside.
http://www.kk.dk/borgerraadgiveren
Hej Rebecca

Jobcentret bryder ikke loven... endnu, så vidt jeg kan gennemskue.
Tager jeg fejl her, må I gerne gøre mig opmærksom på det.

Jeg har nu gjort opmærksom på, skriftligt, indlagt i min sag med:

"Jeg har dagligt smerter og hovedpine, og har ofte problemer med
koncentration og hukommelse, og på den baggrund er det for mig ret så
relevant, at optage alle møder, Så det vil jeg blive ved med.

Dette så jeg kan huske hvad der blev aftalt bagefter. Jeg vil jo gerne følge
med i min sag, sådan som retssikkerhedsloven forskriver jeg kan/skal have
mulighed for."



Og man bør vælge sine klager med omhu, af alle de klager jeg har sendt (et
par stk efterhånden) har jeg kun fået medhold 1 gang, med skriften:" De
beklager vi"...

Jeg var dernede i går tirsdag for at følge op på min sag, og blev henvist til
en "ny" Sb, igen, nede ved Centerindgangen. Fint nok, hun var en sød dame.
Vi fik en god snak omkring hvilke "ordensregler" min ex SB henviste til.

Jeg spurgte bl.a. om hvorfor der ikke var opslået nogen "ordensregler" nogen
steder, ej heller inde på Borger.dk eller kk.dk eller andre steder på selve JC, og
jeg fik fortalt at det havde JC besluttet ikke at ville gøre da det ville skabe
flere "problemer" med borgerne, så de lod være.

Jeg sagde så, at hvordan skal man som borger kunne følge nogle
"ordensregler" hvis man ikke kunne se dem...

Hun blev lidt konfus, gik hen til vagterne, som havde en gammel A4 mappe
liggende, hvor der åbenbart lå en gammel en i fra maj 2011, hun Tog et kopi
til mig, her er den:




Hvis nogen her utvetydigt ved om disse "Ordenregler" ikke er "lovlige" må I gerne sige til, samt henvis til div § og love.

Hej Balou

Balou;344224]Kære Kio


Øhhh... kender vi hinanden ???

Du skal ikke skrive kære til mig!

Er du en SB eller arbejde i kommunen ?

Jeg er ikke i familie med dig, kender dig/ham/hende ikke personligt, og det virker dybt
falsk og slesk, når du skriver det.

Slesk: indsmigrende, insinuant, glattunget, sødladen, sukkersød, sliksød,
kattevenlig, fidel, falsk, vammel, sødttalende, hyklerisk, spytslikkende,
panurgisk, krybende, servil, underdanig.

Slesk: søge at indsmigre sig (hos en) paa en nærgaaende, ubehagelig, falsk
maade (og i egennyttig hensigt); (ved en vis lejlighed ell. varigt)"

Hvad er det der får dig til at skrive KÆRE til vildt fremmede folk ?

Siger du også KÆRE til vild fremmede folk på gaden ?

Læs mere her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=33013


-----------------------------------
Hvis jeg var dig, ville jeg spørge, hvad der vil ske, hvis jeg ikke overholder reglerne?

Hvad der vil ske er at man bliver bortvist.

-----------------------------------
Vil derefter spørger, hvor der findes lovhjemmel for sådan en sanktion?

Haha, så vil de bare få fat i en af deres jurister i bygningen, som til hver
en tid kan tale og henvise til div §§ så man ikke har en chance for at argumentere når man
ikke slv er jurist..

Min sidste mail sendt for et par dage siden, fik jeg af vide i går, er nu røget vidre til
"jura" afdelingen nede i JKI, hvor jeg bl.a. skriver spørgsmålene:

Og vil det så sige at straffelovens §263...3) træder ud af kraft ?

Og træder retssikkerhedsloven § 4 også ud af kraft ?


Det er derfor alt kommunikation helst skal ske skriftligt, så har vi borgere bedre tid
til at undersøge, med hjælp fra andre (f.eks her på K10), hvordan lovene tolkes og efterleves.



-----------------------------------
Såfremt der skal foretages sanktioner overfor en borger, skal forvaltningen have lovhjemmel til dette.

Henvist med link hvor det står henne ?




-----------------------------------
Dette følger af en forvaltningsretlig grundsætning, at forvaltningen ikke må foretage indgreb
overfor borgeren, medmindre der er lovhjemmel.

Henvist med link hvor det står henne ?

-----------------------------------
Undtagelsen til dette er anstaltsordninger fx at et bibliotek kan forlange, at man ikke laver
aktiviteter, som forstyrre de andre på biblioteket. Kendetegnet for disse indgreb er, at de
har lille betydning for borgeren og at de er et sagligt formål med dem.

Ikke forstået, omformuler venligst til et normalt dansk med lavt lix-tal så
alle kan forstå hvad du skriver.



-----------------------------------
Kan godt forstå forvaltningen ikke bryder sig om, at der bliver optaget uden der bliver
gjort opmærksom på det. Synes selv det ville være ubehageligt at blive optaget uden jeg
ved noget om det.


Ja, hvis de har noget at skjule, så som ikke at skrive i ens journal, hvad
der rent faktisk mundtligt bliver aftalt, så ville jeg heller ikke bryde mig om at samtale
bliver optaget.

Det var netop det der skete, og er sket flere gange for mig, hvor jeg kan gå ind og
KLAGE over at det vi aftaler faktiske ikke bliver nedskrevet..

Du formulere dig lige som en af disse SB...


PRoblemet er også, at hver gang man er i JC, og har en samtale, og SB sidder og laver MEGET FÅ
notater, når jeg så er gået, samtalen er forbi, så sidder SB og skriver ind i min journal, hvad
der er foregået eller aftalt.

Jeg har spurgt om jeg så må være tilstede, når der bliver indskrevet i min journal, så sent
som i går, (fik navnet på denne SB) nej det må jeg ikke, beder så om (hver gang) at når de
er færdige med at skrive i min journal, at de så sender dette journal-notat til mig (i stedet
for at jeg skal til at anmode om aktindsigt hver gang) så jeg kan se hvad de har skrevet).

Det gjorde jeg også i går, har ikke modtaget det endnu. I morgen tager jeg derned,
og spørger, igen, hvorfor jeg ikke har modtaget dette sidste journalnotat, og hvis de ikke
vil printe det ud, så må jeg indgive en aktindsigt begæring igen igen igen

Mvh Kio

Sidst redigeret af Webmaster; 09-07-2016 kl. 12:03. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
Kio er ikke logget ind  
Gammel 06-07-2016, 20:26   #28
Balou
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2010
Indlæg: 21
Styrke: 14
Balou er ny på vejen
Jeg må ærlig indrømmer, at jeg undre mig over din reaktion.

Det var ikke min mening at træde dig over tæerne. For mig er Kære (efterfulgt af brugernavn) en måde at starte et svar på og samtidig vise, hvem jeg tiltaler. Kære er for mig samtidig et signal om, at jeg ønsker at bevare en god tone og jeg har gode intentioner. Synes dog også mit svar viser, at jeg har en god intention og forsøger at hjælpe på en konstruktiv måde.

Nu spørger du jo direkte ind til hvem jeg er og mistænker mig for at være sagsbehandler, som snuser rundt på siden. Jeg kan oplyse dig, at jeg ikke er sagsbehandler. Jeg er jurastuderende og har en særlig interesse indenfor forvaltningsretten. Jeg har selv haft mine konfrontationer med det offentlige, hvor jeg i højere eller mindre grad har fundet inspiration til at løse det på denne side.

Jeg har en opfattelse af, at alle som har problemer med det offentlige er velkommen på denne side, og vi hver især bidrager med de erfaringer, indsigt i det offentliges praksis, retsgrundlaget mv. som vi har.

I forhold til retsgrundsætningen om, at forvaltningen ikke må foretage indgreb overfor borgeren, medmindre der er lovhjemmel, følger dette af legalitetsprincippet.

Legalitetsprincippet består af to dele:
1. Det formelle lovsprincip, hvilket betyder at en lavere rangerende regel skal have hjemmel/bemyndigelse i en højere rangerende regel. Fx skal en bekendtgørelse have bemyndigelse i en lov.
2. Krav om lovhjemmel, hvilket indebærer, at forvaltningen ikke må træffe afgørelser uden at der foreligger den nødvendige bemyndigelse fra lovgivningsmagten.

Jo mere indgribende et indgreb fra det offentlige er jo, jo større krav stilles der til hjemmelskravet. Ved anstaltsforhold er der et lempet hjemmelskrav, hvilet ses i landsrettens dom U1988.731V, hvor landsretten godkendte et kommunalt forbud mod at tage hund med på biblioteket, selvom dette forbud var fastsat uden udtrykkelig hjemmel. (Du kan bl.a. læse mere om dette i den litteratur der er tilknyttet faget forvaltningsret på bacheloruddannelsen i jura)

Beklager hvis lix-tallet i denne besvarelse er for højt til, at du mener alle, kan forstå hvad jeg skriver, men vi er alle forskellige og har hver vores måde at formulere os på. Jeg uddyber gerne mine svar, såfremt der er nogen der ikke forstå hvad jeg mener, foretrækker dog, at der bliver spurgt ind til det på en ordentlig måde.

Jeg under mig over du slutter dit svar med mvh, da jeg ser dit svar som alt andet end venligt.

Du må have en god aften.

Venlig hilsen

Balou, som ønsker at holde en god tone her på K10, på trods af at vi kan gemme os bag en skærm.
Balou er ikke logget ind  
Gammel 06-07-2016, 21:48   #29
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du har helt ret @Balou....det er en total overreaktion fra @Kio`s side af...en reaktion som jeg forventer ikke sker igen..

Har man et problem med en bruger ja så kan disse sættes på ens ignorerliste...
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Gammel 06-07-2016, 23:00   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Hvis jeg var dig, ville jeg spørge, hvad der vil ske, hvis jeg ikke overholder reglerne?

Hvad der vil ske er at man bliver bortvist.
Ja, hvis de under et møde opdager, at du optager, så vil de sandsynligvis stoppe mødet.

Men hvad nu hvis de ikke opdager det under mødet, og du så efterfølgende finder ud af, at journalnotaterne ikke stemmer overens med det aftalte, og i en klage henviser til din optagelse?

Hvad vil de gøre?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Jeg har spurgt om jeg så må være tilstede, når der bliver indskrevet i min journal, så sent som i går, (fik navnet på denne SB) nej det må jeg ikke, beder så om (hver gang) at når de er færdige med at skrive i min journal, at de så sender dette journal-notat til mig (i stedet for at jeg skal til at anmode om aktindsigt hver gang) så jeg kan se hvad de har skrevet).

Det gjorde jeg også i går, har ikke modtaget det endnu. I morgen tager jeg derned,
og spørger, igen, hvorfor jeg ikke har modtaget dette sidste journalnotat, og hvis de ikke
vil printe det ud, så må jeg indgive en aktindsigt begæring igen igen igen
M.h.t. aktindsigt, så er min anbefaling, at hver gang du skal til møde på kommunen, så gør du en begæring om aktindsigt klar hjemmefra, udfylder den med "siden sidst" - med dato for hvornår du sidst har fået aktindsigt.

Når du forlader mødet, så afleverer du begæringen ved skranken, og beder selvfølgelig om en kvittering for modtagelse.

Hvis du gør det til en vane, så slipper du (forhåbentlig) for at gå og blive irriteret over kommunens måde at gøre tingene på.
Og ved at vise, at du puster dem i nakken, så er der en chance for, at de begynder at gøre tingene efter bogen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension