K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2010, 15:21   #21
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tut Se meddelelser
Jeg tror ikke du behøver yderligere end det du skrev her, for at blive ønsket velkommen i foreningen og få hjælp. Jeg er da glad for at have givet dig vej videre, håber det nytter.
Det er måske ikke så dårligt, at lure lidt på, hvad ens diagnose egentlig indebærer af problemer. Både for at prøve at kæmpe sig ud af dem - for at få en bedre livskvalitet - og også for at kunne sætte andre mennesker ind i din situation - incl. kommunens mennesker.
Tut
PS: Giv mig/os lige et vink om de stadig er formidable til at hjælpe i foreningen, hvis altså du magter det, jeg ved at det tager noget tid for nogle at komme sig oven på at have læst på forum, da man ofte har følt sig så 200% alene om mange problemer, men der er pludseligt MANGE der har det lige sådan...
Jeg har skrevet til borderline foreningen og ikke fået svar endnu, men jeg er heller ikke medlem.

En af beskrivelserne af mig i psykolograpporterne er jo, at jeg ikke er i stand til at se mig selv "udefra"
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 19:37   #22
Tut
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2007
Indlæg: 13
Styrke: 17
Tut er ny på vejen
Hej Havedammen

Fedt, at du skrev til dem. Men i Borderlineforeningen, er alle dem der skal hjælpe dig selv syge. Måske er din mail kommet ind til een af dem, der ikke har overskud til at hjælpe dig, lige pt.. De har altså heller ikke overskuddet til at give spørgsmålet videre. Men du skal ikke bare tro, at de ikke vil hjælpe dig, og tage dig alvorligt, hvis du ikke får svar i dag, så prøv en af de andre der står på listen - eller ring. Det er mit bedste råd.
For jeg ved, at om de selv har det dårligt eller ej, så vil de rigtigt gerne hjælpe dig, og de ved næsten altid, hvornår de andre er syge.
Undskyld jeg ikke har skrevet før, men jeg ligger selv med en lungebetændelse, så jeg er kun periferisk ved computeren...

Knus Tut
Tut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 00:20   #23
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tut Se meddelelser
Hej Havedammen

Fedt, at du skrev til dem. Men i Borderlineforeningen, er alle dem der skal hjælpe dig selv syge. Måske er din mail kommet ind til een af dem, der ikke har overskud til at hjælpe dig, lige pt.. De har altså heller ikke overskuddet til at give spørgsmålet videre. Men du skal ikke bare tro, at de ikke vil hjælpe dig, og tage dig alvorligt, hvis du ikke får svar i dag, så prøv en af de andre der står på listen - eller ring. Det er mit bedste råd.
For jeg ved, at om de selv har det dårligt eller ej, så vil de rigtigt gerne hjælpe dig, og de ved næsten altid, hvornår de andre er syge.
Undskyld jeg ikke har skrevet før, men jeg ligger selv med en lungebetændelse, så jeg er kun periferisk ved computeren...

Knus Tut
God bedring
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 00:29   #24
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Har fået respons fra borderline foreningen i en meget pænt mail *s*

Det koster ikke særligt meget at blive medlem, så måske kan jeg finde nogle klat skillinger et sted og blive medlem senere.
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 09:10   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja pengene er sikkert givet godt ud!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 17:25   #26
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
får nok snart et brev om at Foretræde for pensionsudvalget.
men har absolut ikke kræfter til at snakke med flere mennesker på engang om min sag
synes også den er belyst nok.
Men man må vil skrive et brev hvorfor man ikke ønsker og foretræde personligt.

Men vil der stå i brevet om man er indstillet til afslag?.
det er min sagsbehandler som har indstillet til en §17.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 00:04   #27
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
får nok snart et brev om at Foretræde for pensionsudvalget.
men har absolut ikke kræfter til at snakke med flere mennesker på engang om min sag
synes også den er belyst nok.
Men man må vil skrive et brev hvorfor man ikke ønsker og foretræde personligt.

Men vil der stå i brevet om man er indstillet til afslag?.
det er min sagsbehandler som har indstillet til en §17.

Jeg søgte selv §17 og den er indstillet til afslag fra sagsbehandleren og det står også i det brev jeg fik med tidspunktet for foretræde for pensionsudvalget.

Når din sagsbehandler selv anbefaler §17 så står det sikkert ikke i dit brev *s*
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 11:29   #28
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
I dag kl. 8.30 var jeg så til møde for Pensionsudvalget og politikeren var kun interesseret i en ting at ".....alle mennesker vil arbejde ..................."

De ville have mig til at udtale mig fagligt om min personlighedsforstyrrelse og det lkunne jeg jo ikke og bad dem om at henvende sig til psykologen selv.

Jeg havde skrevet mine udtalelser ned på et stykke papir og fik underskrifter fra de to fra pensionsudvalget og de fik en kopi.

Det var de vist heller ikke vandt til for de så noget overrasket ud men blev dog enige om at selvfølgeligt kunne jeg godt få en kvittering for at jeg var blevet hørt.

Afslaget kom kl. 9.14 og det var jo så ingen overraskelse fordi de hele tiden havde sagt AFSLAG !!
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 14:13   #29
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Kære Havedammen.

Jeg bliver afmægtig vred, når jeg læser om dit afslag, om den behandling som du har været udsat for og hvad de sagde til dig idag i pensionsudvalget.

Jeg har ALDRIG nogensinde før hørt, at nogen skal stå foran sådan et nævn og forklare om sine psykiske lidelser!!
- Og hvor vild en udtalelse, at 'alle mennesker vil arbejde' - i sær i sådan en situation!!
Jeg synes, at du har været udsat for en meget, meget krænkende og ufaglig behandling.

Er ked af, at jeg ikke har læst din tråd noget før.
Det er synd, at du ikke fulgte Tut's råd helt til dørs, men du skal da helt klart anke det her afslag og det synes jeg, at du skal be' Borderlineforeningen om at hjælpe dig med.
Det er ligemeget hvilken slags ustabil personlighedsstruktur man er den 'heldige indehaver af'...

Jeg blev hjulpet derfra og hvis ikke jeg havde fået den enorme hjælp og støtte, havde jeg ikke fået min pension og var sandsynligvis heller ikke i live.

__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 14:36   #30
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Havedammen,

Sikke en behandling, du har fået, det var vidst ikke værd at møde op i den partshøring og dog, måske har det givet dig blod på tanden om at komme tilbage igen ?

Kan du ikke starte eller fortsætte din sag under §18 ? Er det ikke bedre end at anke. ?. Hvorfor var det lige at din sb indstillede dig til afslag ?. Var det fordi du ikke kunne arbejdsprøves? Hvis ikke har du vel eller kan få lægernes ord for at du ikke må arbejdsprøves.?

Ja undskyld de mange spørgsmål, men jeg orker ikke lige at se om jeg kan finde svarerne

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej Pensionsnævnet-Pensionsudvalget ?? Danmark Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 23-05-2011 23:26
forelæggelse af min sag for pensionsudvalget Jutta1502 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 21-10-2010 14:10
" foretræde for ekspertudvalg???????? kalona Spørgsmål ang fleksjob 1 20-10-2010 23:16
Udtale sig til Pensionsudvalget eller ....????? Mik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 22-03-2010 21:38
Foretræde for pensionsudvalget og hvornår MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 01-02-2010 21:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension