K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2010, 17:39   #1
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Antal speciellæge erklæringer .. nysgerrighed.

Nu har der været et "par" tråde omkring speciellæge erklæringer på det sidste, og har kunne læse flere folk har flere SPECIELlæge erklæringer bag sig.

Min nysgerrighed er lidt, hvorfor, og hvor mange er "nødvendige" for at sætte skub i ens sag, har haft rejst samme spørgsmål til min egen psykolog hvortil jeg fik af vide jeg ikke burde frygte at skulle til flere speciellæge undersøgelser udfra hvad der stod i min erklæring da den stod ganske klart som han læste den.

Men gætter det samtidigt er individuelt fra sag til sag ?

Var for 3 måneder siden til min undersøgelse ved Britta Borg winther, og nu næsten lige fået den for knap en måneds tid siden, og deri er de såkaldte magiske ord man kan læse herinde at den helst skal indeholde for at fremme ens/afslutte sag.

"På det foreliggende mener jeg således at funktionstilstanden er nedsat til det ubetydelige og varigt nedsat. Alle behandlingsmuligheder er udtømte"

Alligevel kan jeg ikke lade være og tænke lidt efter nogle af de historier man læser herinde (som man nok ikke burde have læst måske?), men at man alligevel bliver kastet i nye prøvelser og undersøgelser, så igen - hvor meget er de her erklæringer egentligt værd i sidste ende, alle siger de er ALT værd, alligevel tvivler jeg ?

Puh, lige nu og her tror jeg lidt den her tråd er for at få afløb for en masse tanker grundet ekstreme nerver pga. møde med sagsbehandler om 1½ uges tid hvad der skal ske herfra.

Mvh.
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 17:51   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er åbenbart forskelligt fra sag til sag.

Jeg fik lavet én speciallægeerklæring fra min psykiater. Og det var alt rigeligt. Den fritog mig fuldstændigt fra arbejdsprøvning, og udløste førtidspensionen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 17:56   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
der er 2 "typer"
1
dem man selv får lavet via egen læge, alså en henvisning til speciellæge. Måske også bliver henvist mellem 2 speciellæger.

2
Min erfaring er så blevet til, at uden en speciellæge erklæring som en kommune kalder 152,så kan det det åbenbart være lige meget hvor mange man har.
ved ikke om det gælder alle sager, men kommunen vil åbenbart have det sidste ord.
forsørgelsesgrundlag 152 er hvor de beder en læge om at vudere ens erhvervsevne.
dog udfra alle de andre oplysninger der ligger i sagen.

Sidst redigeret af MTVRV1; 24-07-2010 kl. 18:02.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 18:42   #4
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Jeg har to eller tre i min pensionsag. Der var en helt ny da jeg søgte pension og så to andre næsten identiske fra indlæggelser og lokalpsykiatri som også røg med.
Det hjalp vidst at de kunne se at der ikke var sket ændringer i løbet af ti år.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 18:47   #5
Dakota
Elsker at være her på K10
 
Dakotas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Lokation: Nordsjælland
Alder: 53
Indlæg: 56
Styrke: 16
Dakota er ny på vejen
Jeg fik lavet 1 speciellægerklæring og den gjorde at jeg ikke skulle i arbejdsprøvning eller andet men gik direkte på fp.
Dakota er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 22:32   #6
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Der findes ikke speciallægeerklæringer i min sag, der endte med pension - men en generel helbredsattest fra min praktiserende læge.

Derudover er sagen kørt igennem - udelukkende på statusattester fra 2 reumatologer - og jeg blev funktionsprøvet i mit tidligere job.

Til info er jeg tilkendt pension af fysiske årsager. Psykolog og psykiater har ikke været aktuelt i min sag.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 03:05   #7
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Helenekr: Er det muligt at se præcis hvad din psykiater skrev i den erklæring?
Jeg vil gerne have en ide om hvad der skal til for at opnå det samme som dig.

Evt via personlig mail, hvis du vil ikke vil dele med alle.

på forhånd tak,
Mitten
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 16:30   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har selv fået lavet flere speciallægeerklæringer fra reumatogog, GH fra egen læge, og sidst en spykiask speciallægeerklæring, som fastslog, at der intet psykiask, var at komme efter. Altså ingen behandlingsmuligheder, hvilket var pensionsrådet, ide til udsættelse af sag.

Poienten er her, at nogle kommuner forsøger at undgå pensionstilkendelse, hvilke de bruger de mange erklæringer til, såfremt der der skulle være et smuthul eller to.

Kommunen endte alligevel, med afslag, indtil Nævnet hjemvidste sagen, med begrundele i at mine fysiske lidelser var begrundet af lægerne.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 17:14   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mitten Se meddelelser
Helenekr: Er det muligt at se præcis hvad din psykiater skrev i den erklæring?
Jeg vil gerne have en ide om hvad der skal til for at opnå det samme som dig.

Evt via personlig mail, hvis du vil ikke vil dele med alle.

på forhånd tak,
Mitten
Jo det vil jeg da meget gerne, men min speciellægeerklæring er på over 4 A4 sider
Så den er lidt svær at gengive!

Måske kan jeg scanne den på et tidspunkt og sende den til dig via mail. Du må også godt se min ressourceprofil hvis du vil......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 18:53   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Okay, jeg har fået et par opfordringer mere mht til min speciallægeerklæring, samt ressourceprofil, hvorfor jeg engang i aften lige vil skrive begge konklusionerne ned herinde, så alle lige kan se hvad der KAN stå i sådanne konklusioner!!

Jeg opretter i løbet af aftenen en helt ny tråd (måske bliver det lidt sent), hvor jeg lige gengiver hvad der står helt konkret.

Det er der nok mange der gerne lige vil se, så de kan sammenligne en smule....

Jeg vender tilbage.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktindsigt pga. nysgerrighed LINGLING Alt det andet 6 06-09-2012 20:41
Pykiatrisk speciellæge-erklæring. Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 06-03-2012 23:19
Lægeattester og -erklæringer zuza Et godt link! 6 16-06-2011 22:17
Speciellæge i psykiatri MissMurphey Alt det andet 2 29-09-2010 09:28
Speciallæge erklæringer køkkenleder Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 15-06-2010 12:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension