K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2009, 10:04   #1
belinda
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2009
Indlæg: 23
Styrke: 16
belinda er ny på vejen
Unhappy Partshøring....førtidspension §17

Hej.

I slutningen af april, fik jeg afslag fra kommunen om forlængelse af mine sygedagpenge. Indgav derfor en forspørgelse om førtidspension ( §17 ).

Har nu modtaget et brev fra kommunen, om at de vil behandle min sag d.15/07, men kan se i papirene, at socialrådgiveren allerede har den mening, at de skal give mig afslag..... Selv min egen læge kan ikke forstå dem, og siger de "læser" mine papirer på den forkete måde.

Har derfor valgt at bruge min rettighed, og møde op og sige mit.

Er der nogen som kan give mig nogle gode råd!!!??
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  scan0001.jpg
Visninger: 305
Størrelse:  543,1 Kb
ID: 176   Klik på billede for større version

Navn:  scan0002.jpg
Visninger: 251
Størrelse:  561,8 Kb
ID: 177  
belinda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 12:38   #2
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
råd

hejsa

uden at have set de bilag som der refereres til i din pensionsansøgning, så burde der måske ikke have været indsendt en ansøgning, det er nok for tidligt

men kan du ikke lægge papirene op vedr stop af sygedagpenge, varsling, partshøring, og meget vigtigt afslaget, med begrundelse mm, så vil jeg godt komme med nogle kommentarer der, fordi der er noget galt der, men ser frem til de dukker op her.
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 12:47   #3
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 18
AnnetteH er rigtig godt på vej
Hej

Jeg ville sætte mig ned, evt. sammen med en anden og så skrive dine egne kommentar ned til samtlige punkter i det brev du har fået. Lige ledes ville jeg skrive kommentar til alle punkter til ressurceprofilel.

Det skulle undre mig hvis der er oplysninger de har glemt, lige som der sansynligvis er lægepapir som ikke er med, prøv og få fremskaffet hvis du ikke har dem og så ellers få dem med.

Vær opmærksom på om lægekonsulenten har set alle dine læge papir eller kun dem sagsbehandleren syntes er relevante.

I min sag opdagede jeg at lægekonsulenten kun havde set nogle af mine lægelige papir og da jeg SKRIFTLIG gjorde opmærksom på dette og SKRIFTLIG bad sagsbehandleren fremlægge alt for lægekonsolunten og ikke mindst stillede jeg spørgsmålstegn ved at de nægede at indhente oplysninger fra min neoulog. Da lægekonsulenten så dette fik piben en anden lyd, de sidste papir blev fremskaffet og billedet var pludselig en helt anden, og jeg fik min ft. pension.

Så gå ned i mindste detalje, selv om du ved at kommunen kender til oplysningerne så må du selv endnu engang gøre opmærksom på at de kommer med i den samlet vurdering.

Ved det er hårdt arbejde og at tiden er knap, så se om du evt. kan få en til at hjælpe dig, mand, forældre, søskende, veninde eller ligende.

Jeg vil også gerne tilbyde min hjælp, jeg bor på midtfyn.

pøj pøj

AnnetteH
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 14:01   #4
belinda
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2009
Indlæg: 23
Styrke: 16
belinda er ny på vejen
Hej AnnetteH.

Takker for dit svar og hjælp......har allerede forberedt flere kommentarer.

Belindaa
belinda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 15:23   #5
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
mere

hej

har lige hurtigt skimmet igennem, og synesda et når kommunen selv er enig i at du mangler at blive afklaret og ikke er endeligt udredet mht læger, undersøgelser mm, hvorfor har man så ikke sørget for at du har fået hjælp til det?
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 16:37   #6
belinda
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2009
Indlæg: 23
Styrke: 16
belinda er ny på vejen
Det eneste som faktisk kun mangler er smerteklinikken, hvor jeg forøvrigt er startet, men stadig uden "held" vedr. smerter....men i speciallægerapporten fra Ringe, siger de at der IKKE skal forventes for meget.....

Belinda
belinda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 21:40   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Bemærkningen om, hvordan du opførte dig under arbejdsprøvningen kan jeg bestemt ikke lide.

Det er beskrevet, som om du ikke gider noget som helst og er usamarbejdsvillig.

Jeg kan anbefale dig at kommentere den bemærkning meget grundigt - og meget gerne med en dagbog over dit forløb.

Du skal gøre det meget klart, at du intet lavede pga. helbredsproblemer.

Det er jo arbejdsevnen, der i sidste ende tæller, og de skal helst ikke fortsætte med at sende dig ud i arbejdsprøvningskaruseller.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 11:05   #8
belinda
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2009
Indlæg: 23
Styrke: 16
belinda er ny på vejen
Hej Zuza.

Har taget dit råd til mig...........Under arbejdsprøven, gjorde jeg virkelig hvad jeg kunne, og deres bemærkninger er langt fra sande - blev til og med ringet op af min sagsbehandler og blev skældt ud som et lille barn, og som kun forværrede min psykiske tilstand.

Min egen læge blev rigtig tosset og skrev til dem, at hun ønskede en rundbordssamtale....men sociallægen mødte aldrig op.

Føler jeg er blevet rigtig dårligt behandlet.......og min sagsbehandler havde bestemt ingen sympati for mig.

Mange tak for din interesse.

Ha' en go' dag!
belinda er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til sag om førtidspension - partshøring Holdud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 17-01-2013 18:25
partshøring?? Sommerfugl77 Spørgsmål ang fleksjob 6 15-09-2012 11:24
Partshøring Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 12-12-2011 12:37
Partshøring Bea Din historie 2 05-02-2007 00:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension