K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2017, 16:21   #1
Mickey
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Mickey er ny på vejen
Nogen nyttig hjælpere

Hej. Så har jeg været igennem flere forløb for test at min helbred dvs meget dårlig ryg og ben smerter og fik så den besked at alle muligeheder for hjælp fra sygehus osv skulle være undersøgt, og det sidste jeg så blev sendt på var smertecenter som jeg nu er blevet afsluttet fra. Og man kalder min diagnose for DR522E Komplekse langvarige eller kroniske ikke-magligne smerter, og tilstanden vurderes til at være varig og stationær.
Nu skal jeg så i job prøvning osv for man skal se hvormange timer jeg magter.
Jeg ved hvad jeg kan holde til dette udfra tidligere prøvning, men de vil have ny og nu kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogen af jer der kan spå min fremtid i systemet. Kan det svare sig at få hjælp fra eksterne socialrådgiver.
Ønkser bare fleksjob 6-8 timer om ugen så jeg kan klare resten af min dag og leve unden tankerne om flere undersøgelser test sov for det belaster osgå i hverdagen
Mickey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2017, 18:00   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Man skal afprøves "bredt" i arbejdsprøvning.
Hvis arbejdsprøvningen er fra før du har været igennem nogen forløb, kan der jo være sket ændringer siden.
Det kan godt være at du kan klare 6-8 timer i et fag, men det kan være at du kan klare lidt flere eller færre timer, i et andet fag.

Så jeg vil klart anbefale at du gennemfører den arbejdsprøvning, så de kan få dokumenteret din arbejdsevne
Husk at du skal kunne "være til" i fritiden. Så hvis du f.eks. med 10 timer om ugen ikke kan klare alm ting som madlavning og den slags, så er 10 timer for meget.
http://www.ft.dk/samling/20121/almde...49/1260716.pdf
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2017, 21:06   #3
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg tænker om du de andre gange har været obs. på at lave dagbog?

Ellers kan du her læse lidt om k10's råd om at lave dagbog over arbejdsprøvninger http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Hvis du læser lidt i denne gamle tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=35129 så skriver Gunvor en masse guldkorn du måske også kan bruge lidt af.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2017, 10:29   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mickey Se meddelelser
Nu skal jeg så i job prøvning osv for man skal se hvormange timer jeg magter.
Som en anden skriver er det meget vigtigt, at du skriver dagbog i forløbet, og sender den til din sb hver eller hver anden uge.

Ligeledes er det meget vigtigt, at du møder op hver eneste dag så vidt du på nogen måde er i stand til det.
Prøv at undgå, at ringe hjemmefra og sygemelde dig.
Hvis du ringer og sygemelder dig, så kan de ikke vide, om du er syg eller om du holder fest, og din arbejdsprøvning vil enten blive forlænget, eller dømt ubrugelig fordi de ikke har kunnet vurdere din arbejdsevne.
Derfor bør du møde op, og så gå hjem når du ikke kan klare mere, også selvom det betyder, at du kun kommer for at sige, at du har det rigtig skidt og er nødt til, at gå hjem igen.

Det er også en god idé, at have sin læge med på sidelinien. Ofte kan det klares med en telefon-snak.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension