K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2011, 11:47   #11
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Jeg har kun ét råd til dig: Find en skånebeskæftigelse, ellers ender du i en fortabelse resten af dit liv...

Efter jeg fik tilkendt min pension fortsatte jeg med at være i en skånebeskæftigelse, indtil jeg brød sammen pga. psykoser. Da jeg så efter nogle måneders medicinsk behandling og medicinen begyndte at hjælpe, fik jeg hjælp til igen at vende tilbage til min skånebeskæftigelse, og derefter uddannelse på nedsat tid.

Efter endt uddannelse står jeg dog arbejdsløs, og laver kun nogle få opgaver for andre gratis. Og jeg må sige, at det ikke er særlig sjovt. Jeg har tankemylder og det bliver værre og værre, fordi jeg ikke har noget at stå op til. Weekenden er ikke noget jeg ser frem til længere.

Det skal dog bemærkes, at min kamp for at blive "integreret i samfundet" ikke ville kunne blive kæmpet, hvis der var tvivl om mit forsørgelsesgrundlag eller hvis jeg blev tvunget ud i beskæftigelse. Efter at politikere i 2007 stillede spørgsmålstegn ved førtidspensionen har jeg dog fået det gradvist dårligere. Idag er jeg nærmest en grøntsag pga. hele diskussionen om førtidspensions-reform.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 12:46   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
hmm at lave ting der er gratis for andre kan nu være helt okay....

Man behøver jo ikke nødvendvis at få penge det det man beskæftiger sig med....

Jeg har feks K10 som gør at jeg ikke falder helt sammen...

Så det er nok forskelligt alt efter hvem man er....vil jeg tro..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 13:08   #13
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Jeg har kun ét råd til dig: Find en skånebeskæftigelse, ellers ender du i en fortabelse resten af dit liv...

Efter endt uddannelse står jeg dog arbejdsløs, og laver kun nogle få opgaver for andre gratis. Og jeg må sige, at det ikke er særlig sjovt. Jeg har tankemylder og det bliver værre og værre, fordi jeg ikke har noget at stå op til. Weekenden er ikke noget jeg ser frem til længere.
.
Helt enig!

De faste ferier og helligdage er blot en forlængelse af stillestående intethed, fordi samtlige offentlige instanser - som jo har hånd- og halsret over min dagligdag pga af mit manglende økonomisk råderum til noget som helst andet end ren overlevelse - er lukkede, og enhver mulighed for kontakt og udvikling i liv og sagsgang er på FULDT STOP.

Det er grotesk at have NUL at stå op til, ingen der har brug for dit bidrag, og ingen der undrer sig hvis du pludselig ikke giver lyd i en uge.

Det er simpelthen rædselsfuldt at være fuldstændig overflødig som menneske.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 14:27   #14
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sunnydob Se meddelelser
Synes det er meget svært sådan ligepludselig at vænne sig fra at være under konstant kontrol til nu at være fredet og fri. (men det er nu ikke det værste man kan vænne sig til

Kender andre til trætheden og udmattelsen efter tilkendt pension, som jeg oplever den. For det er vel ikke en unik oplevelse for mit vedkommende..
Det er meget naturligt at der kommer en reaktion når man slipper ud af den stress tilstand det altid er at være under kommunens kontrol og lunefulde adfærd...
Men for mig var omstillingstiden til et liv uden kommunen som livspartner ret hurtigt overstået...
Nu har jeg så mange ting der interesserer mig så havde ingen besværligheder med at få fyldt mit liv med mening efterfølgende...

Jeg har svært ved at forstå at det kun kan give mening som førtidspensionist hvis det man laver giver indkomst eller skal vejes og måles i produktivitet...
Tror at dem der hurtigst kommer over "intetheden" efter kampen er dem der hurtigst omstiller sig til en anden måleenhed end indkomst og produktivitet og sætter sig selv i centrum... hvad var det jeg gerne ville men aldrig havde tid til fordi alle andre havde brug for mig kunne spørgsmålet være... der kan svaret evt findes til en begyndelse og fortsætte til noget der fører videre af ukendte veje...

Yep... der er også et liv efter man har brudt samlivet med kommunen

...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 15:15   #15
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
..
Tror at dem der hurtigst kommer over "intetheden" efter kampen er dem der hurtigst omstiller sig til en anden måleenhed end indkomst og produktivitet og sætter sig selv i centrum... hvad var det jeg gerne ville men aldrig havde tid til fordi alle andre havde brug for mig kunne spørgsmålet være...
Den indstilling få man oftest når man er ikke helt ung længere . Jeg tror at jo yngre man er jo sværere er det at acceptere "friheden" og jeg kan da godt forstår at unge mennesker kan spørge sig selv om, hvad skal de bruge resten af deres liv til.
Dårlig økonomi, efter kamp med kommunen, kan i høj grad være en bremseklods til at dyrke sine intersesser.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 15:44   #16
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Dårlig økonomi, efter kamp med kommunen, kan i høj grad være en bremseklods til at dyrke sine intersesser.
Joo det er da rigtigt... men så var det måske en ide at starte der og få ryddet op i økonomien og få fred i sjælen med det... så man har styr på den del fremover... herunder nyprioritere de udgifter man synes er nødvendige i sit fremtidige liv...

...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 17:04   #17
Claudine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Indlæg: 55
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Claudine er ny på vejen
Har fået tilkendt ftp pr. 1.1, men det er stadig meget uvirkelig for mig. Har stadig hverken energi eller overskud til at foretage mig noget produktivt men når jeg går ud i min lille have føler jeg alligevel glæde og ser frem til at lave lidt i forhold til hvad jeg kan overkomme og uden at have bange anelser om et evt kommende brev fra kommunen omkring et eller andet. Så småt begynder jeg at se fremad og håber at alt andet kommer af sig selv med tiden.
Claudine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 17:57   #18
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Claudine,
Har det selv på samme måde så jeg går ud fra det er helt normalt. Jeg er også først nu begyndt at se positivt på fremtiden. F.eks har jeg lige fået udbetalt invalidesum i forbindelse med TAE og hvad gjorde jeg, betalte min gæld ud så jeg ikke skal tænke på det længere. Før jeg fik min FP var jeg ligeglad med den. Men ikke nu...
Nyd din have, foråret er snart på vej... Måske du skulle invitere på kaffe?
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 09:33   #19
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Jeg er netop blevet tilkendt min pension også og det er en kæmpe lettelse. Hvor kan man læse om HVAD det egentlig er at være førtidspensionist. Hvad må man, hvad kan man og hvilken hjælp kan man få?? Når jeg søger finder jeg kun info om økonomi af ny førtidspension men hvor finder man info om andre praktiske ting.

Jeg er ekstremt lettet men tror ikke jeg kan slappe fuldt af før jeg ar sat mig ind i mit nye liv og ved hvad der er op og ned.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 10:21   #20
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sunnydob Se meddelelser
Jeg er selvfølgelig meget lettet og glad for fornylig at have fået tilkendt min førtidspension pr. 1/2-2011.

Nu hvor jeg endelig kan slappe af efter at have kæmpet mod systemet i årevis, er og føler jeg mig træt, opbrugt og umattet som aldrig før.

Den sidste ventetid inden afgørelsen var for mig den værste, og der hvor mine sidste ressourcer og min sidste tålmodighed blev opbrugt. (Kan slet ikke forestille mig hvordan jeg skulle have fundet ny energi, hvis jeg havde fået afslag).

Synes det er meget svært sådan ligepludselig at vænne sig fra at være under konstant kontrol til nu at være fredet og fri. (men det er nu ikke det værste man kan vænne sig til

Kender andre til trætheden og udmattelsen efter tilkendt pension, som jeg oplever den. For det er vel ikke en unik oplevelse for mit vedkommende..
Tillykke med pensionen!

Forstår udmærket din træthed og lettere fortvivlelse, men glæd dig over at du nu får ro i dit liv. Når først du finder glæden frem skal resten nok komme hen ad vejen.

Måske du har en lille hobby, du kan tage op igen eller måske du ku finde en helt ny.

Jeg går selv og venter på, at min sagsbehandler skal udfærdige pensions ansøgning. Har ventet siden 01.05.10 og guderne skal vide, at da først julen var til ende bragt, kom nerverne og angsten for afslag, for alvor op til overfladen.

Har selv brugt meget tid på, om det nu var den rigtige beslutning, eller jeg skulle forsøge med et nyt flexjob. Men jeg ved med mig selv, at resultatet unægteligt vil blive det samme som tidligere, nemlig det at skulle bestride et sådant job, vil føre mig tilbage i voldsom en depression - og angst tilstand, for om jeg nu i det hele taget er dygtig nok til jobbet.

Siden jeg var 17 år, har det at skulle forholde sig til arbejdsmarkedet, taget alle mine kræfter. Håber meget, at jeg også får pension snarest, så man kan begynde at leve et liv, måske med små hobbyer, besøgsven eller lignende.

Bare det at slippe for en livslang byrde, som arbejdsmarkedet har været for nogle af os, vil give en fantastisk ro.

Håber virkelig du finder melodien, og kommer til at nyde befrielsen for kommunens altfavnende magt.

Held & Lykke på din vej frem i livet!

Knuz Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad sker der med ens sag efter tilkendt ftp? SanneHansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 02-10-2012 10:00
Hvordan man for pension efter første flexjob Bibijanni Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-11-2011 10:29
Tilkendt førtidspension efter § 17 brønshøj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 31-10-2011 00:16
Hvordan man for pension efter første flexjob Bibijanni At søge førtidspension 1 23-06-2011 06:56
ikke fået tilkendt fleksjob efter ca.7 år på sygedagpenge PHP Spørgsmål ang fleksjob 5 31-08-2010 14:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension