K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2011, 17:06   #1
Sunnydob
Elsker at være her på K10
 
Sunnydobs avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2009
Indlæg: 59
Styrke: 16
Sunnydob er ny på vejen
Den første tid efter tilkendt pension

Jeg er selvfølgelig meget lettet og glad for fornylig at have fået tilkendt min førtidspension pr. 1/2-2011.

Nu hvor jeg endelig kan slappe af efter at have kæmpet mod systemet i årevis, er og føler jeg mig træt, opbrugt og umattet som aldrig før.

Den sidste ventetid inden afgørelsen var for mig den værste, og der hvor mine sidste ressourcer og min sidste tålmodighed blev opbrugt. (Kan slet ikke forestille mig hvordan jeg skulle have fundet ny energi, hvis jeg havde fået afslag).

Synes det er meget svært sådan ligepludselig at vænne sig fra at være under konstant kontrol til nu at være fredet og fri. (men det er nu ikke det værste man kan vænne sig til

Kender andre til trætheden og udmattelsen efter tilkendt pension, som jeg oplever den. For det er vel ikke en unik oplevelse for mit vedkommende..
__________________
Det kræver et godt helbred at være syg
Sunnydob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2011, 17:38   #2
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa
kender kun til den poslidende kamp med kommunen er lige nu selv i vente posision har fået dato for hvornår min sag bliver afgjort ved pensions nevnet og de sidste dag her er ikke til at komme igennem for frygter og håber og tør ikke forvente noget. den træthed ville jeg ønske jeg ville kunne give min krop og tanker snart og at man efter noget tid kan starte på det liv man kan klare at leve og give plads til at livet nu er forandret. uden konstant at stå til regnskab og frygte ens egsistens grundlage men tør næsten ikke håbe

hilsen sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2011, 17:44   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det samme spørgsmål spurgte min psykiater om
hvad skal dit liv så indeholde, hvis kommunen tilkender pension
den har jeg tænkt lidt over, men er ikke kommet frem til noget svar
kampen med kommunen tager de sidste ressourcer
når man også kæmper hver dag med ens sygdom
så må hver svar skyldig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2011, 17:45   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er helt normalt...jeg tror at de fleste vil kunne genkende det du skriver om....

Nogle får endda en følelse af at de er blevet helt opgivet og i enkelte tilfælde kan nogle få en mindre depression...

Andre vil dog hurtigt kunne finde den ro som det giver og udnytte det til at få det bedre...

Nyd det og prøv evt at finde ud af hvad du vil bruge din tid på fremover...så du ikke falder helt sammen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2011, 17:57   #5
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Er selv tilkendt pension 1/2
Føler nu ikke selv nogen tomhed, mere en lettelse og igen en tro på fremtiden.
Det er nu vi skal lære at leve som pensionist.
Tænk, vi behøver ikke at tænke på om vi kan få efterløn.
Vi kan få mimrekort og 65 billetter, skal nu finde ud af om der er andre muligheder og rabatter.
Jeg fejrer det faktisk med en lille romantisk tur til Rom sammen med konen, jeg kan jo rejse hele året nu.

Men nu skal vi kun til at tænke på hvad vi kan få tiden til at med. :-)

Sidst redigeret af keld60; 16-01-2011 kl. 18:35.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2011, 22:39   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Den formiddag jeg læste mailen fra sb, med besked om, at jeg var tilkendt fp, måtte jeg lige læse det et par gange, eller fem, men derefter gik der kun nogle få timer før jeg oplevede en utrolig lettelse.
Et åg var fjernet fra mine skuldre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2011, 23:25   #7
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg har besluttet mig til at køre en erstatningssag mod kommunen. Jeg fik min FP med tilbagevirkendekraft, med det har ikke reddet mig ud af alle mine problemer som jeg fik på grund af kommunens bedrag.
Jeg var slet ikke glad, jeg blev rasende og ulykkelig.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 00:12   #8
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jeg har besluttet mig til at køre en erstatningssag mod kommunen. Jeg fik min FP med tilbagevirkendekraft, med det har ikke reddet mig ud af alle mine problemer som jeg fik på grund af kommunens bedrag.
Jeg var slet ikke glad, jeg blev rasende og ulykkelig.
Karo.......Kan du uddybe tilbagevirkende kraft og gerne med henvisning til §?

Mvh Mr x

Sidst redigeret af Mr x; 17-01-2011 kl. 00:19.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 11:15   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Hvis førtidspensionen tilkendes efter, at der er forløbet tre måneder fra sagens påbegyndelse, skal der derfor ske en efterbetaling af pensionen.
Er der i den periode, som efterbetalingen vedrører, udbetalt sygedagpenge, arbejdsløshedsdagpenge, ledighedsydelse eller kontanthjælp, skal de udbetalte beløb trækkes fra i efterbetalingen.

Pensionen skal udbetales månedsvis bagud, så at den er til disposition for pensionisten senest den sidste bankdag i måneden.

§ 33 - Lov om social pension

http://www.socialjura.dk/index.php?i...28aec331b#6004
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 10:47   #10
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Mange tak Karo for din uddybning og henvisning til §
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad sker der med ens sag efter tilkendt ftp? SanneHansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 02-10-2012 10:00
Hvordan man for pension efter første flexjob Bibijanni Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-11-2011 10:29
Tilkendt førtidspension efter § 17 brønshøj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 31-10-2011 00:16
Hvordan man for pension efter første flexjob Bibijanni At søge førtidspension 1 23-06-2011 06:56
ikke fået tilkendt fleksjob efter ca.7 år på sygedagpenge PHP Spørgsmål ang fleksjob 5 31-08-2010 14:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension