K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2007, 02:08   #11
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
RE: man er den sidste.. der får det athvide..

det er en skam jeg ikke har en skanner...gg.. så fik i det hele med..

mange mange tak for svar og støtte. kærligst saftbyen
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2007, 02:13   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: man er den sidste.. der får det athvide..

Saftbyen jeg prøver at sætte noget sammen som du kan bruge om ikke andet så til en ide om hvordan man kan skrive en sådan anke (eller ihvertfald hvordan jeg ville skrive den) så kan du selv pille den fra hinanden og se om du kan få det til at passe bedre...

Og ja det er en skam du ikke har en scanner, det ville være noget nemmere hvis man så alle papir ..
men jeg ser hvad jeg kan stille op med de oplysninger du har der

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 08-06-2007, 02:21   #13
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
RE: man er den sidste.. der får det athvide..

Hejdien mange tak.. det vil være en stor hjælp for mig
og få nogle ider til min klage..

jeg skriver lidt mere imorgen.. hvad kommunem lægekonsulent skriver.. nat... kærligst saftbyen.
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2007, 14:50   #14
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
RE: man er den sidste.. der får det athvide..

Her er hvad komunens lægekonsulent skriver i sin "samlet vurdering":

Klienten har nedsat intellektuelle ressourcer med betydelige
indlæringsvanskeligheder. Er ressourcesvag med en personligstruktur der virker karakterafvigende. Tilstanden er forværet i forbindelse med ulykkestilfældet i 1998. Han er tidliger godkendt til fleksjob men det har ikke været mugligt at finde en varig beskættigelse indenfor dette. Årsagen er manglende intellektuelle og sociale kompetencer kompineret med udtalt svemmelhed opstået i forbindelse med ulykkestilfældet i 1998.

Forløbet har vist at det har været svært at indplacere saftbyen på arbejdsmarkedet end ikke under fleksjob linende vilkår. På basis af sagsakter og dagens samtale må det vurderes at tilstanden er varig. Behandlingsmulighederne udtømt. Han funktionsevne bedømmes som varig nedsat i betydlig grad.



Det skrev han læk mærke til at Kommunen i sit afslag har lagt dæres vægt på det med "varig nedsat i betydlig grad" de siger ja den er jo ikke "ubetydlig"

Jeg syndtes det er møg urigmeligt deres afslag!! hvad mener i ??
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2007, 15:45   #15
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: man er den sidste.. der får det athvide..

jeg ville ønske at sagsformidleren kom herind og gav dig råd om hvad du skal gøre...:|
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2007, 16:57   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: man er den sidste.. der får det athvide..

Hej saftbyen

"varig nedsat i betydlig grad" de siger ja den er jo ikke "ubetydlig"

De prøver ALT for at slippe for at give dig pension. Også ordkløveri.

Fakta er, som lægen jo også skriver, at det IKKE er lykkedes dig at blive selvforsørgende.

Og det ER dokumenteret.

Citat:
det har ikke været mugligt at finde en varig beskættigelse
Citat:
§ 16. Førtidspension kan tilkendes personer i alderen fra 18 til 65 år.

Stk. 2. Det er en betingelse for at få tilkendt førtidspension,

1) at personens arbejdsevne er varigt nedsat, og

2) at nedsættelsen er af et sådant omfang, at pågældende uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjob, ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde.
Som jeg ser det, er begge betingelser opfyldt. Både varighed og manglende selvforsørgelse.

Håber, du kan bruge det til noget.

Held og lykke.B)
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2007, 17:09   #17
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
RE: man er den sidste.. der får det athvide..

zuza, tak så er det ikke bare mig der lige syndtes der er noget galt her !
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2007, 17:11   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: man er den sidste.. der får det athvide..

Hej igen.

Her ligger en afgørelse fra Ankestyrelsen om konkrete jobbeskrivelser, som SKAL være i afslaget fra kommunen, men som IKKE er der.

Det er det samme, Hejdien har skrevet om.

Her er Ankestyrelsens afgørelse:

Citat:
Ankestyrelsen bemærkede, at nævnet ved sin afgørelse burde har peget på hvilke konkrete erhvervsstillinger eller hvilke konkret specificerede arbejdsfunktioner, med relation til ansøgerens hidtidige arbejdsområde, han måtte antages at kunne arbejde med.

Ved afgørelsen lagde Ankestyrelsen vægt på, at det var lovbestemt, at der skulle udarbejdes en ressourceprofil efter bestemmelserne herom i erhvervsevnebekendtgørelsen, ved såvel afgørelse om visitation til et fleksjob som ved afgørelse om ret til førtidspension.

Ved disse afgørelser skulle der foretages en vurdering af borgerens arbejdsevne på grundlag af en samlet beskrivelse og vurdering af pågældendes faglige og personlige ressourcer, udviklingsmuligheder og barrierer. Denne vurdering skulle sammenholdes med en vurdering af hvilke konkrete jobfunktioner, som borgere kunne varetage på arbejdsmarkedet, jf. erhvervsevnebekendtgørelsen § 5.
Ankestyrelsen vurderede, med baggrund i forarbejderne til lov om social pension, som var gældende fra 1. januar 2003, og her specielt bemærkningerne til pensionslovens § 20, stk. 2 om afgørelse om afslag på ret til førtidspension, at der ved udtrykket " konkret angivne arbejdsfunktioner" skulle forstås såvel egentlige stillingsbeskrivelser som aktiviteter, der kunne udføres i forskellige job.
Ankestyrelsen lagde til grund, at denne forståelse af udtrykket "konkret angivne arbejdsfunktioner" var forenelig med, at der ved arbejdsevne skulle forstås et dynamisk begreb, der ændrede sig over tid, dels i forhold til borgerens personlige ressourcer og dels i forhold til arbejdsmarkedets krav.
http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...de=vis&ID=3686
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2007, 17:30   #19
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: man er den sidste.. der får det athvide..

Citat:
saftbyen skrev:
Her er hvad der står i afslaget:

Vedrørene afgørelse af ansøning om pension
___________________________________________

Jeg kan hermed meddele dig, at Personudvalget i Kerteminde Kommune har behandlet din sag d. 4. juni 2007. På mødet blev
følgende afgørelse truffet:

Afgørelse
Der meddeles afslag på førtidspension. Afgørelsen er truffet efter
lov om social pension §20, stk 2.

Begrundelse
Det vurderes at du kan varetage funktioner på eks. Jernvare-
fabrikken i fleksjob.

Afgørelsen er truffet efter samlet faglig vurdering, af de
foreliggende oplysinger, hvor det blev vurderet, at din arbejdsevne
ikke er ubetydelig i sådant et omfang, at du ikke vil kunne blive selvforsørgende.

Såfremt du ønsker at klage over afgørelsen der er truffet, kan
klagen indsendes til jobcenteret, Bycentret 302, 5330 Munkebo,
inden 4 uger fra den dag du har modtaget afgørelsen.

Hvis du har spørgsmål til overstående, er du velkommen til, at rette
henvendelse til mig på telefon 65 XX XX XX .

Med vendlig hilsen


sagsbehandleren

__________________________________________________ ____________

Og om jeg vil klage.. ja det er da klart.. jeg vil.. !!

men hvad jeg skal skrive i klagen det ved jeg ikke.. der er så meget..
hmmmm selve Begrundelsen, det er ladderligt syndes jeg..

det er der jeg er udlært, og de "kommunen" har spurt dem om der kunne blive et fleksjob til mig for mange år siden.. det var ikke en muglighed..

men jeg kan jo så bare konstatere at de ikke læser ens papire der nede på Kommunen.

hmmm de skriver PÅ Foreliggene grundlag !! hmmmm . de har selv startet pensions ansøingen efter § 18


jeg ved ikke hvar jeg skal gøre nu.. og jeg har kun mig selv

HJÆLP !
ja efter det jeg har læst her fra Hejdien og Zuza og læst det afslag så mener jeg at en anke ville være helt oplagt fordi det afslag er for tyndt...
der står jo ikke noget om hvilket arbejde de mener du kan varetage på fabrikken...det er for tyndt fordi du jo har på skrift at det er udelukket at få et fleksjob på den fabrik ? jamen hvad har de så tænkt du skal ?
lad ankestyrelsen bedømme din sag en gang til.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2007, 11:51   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: man er den sidste.. der får det athvide..

jeg bumper lige det her indlæg op så det stadig er på forside, man kan altid hvis man har et højaktuelt emne og det ryger ud af forsiden, bumpe det op.
Men vær søde kun at gøre det hvis det er virkelig vigtigt (bumpe det op betyder at i lige skriver et par ord, så kommer det på forsiden) det er kun i yderst nødstilfælde at man gør det (som her med dette indlæg) og jeg beder om at man respektere dette, ellers vil vi have en masse indlæg på forsiden som bare er bombet op fordi at man gerne vil have at andre skal se ens indlæg og det er IKKE det der er meningen med det....

Saftbyen jeg kommer tilbage senere med et eksempel på hvordan du kan skrive en anke og zuza ...

Tak for at du satte den ind så slipper jeg for at lede efter den
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sidste chance: Bydelreporter kurset, for sidste gang. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 12-08-2013 13:46
Sidste nyt !!!! brøkpensionist Politik og Samfund 5 08-10-2010 22:30
Min sidste dag :) Helle Smith Dit og Dat 23 03-08-2010 13:17
Sidste nye. Mella Midlertidig Førtidspension 14 20-08-2008 07:09
"Sidste chance for de sidste" zuza Politik og Samfund 0 10-03-2008 11:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension