K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2007, 10:23   #1
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
man er den sidste.. der får det athvide..

Ja, jeg hade været til et møde med kommunens lægekonsulent den 3 Maj. de låvede svar indenfor 3 uger.. jeg hørte ikke noget.. så jeg ringede til min sagsbehandler og spurte til det møde, og hvad de endlig gik og pøndesede på..
han sage at jeg nok skulle få en kopi når det kom fra lægen..

jeg spurte så igen... hvad går i endlig og laver..

han sage så at "de" skulle holde et lille møde på kommunen... og at jeg også var inviteret med... ok sage jeg... hvad er det så for et møde..?? ja... vi skal diskotere om hvorhvidt det er noget med pension til dig.. NÅ.. sage jeg hvornår er det møde så..?? den 4 juni.. ok hvornår hade i tængt jeg skulle ha haft det athvide så.. Hvis jeg ikke selv hade ringet.. hade jeg da ikke hørt om det.. !!

fik så et brev igår.. der står :

Personudvalgsmøde

I forbindelse med behandling af sag om pensionsansøgning indbydes du hermed til at deltage i mødet, jf Pensionslovens § 20, stk 3.

mandag den 4 juni 2007 kl 14:45

Pensionsloven
§ 20. stk 3. Inden der træffes afgørelse om førtidspension, skal den person, som afgøerlsen vedrørere , have tilbud om i et møde at udtale sig over for den eller de personer, der skal træffe afgørelsen.

Pensionssagens påbegyndelse
Pensionssagen er påbegyndt d. 3. maj 2007 hvor der blev afholdt samtale med lægekonsulent.

Venlig hilsen
sagsbehanderleren....



Så de søger åbenbart pension til mig...

og... der står ikke noget om hvor det møde skal holdes hene..??

de må jeg så lige ringe og spørge igen.. lol..

? Er der nogen her der ved om hvorlang tid der så går efter det møde.. og til man får et svar.. på om man får sin pension ?
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2007, 10:27   #2
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
RE: man er den sidste.. der får det athvide..

der står også..

saftbyen instilles til pension jf. § 18.



er det ok ??
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2007, 10:49   #3
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: man er den sidste.. der får det athvide..

Det med paragraffen lyder OK, så vidt jeg ved.

Jeg fik svar fra min sagsbehandler med det samme efter mødet - altså uofficielt, han sendte en mail. Jeg fik så det officielle brev et par dage efter. Så, det går ret hurtigt.

Aftal eventuelt med din sagsbehandler hvornår og hvordan du får svar efter mødet. Hvis du selv er med, kan det jo også være du får svar med det samme.

Held og lykke!

Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2007, 11:20   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: man er den sidste.. der får det athvide..

Jeg tror at det er forskelligt fra kommune til kommune, jeg har også hørt om dem der fik svaret lige efter.

Men ved også at i vores kommune feks der holder de mødet hvor borgen kan udtale sig , og først nogle dage efter træffer de så afgørelsen, så når du ringer til din sagsbehandler så vil jeg anbefale dig at du lige udover hvor du skal møde henne også lige spørger ind til hvornår du får svaret ..

Men det kunne da for mig godt lyde som om du får behandlet din sag på mandag

Så får du da en lang weekend hva

Krydser alt hvad der kan krydses for dig held og lykke med det hele ...

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 07-06-2007, 16:22   #5
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
RE: så fik jeg afslag...

Her er hvad der står i afslaget:

Vedrørene afgørelse af ansøning om pension
___________________________________________

Jeg kan hermed meddele dig, at Personudvalget i Kerteminde Kommune har behandlet din sag d. 4. juni 2007. På mødet blev
følgende afgørelse truffet:

Afgørelse
Der meddeles afslag på førtidspension. Afgørelsen er truffet efter
lov om social pension §20, stk 2.

Begrundelse
Det vurderes at du kan varetage funktioner på eks. Jernvare-
fabrikken i fleksjob.

Afgørelsen er truffet efter samlet faglig vurdering, af de
foreliggende oplysinger, hvor det blev vurderet, at din arbejdsevne
ikke er ubetydelig i sådant et omfang, at du ikke vil kunne blive selvforsørgende.

Såfremt du ønsker at klage over afgørelsen der er truffet, kan
klagen indsendes til jobcenteret, Bycentret 302, 5330 Munkebo,
inden 4 uger fra den dag du har modtaget afgørelsen.

Hvis du har spørgsmål til overstående, er du velkommen til, at rette
henvendelse til mig på telefon 65 XX XX XX .

Med vendlig hilsen


sagsbehandleren

__________________________________________________ ____________

Og om jeg vil klage.. ja det er da klart.. jeg vil.. !!

men hvad jeg skal skrive i klagen det ved jeg ikke.. der er så meget..
hmmmm selve Begrundelsen, det er ladderligt syndes jeg..

det er der jeg er udlært, og de "kommunen" har spurt dem om der kunne blive et fleksjob til mig for mange år siden.. det var ikke en muglighed..

men jeg kan jo så bare konstatere at de ikke læser ens papire der nede på Kommunen.

hmmm de skriver PÅ Foreliggene grundlag !! hmmmm . de har selv startet pensions ansøingen efter § 18


jeg ved ikke hvar jeg skal gøre nu.. og jeg har kun mig selv

HJÆLP !
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2007, 17:08   #6
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: man er den sidste.. der får det athvide..

Nej, hvor er det træls! Føler med dig. Det er hårdt at vente på svar og så får man sådan et brev. Lyder også lidt mærkeligt, når de selv har startet sagen.

Ja, du skal klage, og så vidt jeg ved behøver du ikke komme med en begrundelse. Du skal bare skrive at du vil klage over afgørelsen.

Men, vent til Hejdien er på banen igen, hun ved meget mere om den slags.

Ville bare lige give dig respons, det svært at stå alene i den situation.

Mange hilsner Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2007, 17:15   #7
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
RE: man er den sidste.. der får det athvide..

fiemie, tak for responsen.. ja jeg er glad for det ikke kun er mig der lige syndtes det er mærkeligt det her..

ja håber der kommer flere med kommentare til min sag..

men jeg er så træt af systemet.. forstår sgu ingen ting mere af det hele..
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2007, 19:02   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: man er den sidste.. der får det athvide..

for det første kan du klage over at de siger det er på det foreliggende grundlag når de selv har indstillet dig til pension på en paragraf 18 og at der ikke er mulighede for job på den virksomhed de siger, da det er undersøgt og virksomheden ikke vil ansætte dig.

Så skal du spørge dem om hvordan de mener du kan finde et job .

Jeg kan godt følge dig I din træthed Saftbyen...jeg er også træt.. men hold modet oppe og ank sagen for der er ting og sager der er noget sjusk fra kommunen...og så søg aktindsigt nu og se hvad de har brugt af papirer.

Har de sendt dig din ressourceprofil da den var færdig og bedt dig om kommentarer ? hvis ikke så er det endnu en gang smøl... klag også over det hvis de ikke har sendt dig den og til sidst har du modtaget en invitation til at komme og møde med pensionsnævnet før de afgjorde din sag ? det skal de nemlig også gøre...hvis de ikke har så klag over det også...

det er til din fordel hvis de har behandlet din sag forkert .

jeg sender dig mod og opmuntring ...glem ikke at du er et menneske med ret til at være her som alle andre...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2007, 22:52   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: man er den sidste.. der får det athvide..

[quote]saftbyen skrev:
Her er hvad der står i afslaget:

Vedrørene afgørelse af ansøning om pension

Saftbyen, sikke noget møj

jeg prøver lige at hakke lidt i dit indlæg og se om vi så kan finde hovde og hale idet og dermed gøre det nemmere for dig at skrive en anke på den ....

Citat:
Jeg kan hermed meddele dig, at Personudvalget i Kerteminde Kommune har behandlet din sag d. 4. juni 2007. På mødet blev
følgende afgørelse truffet:

Afgørelse
Der meddeles afslag på førtidspension. Afgørelsen er truffet efter
lov om social pension §20, stk 2.
Denne paragraf siger følgende

§ 20. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om tilkendelse af førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ikke kan blive selvforsørgende, jf. § 16. Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om afslag på førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ved konkret angivne arbejdsfunktioner enten umiddelbart eller ved en nærmere angivet indsats, jf. § 16, kan blive selvforsørgende.


Her har du allerde det første klage punkt, læs videre og råb hvis ikke du kan følge mig :O

Du har fået afslag om førtidspension da de mener at du kan varetage et nærmere specifikt arbejde i dit tilfælde dette.

Citat:
Begrundelse
Det vurderes at du kan varetage funktioner på eks. Jernvare-
fabrikken i fleksjob.
Jeg kan ikke se nogen nærmere specifikke arbejdsfunktioner, at skrive at du kan arbejde på eks jervarefabrikken , ja hvad hjælper det , hvad kan du arbejde på jervarefabrikken med, kan du slæbe plader, kan du svejse , eller kan du være i kantinen, vakse op eller lave mad ?

du skriver så
Citat:
det er der jeg er udlært, og de "kommunen" har spurt dem om der kunne blive et fleksjob til mig for mange år siden.. det var ikke en muglighed..
Det skal jo klart med i en anke sag , hvis der allerede for år siden er givet besked om at du ikke kan få et fleksjob på pågældenede virksomhed, så må de jo pege på hvordan de mener at der nu skal kunen blive det , og som der så står i følge § 2 så skal du også påtale at der intet sted er påtalt hvordan de vil gøre dig i stand til at varetage et job på den virksomhed eller for den sags skyld andre ..

Citat:
Stk. 3. Inden der træffes afgørelse om førtidspension, skal den person, som afgørelsen vedrører, have tilbud om i et møde at udtale sig over for den eller de personer, der skal træffe afgørelsen
har du været til sådan et møde (eller retter er du inviteret til sådan et møde ) ? har du fået aktindsigt sådan at du kan bruge alt det der er skrevet i en evt anke, især din ressourceprofil er vigtig , har du godkendt den har du været med i udarbejdelsen af den osv..



Så skriver de

Citat:
Afgørelsen er truffet efter samlet faglig vurdering, af de
foreliggende oplysinger, hvor det blev vurderet, at din arbejdsevne
ikke er ubetydelig i sådant et omfang, at du ikke vil kunne blive selvforsørgende.
Her skriver de faktisk ikke at de har givet afslag efter forliggende men at de har brugt alle papir der ligger i sagen ...

Citat:
Såfremt du ønsker at klage over afgørelsen der er truffet, kan
klagen indsendes til jobcenteret, Bycentret 302, 5330 Munkebo,
inden 4 uger fra den dag du har modtaget afgørelsen.

Hvis du har spørgsmål til overstående, er du velkommen til, at rette
henvendelse til mig på telefon 65 XX XX XX .

Med vendlig hilsen


sagsbehandleren
jeg syntes da bestemt at du skal anke sagen, for jeg ville da selv hvis jeg havde en sag som din bede dem om at uddybe hvilke job det er de mener jeg kan bestride, hvilke tiltag de vil lave for at få mig i job (som der jo står at de skal have klarhede over efter en §20 stk 2 )

der står jo helt klart i loven og dermed i deres eget afslag

at en person ved konkret angivne arbejdsfunktioner enten umiddelbart eller ved en nærmere angivet indsats, jf. § 16, kan blive selvforsørgende

Så de mangler den umiddelbare konkrete arbejdsfunktion , og de mangler hvis de ikke kan se dig i en umiddelbare jobfunktion at udrede hvordan de vil få dig tættere til arbejdsmarkedet..
__________________________________________________ ____________

Citat:
Og om jeg vil klage.. ja det er da klart.. jeg vil.. !!

men hvad jeg skal skrive i klagen det ved jeg ikke.. der er så meget..
hmmmm selve Begrundelsen, det er ladderligt syndes jeg..



men jeg kan jo så bare konstatere at de ikke læser ens papire der nede på Kommunen.

hmmm de skriver PÅ Foreliggene grundlag !! hmmmm . de har selv startet pensions ansøingen efter § 18


jeg ved ikke hvar jeg skal gøre nu.. og jeg har kun mig selv

HJÆLP !
Har du aktindsigt i hele din sag ?
har du været med i din ressourceprofil ?
har du bedt om aktindsigt efter den 4-6-07 ?

Ellers prøv at gøre det, og så skal jeg nok prøve at se om jeg kan hjælpe dig med at skrive en anke sag , men det er vigtigt at vide hvordan udarbejdelse af din ressourceprofil er forløbet, hvad der står i din indstilling til ftp (den din sagsbehandler skriver)
hvad din ressourceprofil indeholder osv...

jeg kan også prøve at skrive et udkast til en anke ud fra de oplysninger du har med her, også kan du selv fylde på hvis du vil det ..
Hvis du vil så giv lige lyd, men vid at det er lidt svært for mig jeg kan kun skrive ud fra de oplysninger du giver og det jeg kan læse ud af dit afslag ...

Men jeg er sikker på at der er masser her på siden der vil hjælpe dig med indput osv.. så giv ikke op endnu, det er nu du skal have arbejdshandskerne på ...
Har du ikke aktindsigt endnu, så er det afsted med en ansøgning allerede i morgen ( du finder en standard til aktindsigt her http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

Du må lige skrive igen og fortælle på hvilke måde vi kan hjælpe dig
  Besvar med citat
Gammel 08-06-2007, 02:04   #10
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
RE: man er den sidste.. der får det athvide..

På det stykke papir, som jeg fik før personudvalsmødet står der som følger:

Modtager:
Ledighedsydelse

Ansøgning pension

Resume

Saftbyen indstildes til pension jf. §18.

saftbyen har siden færdselsuheld i 1998 været svimmel i varierende grad.
saftbyen er beskrevet intellektuelt som fungerende under middel.
saftbyen er beskrevet som karakterafvigende.

saftbyen er tilkendt fleksjob i oktober 2000.
Han har været i fleksjob frem til april 2006. Han blev afskediget på grund af meget fravær.
Som følge af saftbyen sociale ferdigheder og helbred vurderes det ikke mugligt at tilbyde saftbyen fleksjob.

Behandlingsmuglighederne er vurderet udtømte.
Der vurders ikke at være revalideringsmugliheder.

saftbyen er inbudt til personudvalgsmøde.

---------------------------------------------------

Ja det var hvad der stod.

jeg har nu ikke været i konstant fleksjob siden 2000. men derimod
af 2 gange et på 8mdr og 8dage. og et på nøjagtigt et år. og der imellem var jeg på kontanthjælp, hvor jeg ikke blev sent i noget for da sage Kommunen, vi har vuderet du er for dårlig til at arbejde... når jeg så spurte om jeg kunne søge pension.. så sage de at det var jeg for rask til !!...

Jeg var til mødet med personudvalget.. og min resurseprofil.. ja den har jeg selv skrevet der hjemme på min pc og sent til Kommunen.. men og jeg har ikke modtaget nogen hjælp til det...

Men de har søgt efter §18. men "kun" vuderet min sag efter "de" foreliggene oplysinger.

Jeg syndtes det er meget mærkeligt det hele efterhånden..
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sidste chance: Bydelreporter kurset, for sidste gang. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 12-08-2013 13:46
Sidste nyt !!!! brøkpensionist Politik og Samfund 5 08-10-2010 22:30
Min sidste dag :) Helle Smith Dit og Dat 23 03-08-2010 13:17
Sidste nye. Mella Midlertidig Førtidspension 14 20-08-2008 07:09
"Sidste chance for de sidste" zuza Politik og Samfund 0 10-03-2008 11:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension