K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2009, 17:46   #1
sørensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2009
Lokation: Ringkøbing-skjern
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
sørensen er ny på vejen
afslag på ftp

hvor er det dog svært at gennemskue alle love og paragraffer, når man ellers ikke har været i systemet før.
Jeg føler mig snydt, men ved ikke om jeg har ret. Jeg føler min sag bliver syltet.
Jeg har lige fået afslag på førtidspension. Alle er ellers eninge om at det er det bedste for mig. Både egen læge, psykolog, psykiater, lægekonsulent og sagsbehandler/jobrådgiver.
Alle muligheder er udtømte i forhold til arbejdsmarkedet. Fleksjob udelukket. Fuldstændig afklaret på alle punkter. Min situation/sygdom er kronisk og stationær. Men alligevel fik jeg afslag.
Det giver overhovedet ingen mening i min verden. Der var ingen begrundelse i afslaget, men der stod jeg skal vente to år og til den tid evt. søge fleksjob. Jeg ringede til en af dem der traf beslutningen og fik af vide at jeg kun havde søgt pension pga sygedagpengestop....men det giver ikke mening. Er det virkelig sådan verden hænger sammen? Nu kan jeg så anke (OG DET GØR JEG) men det tager mellem 9 og 12 mdr og indtil da skal jeg leve af den kontanthjælp jeg ikke kan få
sørensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 18:07   #2
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
ALLE skriftlige afgørelser fra offentlige myndigheder skal være begrundede og der skal være en henvisning til de lovregler som myndigheden har brugt i afslaget.

Derudover skal der være en klagevejledning.

Citat:

§ 22. En afgørelse skal, når den meddeles skriftligt, være ledsaget af en begrundelse, medmindre afgørelsen fuldt ud giver den pågældende part medhold.

§ 23. Den, der har fået en afgørelse meddelt mundtligt, kan forlange at få en skriftlig begrundelse for afgørelsen, medmindre afgørelsen fuldt ud giver den pågældende part medhold. En begæring herom skal fremsættes over for myndigheden inden 14 dage efter, at parten har modtaget underretning om afgørelsen.

Stk. 2. En begæring om skriftlig begrundelse efter stk. 1 skal besvares snarest muligt. Hvis begæringen ikke er besvaret inden 14 dage efter, at begæringen er modtaget af vedkommende myndighed, skal denne underrette parten om grunden hertil samt om, hvornår begæringen kan forventes besvaret.

§ 24. En begrundelse for en afgørelse skal indeholde en henvisning til de retsregler, i henhold til hvilke afgørelsen er truffet. I det omfang, afgørelsen efter disse regler beror på et administrativt skøn, skal begrundelsen tillige angive de hovedhensyn, der har været bestemmende for skønsudøvelsen.

Stk. 2. Begrundelsen skal endvidere om fornødent indeholde en kort redegørelse for de oplysninger vedrørende sagens faktiske omstændigheder, som er tillagt væsentlig betydning for afgørelsen.

Stk. 3. Begrundelsens indhold kan begrænses, i det omfang partens interesse i at kunne benytte kendskab til denne til varetagelse af sit tarv findes at burde vige for afgørende hensyn til den pågældende selv eller til andre private eller offentlige interesser, jfr. § 15.
Hvis det afslag på pension du har modtaget ikke indeholder en begrundelse, ja så er det bare om at klage.

Som du selv siger, ja så får du jo ikke en krone i mellemtiden
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 18:17   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
vanvid

jeg kun havde søgt pension pga sygedagpengestop
det er ingen begrundelse og hvad skulle du vente i to år på.
hvis du kan få flex om to år, hvorfor så ikke nu.

Jeg tør snart ikke tænke på min egen afgørelse mere.

Ja den skal ankes med det samme. Hvis det er lovligt ja så er der ingen som kan få FP mere.

Sidst redigeret af MTVRV1; 04-11-2009 kl. 18:39.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 19:01   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ja, det er godt nok fortvivlende altsammen

Lyder for mig som om der er noget fuldstændig galt i det afslag og SELVFØLGELIG skal du klage -det kan kun gå for langsomt!

Man kan netop ikke stille dig i ingenmandsland(se iøvrigt også linket herinde om den nylige dom ang dette) -for HVAD NU?

Som dejlige zuza siger: hvad er planen for din fremtid?

-og så synes jeg da også lige du skal overveje om ikke flg udtalelse fra vores tidligere beskæftmin skal indgå i klagen :
"Er arbejdsevnen så ubetydelig, at personen ikke er i stand til at blive selvforsørgende ved et indtægtsgivende arbejde, heller ikke i et fleksjob, skal personen tilkendes førtidspension og have mulighed for at få skånejob, hvis personen på et tidspunkt bliver i stand til dette.

Med venlig hilsen Claus Hjort Frederiksen Beskæftigelsesminister"

Håber du kommer igennem og at du har nogen på "sidelinjen"
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 19:14   #5
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg tror ofte kommunen bevidst glemmer denne regel

Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30746
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 19:35   #6
popcorn
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Indlæg: 115
Styrke: 16
popcorn er ny på vejen
Gå til medierne - især efter indlægget i avisen.dk.
popcorn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 19:42   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sørensen,

Har du været i arbejdsprøvning eller kommer du fra Kbh. hvor afslagene langes over hylden efter for godt befindende ??.

Det lyder da helt vildt, jeg tør slet heller ikke tænke på min egen sag. Hvad er det for noget, men "prøv at søg fleksjob om 2 år". Fatter de nada eller hvad ??.

Hvad siger din sagsbehandler til afslaget ??

Op på hesten igen og så få en forklaring du kan bruge til noget også i din kommende anke.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 20:09   #8
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Hej Sørensen,
Øv, hvor er det frustrerende og trist. Jeg har selv lige været møllen igennem - helt det samme, som du skriver. Det tog 9 måneder, før min sag blev behandlet af Beskæftigelsesankenævnet, men til gengæld vandt jeg eftertrykkeligt. Derfor: Ank, ank, ank. Det er en sur tid, du går i møde, men der er håb forude. Du må ikke give op.

Det kan også godt gå meget hurtigere - jeg var uheldig at ramle ind i sommerferien. Jeg tror, deres normale sagsbehandlingstid er kortere.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 22:33   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det lyder som Hillerød.Men
Som sagt har du forhånentlig klaget over sygedagpengestop.
Helhedsvurdering SKAL foreligge!
Vedr. afslag på pension. Har de givet afslag på overhovedet at behandle efter pensionsregler eller hvad?
Skriv igen.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 22:54   #10
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej

Gør som de andre siger ank din afgørelse, selvom det kan tage lang tid.
Ja det er hårdt at være syg, at sætte sig ind i lov og paragr. Derfor godt vi har en side som k10, så vi kan hjælpe hinanden med dette.
Har selv fået at vide i dag i beskæft.klg. at der går min. 4 mdr. hvis der ikke er noget i sagen, der gør den skal køres igennem som haster
Det er hårdt at skulle klare sig for en indtægt i en lægere periode og ikke vide om, man er købt eller solgt.
Kender det selv
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension