K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2011, 11:50   #51
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Hygeria

Du skriver:
Citat:
Men hvis jeg skriver til ham,vil kommunen så få at vide, at jeg har haft kontaktet ham?
. Det er jo ikke til at sige, men jeg har samme holdning som Vovse i forhold til klager og få sin sagsbehandling på ret køl. Og muligheden for at nogen føler sig trådt over tæerne er jo tilstede, men hvis man arbejder prof. med sit virke, bør man ikke lade dette blive personligt, men forsætte sit arbejde ved at rette op på de fejl man har lavet.

Vovse råd omkr. Jobcenterchef er rigtigt godt, hvis man gerne vil gå til hovedet med det samme. Mit var udtryk for en mere blid start, men hvis min sag var sat på spidsen ville jeg gøre som Vovse skriver, idet det reelt er SB/jobcenters ansvar at arbejde proff. og ikke lade sig fornærme af klage over manglende el. dårlig sagsbehandling, men som i alt arbejde sige det var altså en ommer, hvordan gør jeg det bedre.

Samtidig er dette jo ikke en spørgsmål om defekt indkøbt vare, der skal reklameres over, men din fremtid i forhold til selvforsørgelse el. anden indtjeneing for at leve, der står på spil.

mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2011, 12:13   #52
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Hej Østerbro,

jeg bor i ikke i kbh's kommune, har godt hørt lidt om deres sagsbehandlinger i denne kommune

Men det ændrer ikke på, at jeg mener, at der er begået en del sagsbehandlingsfejl i min sag - tror desværre ikke der er én kommune der ikke gør alt for at spare penge og derved gøre ens sag så bøvlet som overhovedet muligt
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2011, 12:22   #53
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Hej Vovse,

mange tak for dit svar.

Du skriver
Citat:
Hmmm, kan det næsten blive værre end det er
og det er jo så det jeg er så bange for det kan, i et videre forløb

Jeg vil bestemt kæmpe for min sag, men er nok generelt bare ikke så god til det med "personlige" klager - har det nemmere ved at klage over kommunen generelt. :/

Min sb har jo som sådan været flink nok overfor mig, ved jeg godt, at jeg ikke kan bruge til en dyt lige pt. Har bare tænkt på, om det rent faktisk er hende der har truffet den endelige afgørelse, eller om hun er blevet "presset" af sin leder.
Bl.a. under helbredsoplysninger har hun intet skrevet under ressourcer - tænker bare, at ville hun ville være en uretfærdig, så havde hun vel pyntet lidt på det. Arrghh jeg ved det ikke, kan godt være jeg er naiv lige nu.

Er bare så svært, for min sb har hele tiden været støttende og har hele tiden sagt, at hun godt kan se jeg virkelig har det dårligt osv.

Men igen, kan jeg jo ikke bruge til så meget, når jeg har fået denne her afgørelse samt at hun har været lidt sparsom i sine notater - samt, ifølge min mening - ikke været særlig god til at tage det mest relevante med i min RP mht udtalelser fra bl.a. erhvervscentret hvor jeg var i arb.prøvning...det er ihvertfald en ting jeg er meget skuffet over.

Jeg er så blæst i hovedet pt, en veninde og jeg sad i 11 timer igår og prøvede at få strikket en klage/anke sammen...og vi er ikke færdige Jeg er pt i tvivl om vi får lavet en god nok anke, jeg synes det hele er begyndt at blive så uoverskueligt

Men jeg bliver ihvertfald i første omgang nødt til at få lavet den anke færdig først, og så må jeg kigge på det med klager over sb - jeg kan ikke overskue at skulle lave det samme på én gang, bliver alt alt for meget for mig
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2011, 12:28   #54
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Hej Gunvor,

jeg har besluttet at henvende mig til ham speciallægen, så jeg kan få at vide, hvilken grad han mener det er osv. Vil sende ham en mail her i løbet af weekenden, behøver jo ikke skrive så meget til ham...så må jeg se hvad han siger.

Du skrev
Citat:
Samtidig er dette jo ikke en spørgsmål om defekt indkøbt vare, der skal reklameres over, men din fremtid i forhold til selvforsørgelse el. anden indtjeneing for at leve, der står på spil.
- og det har du fuuuldstændig ret i!!! Er som om min hjerne ikke helt har fattet, HVOR alvorligt dette her er...det kommer til mig i perioder og så forsøger jeg at skubbe det væk, fordi det bliver for uoverskueligt i mit hovede. :/

Som jeg skrev til Vovse, så bliver jeg nødt til at tage én ting ad gangen, er desværre ikke god til at skulle "jonglere" med flere ting på én gang - slet ikke når det kommer til det her system, for skynder jeg mig igennem det, så får jeg måske lavet fejl, der bider mig selv i måsen i sidste ende.

Man skal jo sådan passe på hvad man giver dem på skrift, de holder sig jo ikke tilbage mht at bruge det mod en, hvis man bare har sat et komma forkert

Mange tak for dit svar!!!
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2011, 13:07   #55
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Jeg ved godt dette er meget at bede om, men skulle der evt sidde nogen derude, der ville være behjælpelige og sende en kopi til mig, at en anke de har haft skrevet efter en afgørelse???

Det er ikke for at sidde og snage i personlige oplysninger, men blot for at få en idé om, hvordan man bedst sætter sådan en anke op?? Som tidligere nævnt, så roder det hele alt for meget lige nu, og aner ikke hvordan jeg skal gøre det bedst

Jeg har fuld forståelse for, hvis der ikke er nogen der ønsker at videresende mig en kopi af deres anke, det var bare en tanke jeg fik, da jeg er lidt på bar bund lige pt :/
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2011, 13:35   #56
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hygeria Se meddelelser
Min sb har jo som sådan været flink nok overfor mig, ved jeg godt, at jeg ikke kan bruge til en dyt lige pt. Har bare tænkt på, om det rent faktisk er hende der har truffet den endelige afgørelse, eller om hun er blevet "presset" af sin leder.
Det er meget sandsynligt, at det enten er lederen eller et team bag sb, der står bag afgørelsen, så rent faktisk kan din sb risikere at blive rigtig glad hvis du klager, for så får hun måske en chance for at rette op på tingene overfor dig.

Hvis jeg havde sådan en anke ville jeg gerne sende den til dig, men de anker jeg har skrevet har været vedr. afslag på hjælp til enkeltydelse.

Hvis nogen har sådan en anke liggende på sin pc, så er det jo bare, at fjerne navne og andre personlige oplysninger før man sender den til Hygeria i en mail.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2011, 22:36   #57
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Hygeria

Jeg har desværre heller ikke sådan en anke liggende.

Men har kigget lidt på Ankestyrelsens hjemmeside og måske fundet endnu en vinkel på din anke.

Hidtidig har din tråd mest været om sagsbehandlingen forud for afgørelsen, men som jeg forstår din situation: er du dtil bevilget fleksjob, har nu gået på ledighedsydelse i 12 mdr. ud af 18 mdr. Eller?

Hvis dette er korrekt har Ankestyrelsen været ude med riven overfor kommunerne, idet det har været en del tilfælde, hvor opfølgning forud for revurdering af fleksbevilling ikke har været god.

Der står nemlig i lovginvingen at de SKAL lave opfølgning under ledighedsydelse under fleksbevilling:

Citat:
§ 73 a. For personer, der er visiteret til fleksjob, og som modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse efter lov om aktiv socialpolitik, tilrettelægges og gennemføres der et individuelt kontaktforløb, med henblik på at personen hurtigst muligt kommer i fleksjob.

Stk. 2. Under kontaktforløbet skal der afholdes individuelle jobsamtaler med personen, senest hver gang personen i sammenlagt 3 måneder har modtaget ledighedsydelse eller særlig ydelse regnet første gang fra visitationen til fleksjob. Perioder med ledighedsydelse eller særlig ydelse under barsel medregnes ikke.

Stk. 3. Beskæftigelsesministeren kan fastsætte nærmere regler om det individuelle kontaktforløb, herunder om sygemelding.
Link: https://www.retsinformation.dk/forms...?id=128679#K13

Hvis der ikke har været et sådan kontaktforløb bør din klage starte med denne mangel m. henvisning til loven.

Yderliger står der:

[QUOTE]§ 73 c. Personer, der er visiteret til fleksjob, har ret til at blive henvist til anden aktør med henblik på etablering af fleksjob, når personen har modtaget kontanthjælp, starthjælp, ledighedsydelse eller særlig ydelse i 6 måneder inden for 9 måneder efter visitationen til fleksjob. Det samme gælder, når personen har været i fleksjob eller ordinær beskæftigelse i 9 måneder inden for 18 måneder og derefter har modtaget ledighedsydelse i 6 måneder inden for 9 måneder. Perioder med ydelse under barsel medregnes ikke.

Stk. 2. Personer, der er visiteret til fleksjob, og som jobcenteret har vurderet fortsat opfylder betingelserne for fleksjob, jf. § 74 c i lov om aktiv socialpolitik, skal henvises til anden aktør med henblik på etablering af fleksjob, når personen har modtaget kontanthjælp, starthjælp, ledighedsydelse eller særlig ydelse i 12 måneder inden for 18 måneder efter visitationen til fleksjob. Det samme gælder, når personen har været i fleksjob eller ordinær beskæftigelse i 9 måneder inden for 18 måneder og derefter har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Perioder med ydelse under barsel medregnes ikke.

Stk. 3. Personen skal have mulighed for at vælge mellem flere aktører.

Stk. 4. Jobcenteret skal vejlede om retten til at blive henvist til anden aktør efter stk. 1 og om henvisningen til anden aktør efter stk. 2.[/QUOTE]

Min fremhævning. Og igen har de overholdt denne lovmæssige ret overfor dig, hvis ikke bør dette også påpeges inden du går igang m. det mere nutidige af din anke omkr. revurderingen der ikke faldet til din fordel, og det ringe sagbehandlingsforløb der var været i den forbindelse.

I den tidl. nævnte rapport om kommunernes revurdering kommer Ankestyrelsen til flg. henvisning af opstramning hos jobcentrene:

Citat:
Ankestyrelsen anbefaler på baggrund af resultaterne, at kommunerne:

- skærper opmærksomheden på at overholde 18 måneders fristen for revurdering
- på et tidligt tidspunkt afklarer, hvilke oplysninger, der skal indhentes
- iværksætter nødvendige undersøgelser og andre foranstaltninger i rette tid


Ankestyrelsen bemærker, at det er et krav efter § 74 c, at der har været anvendt tilbud efter beskæftigelsesindsatsloven, og at der er redegjort for tilbuddene ved revurderingen. Sagen er derfor ikke behandlet korrekt efter reglerne om revurdering af retten til fleksjob under ledighedsydelse.
Kilde: http://www.ast.dk/page_pic/pdf/rappo...ch=revurdering fleksjob

Summa summarum:

a: hvad har kommunen gjort for at skaffe dig et fleksjob, specielt i forhold til opfølgning eft. ovenstående lovgivning samt

b: ikke mindst har du fået tilbud om anden aktørs hjælp til at finde et fleksjob inden din revurdering.

c: forud for revurdering og i god tid, afklaret hvilke oplysninger der yderliger bør indhentes

d. gælder deres sidste pind ovenfor, som jeg læser som fornyet lægefaglige papirer ect. forud for revurdering, således at dette bliver lavet på et på et reelt vurderinggrundlag.

Jeg ved ikke konkret om ovenstående har relevans, men hvis der er mangler i ovenstående, står du klart stærkere i en hjemvisning af sagen, idet er pkt.'er Ankestyrelsen selv har fundet kritisabel i forhold til tidl. praksis.

Men hvis det er, så ville jeg starte med kort oprids af diverse mangler i henfør til lov, henvise til disse love, dvs. gå kronologisk til værks tidsmæssigt.

Og derpå gå i detajler, el. du kan bruge det til at skabe dig en slags skabelon over hvad der er af mangler, som der siden kan puttes "kød" på.

og så selvfølgelig vedhæftet diverse bilag i form af lægeudtalelse og dokumentation på egne tilføjelse til sagsbehandling du skrevet til SB undervejs.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 12:29   #58
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Hej Vovse,

den vinkel havde jeg jo ikke lige set det fra, tak for det :-)

Men jeg vil sætte mig ned og få skrevet en klage snarest muligt så, og så må jeg jo se. Der kan jo ikke ske så meget andet end, at de siger, at de mener de har haft gjort som de skulle - men så har jeg vist at jeg ikke er enig.

Og mange tak fordi du godt ville have været behjælpelig med at sende en kopi af en anke, hvis du havde haft en - er jeg glad for! Men jeg må få ordnet den så godt som jeg kan, og så må vi se hvad der sker. :-)
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 12:46   #59
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Hej Gunvor,

tusind tusind tak fordi du har orket at sidde og finde alt det til mig, det er virkelig sødt af dig

Jeg har haft modtaget ledighedsydelse i ca.7år, de første 3 år skete der ikke en dyt. Jeg var til et par samtaler med daværende sb, og alt der blev indhentet på daværende tidspunkt, var en helbredsattest fra egen læge. Der blev ikke startet RP eller nogen som helst.

Det var først da jeg fik nuværende sb i 2008 at hun begyndte at starte op på RP. Vi har haft møder, og i 2009 prøvede de at få anden aktør indenover til at finde mig et sted jeg kunne komme i arbprøvning/virksomhedspraktik. Vi kunne ikke finde nogle steder der ville ha mig, og derfor besluttede SB at sende mig i arbejdsprøvning i Rebus Erhvervscenter. Det gik ikke så godt, og de stoppede arbprøvning efter 2 mdr.
Derefter er der ikke sket andet end at de har haft sendt mig til en speciallæge i pyskiatri i slut 2010 (som var en idiot) og så reumatolog i start 2011.

Det er hvad der er sket i min sag! Så mener jo bestemt selv, at de har været ekstremt sløve. Det er jo også derfor, at de har fået frataget deres refusion efter den eksterne revision havde kigget på sagen, fordi det har taget alt for lang tid.

Og nej, der er ikke redegjort for noget som helst, som ankestyrelsen skriver der skal ha været!

En ting jeg også bed mærke i, så står der intet sted i min RP, hvordan de mener mine arbejdsevner ville matche arbejdsmarkedets krav - det har jeg fået forståelsen af, at de også skulle ha skrevet noget om.

Lige en anden ting, på forsiden af min RP står der startdato, men hun har intet skrevet i slutdato - betyder det så, at der fortsat vil blive skrevet ting ind i den? Nu har jeg ikke tænkt mig at godkende den under alle omstændigheder, men tænkte bare, hvis jeg godkendte den og der forsat ville blive indsat dokumenter i min RP fordi den ikke er afsluttet, så er det da sådan lidt...så kan sb jo bare i princippet sætte nye dokumenter ind som jeg ikke havde godkendt og så bare få det til at se ud som om je ghavde godkendt den hvis hun ville...eller er jeg helt forkert på den?

Men endnu engang tusind tak for hjælpen!! Jeg vil printe det ud, for min veninde kommer om ikke så længe, og så skal vi prøve at se om vi kan få den skrevet færdig :-)

Tak
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 13:10   #60
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Glemte lige at spørge om en anden ting.

Skal jeg allerede nu, sende de dokumenter med, hvor diverse udtalelser jeg vælger at fremhæve i anken er overstreget osv?

Eller er det noget man skal sende til BAN, når jeg modtager brev fra dem om, at de har haft modtaget min anke??

Jeg kan jo ikke være sikker på, at kommunen "opfører sig ordentligt" og sender alt ind til BAN som de skal - derfor havde jeg tænkt på, selv at sende samtlige akter osv direkte ind til BAN når de havde modtaget min sag.

Men aner ikke om dette er den rigtige måde at gøre det på
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu er min 'Job-blog' opdateret med indlæg nr. 29: 'En slags status' Jan Jakobsen Politik og Samfund 2 30-03-2013 18:32
Opdateret forside på Ankestyrelsens hjemmeside Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 11-11-2011 14:40
Opdateret udgave af "At skrive en afgørelse" Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 14-09-2011 11:10
Svendborg: på 5. år endnu ingen afklaring, trods Nævns afgørelse buster Politik og Samfund 0 09-04-2011 19:31
Kan jeg få opdateret min ressouce profil?? Litha Alt det andet 10 06-02-2009 00:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension