K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2011, 20:38   #1
Helle Sch
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2011
Lokation: Sønderborg Kommune
Indlæg: 10
Styrke: 14
Helle Sch er ny på vejen
Må en fleksjobber lave bestyrelsesarbejde?

Jeg har af flere uafhængige af hinanden personer fået oplyst, at man som fleksjobber ikke må lave bestyrelsesarbejde. Grunden skulle være, at den tid man ligger i bestyrelsesarbejdet, i stedet skulle lægges på ens arbejdsevne.

Nu har jeg forsøgt at google det, da jeg gerne vil have en paragraf i hånden. Jobcenteret trækker lidt på det, men siger det er sandt. De kan dog ikke komme med en paragraf, og derfor prøver jeg nu herinde.

Da jeg fik oplyst at man ikke måtte, skyndte jeg mig at melde mig ud af den lokale ADHD bestyrelse, som jeg havde været med i ½ år. Rigtig ærgeligt, da det ikke var tidskrævende, men jeg følte jeg kunne hjælpe andre, ved at dele ud af mine erfaringer.

Er der mon nogen herinde der kan hjælpe med en paragraf?
Helle Sch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 20:57   #2
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Omvendt bevisførelse

USMAGELIGT at pådutte dig og ADHD foreningen denne helt idiotiske situation.

Det er JOBCENTRET (og de andre der udtaler sig for udefineret) der har et forklaringsproblem, og ikke dig.

Det er DEM der skal hoste op med en paragraf - og indtil de gør det, handler du i god tro.

Bestyrelsesarbejde på højere plan, i firmaer med penge i spil, er hvad der kan være tale om kan være for krævende for en delvis ukampdygtig person.

Men f****e da ikke dit uselviske arbejde i en mindre 'patient'forening, hvor du med viden om netop denne diagnose, kan gøre en oplysende indsats.

Jeg væmmes ved den skævvridning af fakta, og fortsatte skræmmen livet af svagtstående mennesker!

Hop fluks tilbage i bestyrelsen og del dine erfaringer blandt ligesindede, og smid evt. et link til denne her tråd, til de på forsiden annoncerende journalister - de leder faktuelt efter folk der er blevet skræmt på medicin af ikke-læger, men din lille historie her er ENDNU et glimrende eksempel, på grotesk proportionsforvridning i sundheds/social-systemet.

Sidst redigeret af L.S.; 05-03-2011 kl. 22:00.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 21:23   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Vel talt, L.S.!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 21:41   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.788
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs og forstå alt......

Kære Helle Sch

http://www.k10.dk/showthread.php?t=16601 læn dig tilbage og nyd dit bestyrelsesarbejde, uden dårlig samvittighed.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 22:33   #5
Helle Sch
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2011
Lokation: Sønderborg Kommune
Indlæg: 10
Styrke: 14
Helle Sch er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Helle Sch

http://www.k10.dk/showthread.php?t=16601 læn dig tilbage og nyd dit bestyrelsesarbejde, uden dårlig samvittighed.

Hilsen Peter
Tusind tak peter, det vil jeg lige kigge nærmere på
Helle Sch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 00:49   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg er helt enig med jer andre.

Det må jo handle om hvor omfattende dette bestyrelsesarbejde er.

F.eks. sad jeg for nogle år siden i organisationsbestyrelsen i vores boligselskab, og det var sædvanligvis noget med ét møde én aften om måneden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 19:19   #7
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Det er helt rigtigt, hvad Vovse er inde på, uanset hvad man laver i fritiden, ift. offentlig ydelse, så handler det om mængden.
Hvis man f.eks. bruger så meget tid på kæledyr, hobbyer eller bestyrelsesarbejde, at det reelt tager så meget energi, at man bliver nødt til at arbejde mindre, jamen så må man ikke... men snakker vi en gang om måneden et par timer, så kan jeg ikke se, at det overhovedet skulle kunne omsættes til arbejdsevne, og så er det helt lovligt
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 19:57   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
min fritid

jeg måtte godt, have en time frivilligt gymastik.

det havde jeg da jeg gik på ledighedsydelse.

Da jeg var i aktivering, fik jeg det trukket fra min tid der.

Da jeg var i arbejde, var det mit eget problem.

Nu er jeg sygemeldt efter et fald og har måtte stoppe.

Men jeg har aldrig haft problemer og har kun mødt fornuftige mennesker i denne sag.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 23:40   #9
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Det er helt rigtigt, hvad Vovse er inde på, uanset hvad man laver i fritiden, ift. offentlig ydelse, så handler det om mængden.
Hvis man f.eks. bruger så meget tid på kæledyr, hobbyer eller bestyrelsesarbejde, at det reelt tager så meget energi, at man bliver nødt til at arbejde mindre, jamen så må man ikke... men snakker vi en gang om måneden et par timer, så kan jeg ikke se, at det overhovedet skulle kunne omsættes til arbejdsevne, og så er det helt lovligt

Pas nu på med "gode råd"... -hvis man fx har 2/to timers rengøring om måneden i foreningen og denne rengøring er sat i system så der er flere der har 2/to timer om måneden for at dække dette behov, er det jo IKKE lovligt at have disse 2/to timer for en person der fx er på ledighedsydelse
Så det handler altså IKKE kun om mængden...

Citat:

Frivilligt, ulønnet arbejde

En modtager af ledighedsydelse kan uden fradrag i ledighedsydelsen udføre frivilligt, ulønnet arbejde, som ikke kan udbydes som almindeligt lønarbejde. Ved frivilligt, ulønnet arbejde forstås arbejde, som en modtager af ledighedsydelse udfører for frivillige organisationer, foreninger eller lignende, uden at den pågældende er underlagt sædvanlige ansættelsesretlige pligter.

En modtager af ledighedsydelse kan uden fradrag i ledighedsydelsen udføre frivilligt, ulønnet arbejde, som kan udbydes som almindeligt lønarbejde, i op til 4 timer om ugen. De 4 timer regnes som et gennemsnit over en udbetalingsperiode, d.v.s. pr. måned. Arbejdet må ikke vedrøre primær drift eller vedligeholdelse.

Ved primær drift forstås i denne sammenhæng arbejde eller funktioner, der er med til at sikre organisationens overordnede, administrative drift. Det vil særligt sige centrale organisatoriske og ledelsesmæssige funktioner, fx personaleadministration. Ved vedligeholdelse forstås funktioner, der sikrer, at de fysiske rammer er i orden, fx maling af lokaler, rengøring og lignende. En modtager af ledighedsydelse, som udfører frivilligt, ulønnet arbejde, skal skriftligt oplyse kommunen om arbejdets art og varighed, samt hvilken organisation, forening eller lignende, der arbejdes for.

Kommunen bør orientere modtagere af ledighedsydelse om denne pligt til skriftligt at underrette kommunen om udførelsen af frivilligt, ulønnet arbejde.

Citat slut.



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 06-03-2011 kl. 23:55. Årsag: Tilføjelse af citat...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 07:47   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Citat:

Frivilligt, ulønnet arbejde

En modtager af ledighedsydelse kan uden fradrag i ledighedsydelsen udføre frivilligt, ulønnet arbejde, som ikke kan udbydes som almindeligt lønarbejde. Ved frivilligt, ulønnet arbejde forstås arbejde, som en modtager af ledighedsydelse udfører for frivillige organisationer, foreninger eller lignende, uden at den pågældende er underlagt sædvanlige ansættelsesretlige pligter.

En modtager af ledighedsydelse kan uden fradrag i ledighedsydelsen udføre frivilligt, ulønnet arbejde, som kan udbydes som almindeligt lønarbejde, i op til 4 timer om ugen. De 4 timer regnes som et gennemsnit over en udbetalingsperiode, d.v.s. pr. måned. Arbejdet må ikke vedrøre primær drift eller vedligeholdelse.

Ved primær drift forstås i denne sammenhæng arbejde eller funktioner, der er med til at sikre organisationens overordnede, administrative drift. Det vil særligt sige centrale organisatoriske og ledelsesmæssige funktioner, fx personaleadministration. Ved vedligeholdelse forstås funktioner, der sikrer, at de fysiske rammer er i orden, fx maling af lokaler, rengøring og lignende. En modtager af ledighedsydelse, som udfører frivilligt, ulønnet arbejde, skal skriftligt oplyse kommunen om arbejdets art og varighed, samt hvilken organisation, forening eller lignende, der arbejdes for.

Kommunen bør orientere modtagere af ledighedsydelse om denne pligt til skriftligt at underrette kommunen om udførelsen af frivilligt, ulønnet arbejde.

Citat slut..
Hvor har du fundet dette?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sagsbehandler vil IKKE lave et fleksjobbevis lillesine Spørgsmål ang fleksjob 13 24-03-2012 10:23
Hvis jeg skulle lave et parti... logikeren Politik og Samfund 5 14-09-2011 18:04
Jeg vil lave mig en aktiveringsfabrik bla-bla Politik og Samfund 5 10-06-2009 09:44
Frivilligt bestyrelsesarbejde bumblebee Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 17-02-2009 13:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension