K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2013, 10:41   #1
aid
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
aid er ny på vejen
Indsendelse af lønsedler til beregning af fleksydelse.

Jeg har fået besked om hver måned fremover, at indsende mine lønsedler til kommunen, for at de kan beregne mit fleksløns tilskud. De skriver at de indtil nu, har benyttet sig af KMD's indkomstregister til beregning, men at det ikke har vist sig at være brugbart til flere beregninger.
Jeg har godt været klar over at der ikke rigtig var styr over beregningerne, og at der ofte har været nødvendigt at påtale fejl, men vil gerne høre om der er andre, der skal indsende deres lønsedler.
Er der nogen der kan forklare mig hvad KMD står for?
aid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 10:56   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kmd må stå for kommunedata
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 11:29   #3
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af aid Se meddelelser
Jeg har fået besked om hver måned fremover, at indsende mine lønsedler til kommunen, for at de kan beregne mit fleksløns tilskud. De skriver at de indtil nu, har benyttet sig af KMD's indkomstregister til beregning, men at det ikke har vist sig at være brugbart til flere beregninger.
Jeg har godt været klar over at der ikke rigtig var styr over beregningerne, og at der ofte har været nødvendigt at påtale fejl, men vil gerne høre om der er andre, der skal indsende deres lønsedler.
Er der nogen der kan forklare mig hvad KMD står for?
Det er altså noget skidt, at systemet ikke kan håndterer flekslønstilskuddet, UDEN at der skal vises en lønseddel hver måned.
Det kan alt andet lige, kun give en forsinkelse af udbetalingen.

Det er rigtigt at reformen foreskrev, at det skulle køre efter den indberetning arbejdsgiveren foretog. Det alene betyder også, at pengene ikke kan udbetales den sidste i hver måned.

Men der er altså en hel del kommuner som er lidt smarte. De siger ganske enkelt at man bruger fleksaftalen som udgangspunkt. ER der ændringer, som fx. sygdom, ferie eller andet, så reguleres det den efterfølgende måned. Loven siger, at der kan efterreguleres i op til 12 mdr. På den måde kan flekslønstilskuddet udbetales den sidste i hver måned.

Vores kommune bruger den model, og jeg skal ikke vise lønsedler hver måned.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 18:05   #4
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Det er da det mest latterlige jeg har hørt i længe, kommunen skal jo ikke bruge KMD - men eIndkomst direkte hos SKAT, så kan de se hvad arbejdsgiven har indberettet.

Problemet i mine øjne er dog at arbejdsgiver først skal angive omkring den 10 måneden efter - hvis det dog ikke er en stor virksomhed som skal angive med månedens udgang.
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 18:29   #5
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaTT Se meddelelser
Det er da det mest latterlige jeg har hørt i længe, kommunen skal jo ikke bruge KMD - men eIndkomst direkte hos SKAT, så kan de se hvad arbejdsgiven har indberettet.

Problemet i mine øjne er dog at arbejdsgiver først skal angive omkring den 10 måneden efter - hvis det dog ikke er en stor virksomhed som skal angive med månedens udgang.
Netop... Det er ikke en gennemtænkt løsningsmodel.. Jeg har spurgt ind til netop det problem på højeste sted for 6 mdr. siden.

Intet svar ;-(
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
væk med fleksydelse østerbro Politik og Samfund 11 14-02-2011 21:58
fleksydelse muttihansen Spørgsmål ang fleksjob 3 10-10-2010 11:04
Fleksydelse Lis Spørgsmål ang fleksjob 1 25-01-2010 22:01
sygedagpenge - oplysningsskema - for sen indsendelse Stella Politik og Samfund 0 28-03-2008 11:29
Ansøgning om fleksydelse, beregning af fleksydelse zuza Nyt om loven 0 03-01-2008 00:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension