K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-08-2013, 20:21   #1
Laaze
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-08 2013
Lokation: Roskilde oprindeligt, men København i mange år efterhånden.
Indlæg: 4
Styrke: 0
Laaze er ny på vejen
Fleksjob og ulønnet CVR

Hej med jer.

Et spørgsmål som jeg ikke lige kan finde svar på.

Jeg er i dag tilkendt 25t. fleksjob på 6.år, så ingen ballade der.

Men jeg har behov for at oprette en enkeltmandsvirksomhed for at få CVR nummer, men det er ikke med henblik på at tjene penge i dette selskab.
Må jeg det?
Naturligvis vil jeg oplyse hvis ændringer i min indkomst forekommer, men det er ikke hensigten med dette CVR.

Mvh
Lasse
Laaze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2013, 22:58   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker det kommer an på hvad det er du skal bruge det til.

Hvis det f.eks er som en forening eller lignende, er der stadig regler omkring hvor mange timer man må arbejde frivilligt hver måned ud over fleksjob..

Som enkeltmandsvirksomhed, skal du huske at der skal afleveres momsregnskab osv selvom der ingen omsætning er...
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2013, 23:49   #3
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Du blander tingene lidt sammen, skriver du vil oprette et enkeltmandvirksomhed men samtidig kalder du det et selskab - er jo to vidt forskellige ting.
I et enkeltmandvirksomhed hæfter du altid personligt, gør du ikke i et selskab.
Og er det til en forening - skal der være en bestyrelse og vedtægter bagved.

Om du må, vil jeg forhøre mig nærmere om hos din kommune, men umiddelbart tror jeg ikke du må.
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2013, 08:03   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Laaze Se meddelelser
Hej med jer.

Et spørgsmål som jeg ikke lige kan finde svar på.

Jeg er i dag tilkendt 25t. fleksjob på 6.år, så ingen ballade der.

Men jeg har behov for at oprette en enkeltmandsvirksomhed for at få CVR nummer, men det er ikke med henblik på at tjene penge i dette selskab.
Må jeg det?
Naturligvis vil jeg oplyse hvis ændringer i min indkomst forekommer, men det er ikke hensigten med dette CVR.

Mvh
Lasse
Dit største problem bliver at få et CVR nummer hvis omsætningen ligger under 50.000 kr år.
For at få et CVR nummer fra SKAT, så SKAL du være momspligtig fra 0 kr i omsætning.
Hvis du opretter momsfri virksomhed op til de 50.000 kr/år i omsætning, så får du ikke et CVR, men virksomheden bliver oprettet i dit CPR nummer hos SKAT.

Du kan så vælge at være momspligtig fra starten, men det er langt fra omkosningsfrit. Det vi også være en stakkels frist, da flere år med en omsætning under 50.000 kr vil blive betragtet som "hobby" fra SKAT´s side.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2013, 10:12   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Man kan godt få et cvr-nummer selvom man ingen omsætning har, blot man afleverer momsregnskab alligevel.

Man kan vælge at blive oprettet i sit cpr-nummer istedet hvis man vil slippe for momsregnskabet, men man kan også få et cvr-nummer. Det kræver så blot at man momsregistreres.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2013, 10:49   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvad skal du bruge et CVR nummer til ?
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2013, 12:48   #7
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Man kan godt få et cvr-nummer selvom man ingen omsætning har, blot man afleverer momsregnskab alligevel.

Man kan vælge at blive oprettet i sit cpr-nummer istedet hvis man vil slippe for momsregnskabet, men man kan også få et cvr-nummer. Det kræver så blot at man momsregistreres.
Netop som jeg skrev ;-) CVR = momspligt. Med hvad der hører til af regnskaber.

Så alt efter hvad CVR nummeret skal bruges til, så skal det overvejes om det er besværet værd.

Nogen ønsker et CVR for at opnå at kunne handle med fordel mellem 2 virksomheder. Til det brug er er et CPR sjældent nok.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2013, 21:02   #8
Laaze
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-08 2013
Lokation: Roskilde oprindeligt, men København i mange år efterhånden.
Indlæg: 4
Styrke: 0
Laaze er ny på vejen
FYI
Så er der kommet afgørelse i sagen

CVR nummer skal bruges til dels at kunne købe diverse materialer engros (ikke byggemateriel og derved selskabstømning etc.) - min gamle mor syer og strikker en del håndarbejde, men som jeg rådede hende til, så tag dog ud på kræmmermarkeder, julemarkeder etc. og få i det mindste dine udgifter inddækket i stedet for som i dag, at betale materialerne, udføre arbejdet og FORÆRE skidtet væk?

Og dels for med tiden at kunne opbygge en lønsom virksomhed, men ikke fra start. En virksomhed hvor jeg evt. kan sælge fra min hobby som er grafisk arbejde med pc eller WEB.

Jeg må GERNE stifte en enkeltmandsvirksomhed, og også med henblik på at tjene penge på et senere tidspunkt, men det må IKKE gå ud over min arbejdsevne i andet erhverv hvilket er en vurderingssag naturligvis. Men dette vil først vurderes når det viser sig om hvor vidt ønskerne er rentable.

Så i dag er der registreret enkeltmandsvirksomhed og CVR ankommer inden for 7 dage.

PS. Jeg fik kommunen til at angive det aftalte på mine papirer, således at de ikke pludselig kommer og siger FYYYYYY!

PPS. Moms, SKAT deslige bekymrer jeg mig ikke om da jeg selv udfører regnskaber til hverdag - og har alle værktøjer til dette. Dog regner jeg ikke med at omsætte for over kr. 50.000.-/året, men har alligevel valgt at momsregistrere virksomheden.
Laaze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2013, 21:40   #9
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Laaze Se meddelelser
FYI
Så er der kommet afgørelse i sagen

CVR nummer skal bruges til dels at kunne købe diverse materialer engros (ikke byggemateriel og derved selskabstømning etc.) - min gamle mor syer og strikker en del håndarbejde, men som jeg rådede hende til, så tag dog ud på kræmmermarkeder, julemarkeder etc. og få i det mindste dine udgifter inddækket i stedet for som i dag, at betale materialerne, udføre arbejdet og FORÆRE skidtet væk?

Og dels for med tiden at kunne opbygge en lønsom virksomhed, men ikke fra start. En virksomhed hvor jeg evt. kan sælge fra min hobby som er grafisk arbejde med pc eller WEB.

Jeg må GERNE stifte en enkeltmandsvirksomhed, og også med henblik på at tjene penge på et senere tidspunkt, men det må IKKE gå ud over min arbejdsevne i andet erhverv hvilket er en vurderingssag naturligvis. Men dette vil først vurderes når det viser sig om hvor vidt ønskerne er rentable.

Så i dag er der registreret enkeltmandsvirksomhed og CVR ankommer inden for 7 dage.

PS. Jeg fik kommunen til at angive det aftalte på mine papirer, således at de ikke pludselig kommer og siger FYYYYYY!

PPS. Moms, SKAT deslige bekymrer jeg mig ikke om da jeg selv udfører regnskaber til hverdag - og har alle værktøjer til dette. Dog regner jeg ikke med at omsætte for over kr. 50.000.-/året, men har alligevel valgt at momsregistrere virksomheden.
Spændende ;-) Men fortæl lige.. ER du i fleksjob ?? Og hvis, så formoder jeg at det er på gammel ordning..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2013, 08:21   #10
Laaze
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-08 2013
Lokation: Roskilde oprindeligt, men København i mange år efterhånden.
Indlæg: 4
Styrke: 0
Laaze er ny på vejen
Jeg er i fleksjob ja, og korrekt at det er på den gamle ordning. Og arbejder i øvrigt 25 timer.

Mvh Lasse
Laaze er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaren politiker søges til ulønnet regeringsledelse Webmaster Politik og Samfund 1 23-05-2013 09:45
Ulønnet arbejde i virksomheder Abraxus Dit og Dat 15 26-01-2013 10:07
Ulønnet arbejde på højskole Sunnydob Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 26-10-2011 15:09
Frivillig ulønnet arbejde mosehuset Spørgsmål ang fleksjob 5 08-10-2011 01:46
Ulønnet praktik!!!!! Borger Jeg er kommet i praktik. 10 21-01-2011 17:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension