K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2013, 18:18   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Exclamation Pas på: IT-tyve bruger årsopgørelsen til identitets-tyveri

Det er jo på Mandag vi kan se om vi skal have SKAT tilbage, eller om vi - gud forbyde det - skal betale skat tilbage......

Den første advarsel er netop ankommet....

Pas på: IT-tyve bruger årsopgørelsen til identitets-tyveri

’Kære skatteyder. Efter den sidste årlige beregning af deres skattemæssige aktivitet har vi fastslået, at du er berettiget til at modtage en skat tilbagebetaling af: DKK 1,027.56. Send venligst den skat anmodning om refusion og give os 6-9 dage for at behandle den.'

Hvis du får en mail i din indbakke med dette glade budskab, så vær på vagt!

http://www.bt.dk/danmark/pas-paa-it-...ntitets-tyveri
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 20:42   #2
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Jeps, tak. Jeg har fået ca. 20 af dem i spam-indbakken...

Puha jeg er spændt. Vi skal som regel ALTID betale tilbage, jeg ved simpelthen ikke hvad der går galt.
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 20:49   #3
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Jeg regner også med, at jeg skal til lommerne. Vi er jo nogle, der må punge ud så den "svage" del af befolkningen kan få deres topskattelettelser. Sådan er det jo.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 23:39   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg var jo i rigtig mange år i restance, først var der bøvl med noget boligsikring/boligindskud og da jeg kom ud af det, så havde jeg fået opbygget en gedin licensrestance der tog flere år at komme ud af med et afdrag på 400 kr om måneden.
Så hver gang jeg fik lidt skat tilbage, så hapsede skat det, hvilket så også var fair nok.

Sidste år kom jeg så ENDELIG ud af gæld/restance og fik for første gang nogen sinde et par tusinde tilbage i SKAT - kæft hvor det føltes rart, ja, lige frem overraskende, hehe.

Håber sådan at jeg får bare lidt tilbage igen i år, for jeg kunne virkelig godt bruge en håndsrækning til børnenes sommerferie, men man ved jo aldrig.......så jeg er simpelthen så spændt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 00:49   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ha ha jeg får penge tilbage, eller rettere gemalen får de penge der går tilbage i mit navn.

Lidt morsomt at jeg kan få penge tilbage når jeg absolut ingen indtægt har, men af en eller anden årsag så de der børnepenge, tja de rækker kun lige til børnehaven, og buskort til den store, sådan at kontoen fra tid til anden går i minus, fordi børnehaven trækkes før der går penge ind... sådan er det jo.

Men hvorfor hele hule H de penge som jo reelt set er ungernes skal gå ind på gemalens konto er der ikke rigtigt nogen der kan forklare mig... men fint nok med mig det er en nem måde at få penge tilbage på, så kan vi forkæle ungerne (og os selv) med en købepizza med sodavand til, den ene gang om året for skatte ydernes penge, vel at bemærke, men hey det er jo så også håndøre i forhold til hvad det ville koste skatteyderne at betale sags-afklaring så nej jeg har IKKE spor dårlig samvittighed.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 01:14   #6
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Om jeg fatter, at folk til stadighed falder for den slags. Er der ingen kritisk sans tilbage i den danske befolkning?

Nå, jeg tvivler på, at jeg skal af med noget eller betale noget af nævneværdig karakter. Kommer der noget tilbage, så bliver det snuppet alligevel. Yay for studiegæld (især når man er førtidspensionist og ikke har fået noget ud af gælden)!
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 01:35   #7
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af tm1978 Se meddelelser
Jeps, tak. Jeg har fået ca. 20 af dem i spam-indbakken...
Æv ... hvorfor får jeg aldrig sådan nogle glade mails ...


Kunne godt bruge nogle millioner retur-skatte-kroner ... der er altid plads til lidt ekstra i rødvins-lageret (ellers finder vi pladsen på sommerlageret) :-)

Og nu hvor kontanthjælpen skal snittes ned, så bliver der jo også den vej rundt lidt ekstra i sparet skat (armene har svært ved at komme ned) ... og som I ved: mange bække små gør en stor å ... og så er det ellers bare med at grine hele vejen til banken :-)


Nigeria milliarder får jeg heller aldrig tilbudt ... og jeg forstår det slet ikke, men måske er jeg bare for flink:
http://subsimple.com/spamfun/funwithspam1.html
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 02:04   #8
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Om jeg fatter, at folk til stadighed falder for den slags. Er der ingen kritisk sans tilbage i den danske befolkning?

Nå, jeg tvivler på, at jeg skal af med noget eller betale noget af nævneværdig karakter. Kommer der noget tilbage, så bliver det snuppet alligevel. Yay for studiegæld (især når man er førtidspensionist og ikke har fået noget ud af gælden)!
Kan ikke huske om du har fået at vide, at din Studiegæld måske kan blive slettet 100% - fordi du er blevet FP.

Søg på brugernavn: Wintersilence (mener jeg) eller 'studiegæld' - han fik sin slettet, blot ved at sende kopi af sin pensionstilkendelse ind.

Det koster jo ikke mere end anstrengelsen at prøve......
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 02:56   #9
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Kan ikke huske om du har fået at vide, at din Studiegæld måske kan blive slettet 100% - fordi du er blevet FP.

Søg på brugernavn: Wintersilence (mener jeg) eller 'studiegæld' - han fik sin slettet, blot ved at sende kopi af sin pensionstilkendelse ind.

Det koster jo ikke mere end anstrengelsen at prøve......
Har skam ansøgt og kunne kun få en delvis eftergivelse. Så der er stadig nogle år til den er betalt.
(har skrevet om det i sin tid her)

Sidst redigeret af GentleGiant; 28-02-2013 kl. 03:03.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 10:59   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er lidt utroligt at folk stadig plumper i på den måde, og lader sig narre af ''IT tyvene''....

Omvendt, så er der en ældre generation som først lige har fået kendskab til computer, og som fra 2014 KUN kan bruge netbank mm, og derfor er tvunget til at stifte bekendskab med nettet - min mor er 87 år, og er typen der sikkert ville plumpe i med begge ben, hun ville ikke kunne gennemskue sådan en ''pop-up'' eller mail fordi hun i forvejen er snot forvirret over tastatur, skærm og alle de millioner af knapper hun kan trykke på

Så jeg TROR (uden at vide det), at størstedelen af dem der begår de fejl, er ældre mennesker der endnu ikke er helt fortrolig med nettet og ikke kender div farer endnu.

Det er først her de senere år at jeg har fået overbevist min mor om, at hun IKKE må trykke folk ind i opgangen, SELV OM de siger det er ''aviserne'' ''blikkenslageren'' eller andre. Hun må KUN lukke os, familien ind. Er det andre, skal hun bare knalde dørtelefonen på UDEN at lukke dem ind!!
- der har været så mange sager om tricktyveri over ved hende. Og hun er 87 år og bor i stuen, så......

Der bor også en anden ældre dame i hendes opgang - og man kan se på dørskiltene, at der kun står deres navn og at de er alene.
Nu har jeg tilføjet et ekstra navnemærkat på begge deres døre, så nu står der Mike Hansen under min mors dørskilt og Tony Meyer på den anden dames dør - vi håber det virker præventivt
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ekstem rigdom: Legaliseret tyveri? TimeGuest Politik og Samfund 18 22-06-2013 17:01
ID-tyveri Risa Politik og Samfund 3 03-02-2013 02:24
Som tyve om natten! buster Politik og Samfund 11 30-05-2010 02:12
ny bruger Smilet Smille Din historie 9 02-04-2009 10:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension