K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2013, 13:07   #1
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Nyt Job.

Jeg har været så heldig at jeg har fået nyt job
på den gl ordning så burde alt jo være godt.

I sommers var jeg i praktik i 5 mdr fordi jeg skulle sættes i tid efter et fald og efter de 5 mdr endte jeg på 15 timer som min læge også havde anbefalet.

Så burde alt jo være godt jeg har så fundet et job vi bliver enige om 16 timer og i dag kom han så med min kontrakt som jc har sat til 18 timer,så tænker jeg 5 mdr praktik uden de aligevel tager hensyn til mine timer og efter den gamle ordning burde de jo være ligeglade bare han betaler de 12,3 timer.

Nå men han sagde til mig hvis det kom an på de 2 timer for at jeg kunne holde til det så slettet vi dem bare.

Men nok en gang er man blevet sviget af dem på jc de mennesker der burde være der for mig.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2013, 22:19   #2
Opgivende
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
Opgivende er ny på vejen
Har prøvet det samme. Det er sku usmagligt når jobkonsulenterne prøver at presse timerne op. I mit tilfælde helt uden grund da arbejdsgiveren var indforstået med det aftalte. Fatter ikke hvorfor de så fylder lidt ekstra på i aftalen. Der ligger jo nok en politik om at vi skal presses til vi knækker...
Opgivende er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2013, 10:52   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja her var vi også enige om de 16 timer, tror de er gnavne over han ikke vil på den nye ordning, så mi job er startet her den 31/12.

Men jeg må indrømme det gør mig nervøs, at jeg pludselig har ekstra timer.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2013, 11:32   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det kan jo være fordi har man klaret et antal timer før så vil det altid hede det antal timer plus 2-3 timer mere. og det står jo alle vegne hvor de slår timerne op.

Tillykke med dit nye job,og oven i købet på gamle ordning,det er det jeg siger der er lidt fusk alle vegne

Jeg er spændt på om den kan gå hele vegen det må du gerne fortælle om hvis du vil det altså.

Håber du vil trives i det nye job.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2013, 12:52   #5
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
ja her var vi også enige om de 16 timer, tror de er gnavne over han ikke vil på den nye ordning, så mi job er startet her den 31/12.

Men jeg må indrømme det gør mig nervøs, at jeg pludselig har ekstra timer.
Tillykke med jobbet... evt prøv at gå langsom op i tid ( hvis du kan altså) måske lidt nemmere så... men sig fra hvis det ikke dur.. rart med penge , men man har vel lov til at have et "liv" uden for arbejde...

Fie
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2013, 14:36   #6
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Dejligt med god behandling og forståelse fra din arbejdsgiver.
Håber det bedste for dig fremover.

Det er rart, at der også kommer mange positive oplevelser herinde. De negative, som vi har flest af fylder meget - men det er de gode fortællinger som får os til at kæmpe videre med/mod systemet.

Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2013, 15:46   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kender flere der har fået arbejde på den gl. ordning de er alle ansat pr 31/12-12 de skal bare søger for at deres kontrakt er på jc inden den 10-1-13
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 09:58   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Så har jeg været ansat en mdr i mit nye job, da kontrakten skule underskives, sagde jc medarbejder, at han syntes ,at min chef skulle vælge den nye ordning, for så kunne han få mig i praktik gratis i 3 mdr.
Min nye chef sage så ja man så skla jeg jo betale for 16 timer istedet for 12, nej sagde han det finder vi en løsning på.

Min chef sage nej tak, så vi hørte ikke løsningen.

Jeg havde sagt til ham før mødet, han kunne godt få gratis arbejds kraft, men så ville kvaliteten også blive der efter.

Nu arbejder jeg så og det går fint, selv om jeg bliver meget træt, min nye chef er et rart menneske som giver mig lov til selv, at finde min arbejds tid, så jeg arbejder hjemme fra de dage jeg ikke er helt ok.

Som min chef siger bare jeg passer mine ting, så alt er fint her og jeg er utrolig glad.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 13:28   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Fyret

Det var så det jeg er fyret fra den 1/4 fordi som min chef sige du er sød , dygtig, og god til at servicerer kunderne.

Men nu har de flere gange fra jobcentret fortalt ham, at han kan få en i praktik i 6-12 mdr. gratis, så det er han som tiderne er nød til, at sige ja til.

Det fårstår jeg endelig godt, hvad jeg ikke forstår er,at de mennesker der skal hjælpe mig i job, bruger tid på at fortælle arbejdsgiveren, at der også findes en gratis løsning.

Så skal vi ikke bare finde et job med vores dårlige helbred men også undgå jc fordi de også vil tilbyde gratis arbejdskraft.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 14:57   #10
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
:QUOTE=jjsonn;265286]Det var så det jeg er fyret fra den 1/4 fordi som min chef sige du er sød , dygtig, og god til at servicerer kunderne.

Men nu har de flere gange fra jobcentret fortalt ham, at han kan få en i praktik i 6-12 mdr. gratis, så det er han som tiderne er nød til, at sige ja til.

Det fårstår jeg endelig godt, hvad jeg ikke forstår er,at de mennesker der skal hjælpe mig i job, bruger tid på at fortælle arbejdsgiveren, at der også findes en gratis løsning.

Så skal vi ikke bare finde et job med vores dårlige helbred men også undgå jc fordi de også vil tilbyde gratis arbejdskraft.[/QUOTE]




Du var samarbejdsvilig, blev ansat i job, udførte et udmærket arbejde i dit job.

Jobcenter prøver at snyde dig ved at forhøje dit timeantal.

Prøver at snyde arbejdsgiver ved tilbud om at du kan arbejde efter den ny reform, men det lykkedes ikke fordi arbejdsgiver har fulgt med i nyheder om den ny reform, at det vil koste ham penge hvis hans medarbejder er ansat på den ny reform.

Fandme frækt af jobcenter nu skader dig, ved at tilbyde din arbejdsgiver gratis arbejdskraft, at du bliver fyret, og nu bliver tvunget til at søge arbejde på den ny reform, dvs. at du vil gå ned i løn i fremtidigt job.

Grunden til jobcenter blander sig nu er, at de nu med ny reform har utroligt mange mennesker især under 40 år der skal aktiveres, i forløb og i job.

Og ved at du bliver fyret sparer de penge, da du jo fremover kun kan få arbejde efter den ny reforms regler.

Du burde gå til pressen med den historie, så alle kan få øjnene op for hvordan jobcenter arbejder, misbruger ledige der er blevet ansat i job, ved at tilbyde arbejdsgiver ny gratis arbejdskraft, at den nuværende ansatte mister sit job, og derefter går ned i løn hvis personen senere finder et nyt job, på grund af de ny reformer som regeringen har lavet og gennemført.

Kan ikke være meningen at ledige / nyansatte skal dolkes i ryggen af jobcenter.

til dig ...
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension