K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2013, 22:34   #11
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
De små virksomheder jeg har haft kendskab til har brugt løn bureau, her taster man bruttolønnen ind, så betegner systemet nettoløn, skatter, feriepenge, pension mv. Lønnen bliver udbetalt og angivelserne bliver sendt til SKAT den 10 måneden efter (december bliver dog først angivet den 17/1).

Samtidig kan/vil nogle løn bureauer ikke rette i tidligere måneder ved evt. fejl, men sætter rettelserne ind i sidste måned
Hvordan de vil gribe det an i kommunerne, syntes jeg er "spændende" - sikkert en problematik man ikke har taget højde for.
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 23:33   #12
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaTT Se meddelelser
De små virksomheder jeg har haft kendskab til har brugt løn bureau, her taster man bruttolønnen ind, så betegner systemet nettoløn, skatter, feriepenge, pension mv. Lønnen bliver udbetalt og angivelserne bliver sendt til SKAT den 10 måneden efter (december bliver dog først angivet den 17/1).

Samtidig kan/vil nogle løn bureauer ikke rette i tidligere måneder ved evt. fejl, men sætter rettelserne ind i sidste måned
Hvordan de vil gribe det an i kommunerne, syntes jeg er "spændende" - sikkert en problematik man ikke har taget højde for.
I vores område har vi et mellemstort firma, hvor lønperioden er fra 15 til 15 hver måned..

Så ja.. Det skal der nok blive "sjov" af..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2013, 09:28   #13
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Er der nogen som er på 14 dages løn. I fleksjob efter de nye regler ??

Iflg. de nye regler, skal det offentlige tilskud beregnes ud fra lønnen indberettet fra arbejdgiveren via e-indkomst..
Det kan sagtens fungerer hvis vi taler om månedsløn.. Men hvordan h...... fungerer det hvis der indberettes for 14 dages løn ???

Et eksempel: Fleksjobberen starter i jobbet 1 jan.. Arbejdsgiveren indberetter i januar MAX 2 x 14 dages løn. Det er MAX 4 ugers løn i januar.. Men i en måned er der i gennemsnit 4,33 uger i en måned.. Altså mangler der indberettet løn til beregning af det offentlige tilskud..

I februar bliver det værre.. Der vil også kun være MAX 2 x 14 dage indberettet. Men da noget af det via e-indkomst er fra januar, vil der i februar mangle endnu flere dage end i januar..

Da der i reformen er lagt forskellige månedsgrænser, kan det kun gå galt i beregningen..

Grænsen 13208 kr for 30% reduktion ER jo en månedsgrænse..

Max løn, pension og tilskud på 36400 kr/md ER også en månedsgrænse..

Da tilskudet KUN udbetales månedsvis bagud på baggrund af det via e-indkomst indberettet, vil en 14 dages lønnet så få en variabel månedsløn ??? Eller hvad ???

Jeg har tjekket med jobcenteret idag.. 14 dages løn kan sagtens forekomme. Hmm
Jeg har sendt spørgsmålet videre.. Til Jobcenter og Beskæftigelsministeret..

Jobcenteret har svaret: "Du har delvis ret, men vi kan intet stille op"

Beskæftigelsministerets svar ventes med spænding og når det kommer, lægger jeg det ind her..

Men hmm.. Det tegner ikke godt for 14 dageslønnet, eller bare med lønperioder som ikke køre fra start til slut måned.

Sidst redigeret af mik16; 31-01-2013 kl. 10:14.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2013, 18:02   #14
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Mon ikke kommunen regner 14-dages lønnen om til løn pr. time og derefter ganger op til en måned og på den måde regner sig frem til en månedsløn? De fleste 14-dages lønninger er timelønnet og så er det nemt nok at regne sig frem til en månedsløn. Men lidt noget rod er det sgu. Det bliver spændende at høre hvad beskæftigelsesministeriet siger.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2013, 21:52   #15
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Mon ikke kommunen regner 14-dages lønnen om til løn pr. time og derefter ganger op til en måned og på den måde regner sig frem til en månedsløn? De fleste 14-dages lønninger er timelønnet og så er det nemt nok at regne sig frem til en månedsløn. Men lidt noget rod er det sgu. Det bliver spændende at høre hvad beskæftigelsesministeriet siger.
dansbo.. Du ER bare sød

Nu har jeg brugt hele dagen på en "omregner" fra det som via e-indberetning er indberettet, til noget brugbart.. Og den er endnu ikke klar og testet..

Jeg siger dig at regnestykket ikke er sådan bare..

Først skal alle tal omregnes til dage.. Både månedsløn, 14 dages og ugeløn.

Så skal sygedage EVT. indregnes.

Så skal alle tal ind i beregneren igen, som månedstal.. Ellers kan det rigtige tilskud ikke beregnes..

Når alle tal har været gennem beregneren, så skal der holdes regnskab med manglende dage, i forhold til hvad der er beregnet, og hvad der endnu ikke er indberettet.. De dage skal overføres til næste måned, hvor det hele starter forfra..

Så ja.. der kan hurtigt gå kuk i vores udbetalinger
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Klage over FP sager før 1/1 behandles efter reglerne efter 1/1 LUM Politik og Samfund 5 23-06-2013 20:12
I aktivering men de vil trække to dages løn!! Poison Ivy Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 29-11-2012 13:52
Ung mand død efter lykkepiller. Virker de allerede efter 11 dage? Indiansummer Politik og Samfund 35 27-03-2012 20:33
Ansøgt efter §17 – sagsbehandlet efter § 20 - afgørelse efter § 17? Mitochondrie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 12-11-2011 01:10
Hjælp......gælder 120 dages reglen ikke Dorthe Spørgsmål ang fleksjob 3 15-09-2006 00:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension