K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2012, 19:57   #1
nielsen69
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2011
Indlæg: 65
Styrke: 13
nielsen69 er ny på vejen
tinnitus og lydfølsomhed

hej

jeg søger andre der har tinnitus og lydfølsom på sammen tid.

hilsen

nielsen 69
nielsen69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 20:16   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Har du facebook profil? Hvis ja, så findes der en gruppe derinde:

https://www.facebook.com/groups/36853693644/

Personligt tror jeg ikke, du ville møde ret mange herinde, når K10 handler primært om fleksjob og førtidspension... I ovenstående gruppe er der over 100 medlemmer...

Netdoktor.dk synes jeg også er et godt sted...

www.hoereforeningen.dk er også godt sted.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 23:25   #3
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Hej Nielsen.

Jeg har sygdommen Morbus Menieres, nogle af symptomerne er Tinnitus og lydoverfølsomhed.

Har fået det klart bedre med min Tinnitus efter jeg har fået høreapparat, men lydoverfølsomheden er der konstant, mange lyde kan drive mig til vanvid....
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 13:56   #4
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Tinnitus og lydoverfølsomhed (samt overfølsomhed overfor meget andet, plus selvfølgelig en masse andre symptomer) er ofte en del af det at have fibromyalgi - og ja, jeg har fibromyalgi og slås bl.a. med tinnitus og lydoverfølsomhed.

Ørepropper kan være en hjælp mod lydoverfølsomheden, bl.a. synes jeg, de hjælper mig meget, når jeg støvsuger.

Musik i øretelefoner hjælper mig til ikke at høre tinnitusen. OG da stress øger tinnitus, hjælper også at forsøge at nedbringe stress samt at lave afspænding dagligt.

Knus fra Fib-Spurven.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 04:49   #5
alarm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 12
Styrke: 14
alarm er ny på vejen
Hej Nielsen 69

Nu kan der jo være flere grunde til det du efterlyser, men lider selv en hel del under det pga. Stress / PTSD.

Hvad søger du for ??
alarm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 11:10   #6
nielsen69
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2011
Indlæg: 65
Styrke: 13
nielsen69 er ny på vejen
tak for svarende.

grunden til at jeg spørger er fordi jeg har en sags behandler der ikke vil forstå mine problemer i hverdagen og hvorfor jeg ikke kan holde til mere i min arbejdsprøvning.

så hvis der var nogen der kendte nogen gode proffesionelle folk der kan beskrive ens problemer i hverdagen fagligt eller der nogen der har oplevet noget lignende og ville dele ud af deres erfaring.

nielsen69
nielsen69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 11:12   #7
nielsen69
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2011
Indlæg: 65
Styrke: 13
nielsen69 er ny på vejen
ps mit problem opstod efter at et barn i børnehaven kom til at jage en metal pind i mit øre, så min tromme hinde sprang i atomer.
nielsen69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 13:24   #8
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Jeg fik Center for Kommunikation til at lave en udtagelse til min sag, hvori der blevet forklaret hvad Tinnitus og lydfølsomhed mv. er og hvordan det påvirker min hverdag og arbejdsdag. Var en super udtagelse som jeg tror hjalp på forståelsen.

Jeg havde været igennem Tinnitus konsulent og forsøgt alle forbedrings muligheder.
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 18:37   #9
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Jeg har som nævnt "kun" tinnitus og lydoverfølsomhed som et ekstra "gode" oveni fibromyalgi og stress, så indtil nu er der ingen, der specielt interesserer sig for, hvordan tinnitus og lydoverfølgsomhed generer mig i min hverdag. Det er jo kun en lille del - og set udefra sikkert også ubetydelig del - af alle de symptomer, der spænder ben i hverdagen.

Jeg er sikker på, at min sagsbehandler ville trille rundt på gulvet af grin, hvis jeg forsøgte at forklare, at jeg ikke kunne arbejde, på grund af tinnitus og lydoverfølsomthed - ja, undskyld, det er ikke for at sige, at tinnitus og lydoverfølgsomhed ikke er generende, for det er det, men min sagsbehandler holder stædigt på, at jeg skal tilbage i ordinært arbejde på trods af, at jeg måtte opgive mit arbejde, da jeg i en delvis raskmelding kom op på 8 timer om ugen, og på trods af at jeg nu er tilkendt pension fra mit arbejde med den begrundelse, at min arbejdsevne i ethvert erhverv er nedsat til under 1/3.

Derfor tror jeg, at det vil være mere end svært at overbevise en kommunal sagsbehandler om, hvor generende tinnitus og lydoverfølsomhed i virkeligheden er. Men jeg håber det bedste for dig.

Knus fra Fib-Spurven.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 22:39   #10
alarm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 12
Styrke: 14
alarm er ny på vejen
Nielsen 69

Hvis din sagsbehandler ikke har det på skrift f.eks. via en special læge erklæring så er det nok vejen frem, alt andet er spildt af kræfter og for opslidende når du er presset nok i forvejen...
alarm er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tinnitus jeg er ved at blive skør ? c.l.e.o. Dit og Dat 25 02-04-2012 10:58
personlig livsførelse og ødelagt øre (nu tinnitus og lydfølsomhed) nielsen69 Alt det andet 5 12-12-2011 02:33
Meniere, tinnitus og balanceproblemer jonas Alt det andet 1 18-09-2009 08:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension