K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-07-2013, 21:10   #1
Birka
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2012
Indlæg: 13
Styrke: 12
Birka er ny på vejen
Erfaring med klage over lægekonsulent?

Hej

Jeg vil høre om der herinde er nogen der har erfaring med at klage over et skøn fra en lægekonsulent i beskæftigelsesankenævnet?

Da beskæftigelsesankenævnet i de allerfleste tilfælde er den sidste mulighed for at klage over en afgørelse, er det noget rigtigt skidt at deres lægekonsulent med et snuptag fjerner flere diagnoser og vurderer at der er gode muligheder for behandling, i modsætning til lægerne og speciallæge samt lægekonsulent i jobcenteret, der samstemmende har vurderet at tilstanden er stationær, og at behandlingsmulighederne er udtømte.

Jeg står i en skidt situation nu, da sagen efter ankestyrelsens vurdering, hverken er principiel eller generel.

Er der nogen der har erfaring med tilsvarende? eller nogen der har erfaring med at klage til ombudsmanden? går han overhovedet ind i sådanne sager?

På forhånd tak :-)
Birka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 21:23   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Birka Se meddelelser
Jeg vil høre om der herinde er nogen der har erfaring med at klage over et skøn fra en lægekonsulent i beskæftigelsesankenævnet?
Da der er tale om et "skøn" og ikke en afgørelse, er det eneste at gøre, at modbevise det.

Der er heller ikke truffet nogen afgørelse endnu, eller ?
Efter en afgørelse er der mulighed for at forelægge sagen for ombudsmanden, ombudsmanden har dog ingen mulighed for at omgøre en afgørelse, men kan fortælle om man formoder at loven er overholdt.

Prøv at ring til ombudsmanden og spørg om der er noget at gøre nu, eller om du må afvente afgørelse.

Dem jeg har talt med hos ombudsmanden har været helt reelle og brugt god tid til at forklare
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 21:40   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Lægekonsulenten i BAN, må vel også kunne fortælle hvilke behandlingsmuligheder der er, det må du så drøfte med din speciallæge, og så må der indhentes en status attest fra speciallægen, om den behandlingsmulighed som lægekonsulenten henviser til, er hensigtmæssig og i overensstemmelse med sagens omstændigheder.

Sådan ville jeg gøre det?
Og så det samme som #2
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 21:59   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Der indhentes ikke yderligere erklæringer når sagen er i klagesystemet, hvis man vil have mere lægeligt med er det noget man selv indhente og hvis det koster noget, så også selv betaler for.

Det er noget helt andet hvis sagen hjemvises, så er det kommunen der er ansvarlig for at hente dokumentation hjem, hvis DE (kommunen) finder det nødvendigt.

Hardu prøvet at fortælle BAN at du er uforstående overfor lægekonsulentens udtalelse, og hvad siger de til det ? Der kunne måske være en eller anden løsning der lå lige for.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 22:02   #5
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Nå ja, det er rigtigt..

Men hvem fortæller så, hvilke behandlingsmuligheder der er tale om? Som lægekons. henviser til
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 22:19   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det er jo et godt spørgsmål, og mit umiddelbare svar ville være at man er overladt til at BAN måske kommer til fornuft og vil høre på de argumenter man har, men det kan jo kun komme an på en prøve.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 23:30   #7
Birka
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2012
Indlæg: 13
Styrke: 12
Birka er ny på vejen
Mange tak for svar :-)

Jo der er truffet en afgørelse, og lægeskønnet ligger til grund for beskæftigelsesankenævnet`s stadsfæstning af jobcenterets afslag på fleksjob. Jeg bad om aktindsigt da jeg havde modtaget denne stadsfæstning, for at se om alt var sendt med fra jobcenteret til BAN, og her fandt jeg det lægeskøn som simpelthen kun beskriver og tager udgangspunkt i èn af flere diagnoser og hvor grundlaget for de helbredsmæssige elementer dermed ændres. Det har ret stor betydning for vurderingen af min funktions og arbejdsevne at der ikke tages udgangspunkt i de samlede lægelige oplysninger. Og som sagt vurderes der (på dette nye grundlag) helt anderledes end de behandlende læger. Ok, så må jeg prøve at skrive til ombudsmanden. Jeg ved godt at sagen ikke kan genoptages, men det er da for pokker vigtigt at bringe det for nogen, og høre deres vurdering, fordi det er ret tydeligt at retningelinjerne er overskredet og fordi dokumentationsgrundlaget er ændret.

Jeg har ikke talt med BAN om det med lægekonsulenten, men jeg har gjort ankestyrelsen opmærksom på det. De kunne godt se det, men kan ikke tage sagen op, fordi de vurderer at den ikke har principiel eller generel værdi.

Mht. det med de konkrete behandlingsforslag, så havde lægekonsulenten godtnok et forslag, men det tog ikke udgangspunkt i den lægelige dokumentation, fordi der fremgår det, at denne medicin allerede er prøvet, og altså indgår i vurderingen om stationær tilstand og alle behandlingsmuligheder udtømte. Så alt i alt, er det et meget mærkeligt lægeskøn, der bestemt ikke repræsenterer den lægefaglige dokumentation, det jo ellers skulle formidle og klarlægge.
Birka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 23:40   #8
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Birka Se meddelelser
Det har ret stor betydning for vurderingen af min funktions og arbejdsevne at der ikke tages udgangspunkt i de samlede lægelige oplysninger.
Ikke forstået ?
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 03:43   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvad sagde det lægekonsulent skøn fra kommunen....og er du sikker på at det er lægekonsulenten i BAN der har fjernet de ting....

Det eneste du kan gøre i din situation....det er at klage til ombudsmanden...

Uden at være sikker på noget som helst....så er det sikkert lægekonsulenten på kommunen der har fjernet de diagnoser du snakker om...og det eneste du kan gøre yderligt ud over at klage til ombudsmanden....det er at klage til borgmesteren...og hele kommunalbestyrelsen....da det er dem der har ansvaret for de ansatte i kommunen...

Hvorfor jeg tror at det må være kommunens lægekonsulent der har fjernet de diagnoser....tja det er ud fra at du skriver at BAN har stadfæstet kommunens afgørelse....som så også må have været negativ....hvilket tyder på at de diagnoser nok har været fjernet på det tidspunkt...

Men jeg kan jo ikke vide det med sikkerhed da jeg ikke kender til din sag....

Men er det kommunens lægekonsulent der har fjernet de diagnoser....ja så er det jo et ret godt skræk eksempel på hvorfor man ALTID skal søge aktindsigt i klagesagen der hvor den lander....nu Ankestyrelsen....før BAN....

Har du set det skøn fra kommunens lægekonsulent...hvis ikke...så søg aktindsigt...

Da din sag har været hele vejen igennem...ja så er du skidt stillet...men det er helt sikkert et godt råd at gå til ombudsmanden...og er det kommunens lægekonsulent der har fjernet ting...ja så bør du klart også klage til borgmesteren og hele kommunalbestyrelsen (husk der snart er kommunalvalg)
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 08:53   #10
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
Magtmisbrug

Citat:
Oprindeligt indsendt af Birka Se meddelelser
Hej

Jeg vil høre om der herinde er nogen der har erfaring med at klage over et skøn fra en lægekonsulent i beskæftigelsesankenævnet?

Da beskæftigelsesankenævnet i de allerfleste tilfælde er den sidste mulighed for at klage over en afgørelse, er det noget rigtigt skidt at deres lægekonsulent med et snuptag fjerner flere diagnoser og vurderer at der er gode muligheder for behandling, i modsætning til lægerne og speciallæge samt lægekonsulent i jobcenteret, der samstemmende har vurderet at tilstanden er stationær, og at behandlingsmulighederne er udtømte.

Jeg står i en skidt situation nu, da sagen efter ankestyrelsens vurdering, hverken er principiel eller generel.

Er der nogen der har erfaring med tilsvarende? eller nogen der har erfaring med at klage til ombudsmanden? går han overhovedet ind i sådanne sager?

På forhånd tak :-)
¨
OG BEDRAGERI er de ord jeg kan finde på din sag!!
de ENESTE og jeg gentager de ENESTE der kan og må vurdere dig lægefageligt til brug for sagens afgørelse er de læger der har undersøgt dig!
det står i loven og det er også retspraksis.
du skal melde BAN og kommunen til politiet hvis de laver om på dine lægelige oplysninger for det må og kan de nemlig ikke
sundhedsstyrelsen har allerede vedtaget i en principel udtalelse at "lægekonsulenterne" ikke laver lægearbejde hvilket naturligvis gør det umuligt for dem at underkende dine lægeerklæringer
ankestyrelsen skal du faktisk også melde til politiet fordi at de må nemlig IKKE undlade at tage sager hvor kommunen eller BAN bryder loven,ombudsmanden er desværre lige så korrupt som kommunen og BAN så der skal du ikke regne med at få hjælp
end.

Sidst redigeret af einstein; 11-07-2013 kl. 08:58.
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaring med ASK ladytass Alt det andet 9 24-09-2012 12:32
Erfaring søges !! doggerbanke66 Alt det andet 16 12-01-2011 11:11
Klage over lægekonsulent Helenevind Alt det andet 25 25-08-2009 10:52
klage over lægekonsulent jettelundfrede Lægekonsulenternes Rolle 0 29-08-2008 16:18
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension