K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg har fået job.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg har fået job. Her kan dem der bliver ansat i job, skrive det til andre som en lille opmuntring og så vi alle kan se at det kan lade sig gøre.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2009, 18:00   #1
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
?om feriepenge og løn/ledighedsydelse

jeg er i arbejdsprøvning og bliver muligvis ansat mit ? er så ,hved skal jeg leve af i ferien for der er lukket som på skolerne ,det jo mange uger og jeg har ikk optjænt nogle feriepenge.....andet ? er at jeg får højeste ledighedsydelse nu, men det job jeg muligvis kan få er til laveste løn vil min ledighedsydelse så falde hvis jeg skal tilbage på den igen. Jeg håber nogle kender svarene ,for jeg kan ikk selv finde dem
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2009, 00:09   #2
Dr_Taxi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
Dr_Taxi er ny på vejen
Hej c.l.e.o.
Når du er blevet ansat i flexjob og ikke har optjent feriepenge, skal du have ledighedsydelse svarende til de antal dage du holder ferie. Næste år, har du optjent feriepenge som udbetales via Feriekonto. Når du bliver ansat i et flexjob, får du en løn svarende til mindstelønnen på området som er fastsat af den relevante fagforening. Hvis du så bliver uforskyldt ledig, skal du have ledighedsydelse udbetalt og den udgør p.t. godt 14000 kr om måneden. Du risikerer altså ikke at ledighedsydelsen falder, for den er ens over hele landet og er fastsat af arbejdsmarkedsstyrelsen og bliver pristalsreguleret.
Håber du kan bruge svaret til noget*SS*
K.H
Peter Filstrup
Dr_Taxi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2009, 06:21   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jo det kan jeg da tak for det ,jeg var engang på forhøret sygedagpenge, så jeg trode også at der var høj og lav ydelse . Jeg var også bange for at den lange ferie ville give nogle huller i øknomien ....venlig hilsen cleo.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 20:56   #4
lenep1962
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
lenep1962 er ny på vejen
flexjob oh ferie

lidt svært at forklare men arbejder mandag tirsdag 3.5 timer hver dag , fri om onsdagen
torsdag arbejder jeg 6 timer og frredag 7 timer da de to dage har været for lange for mig har jeg taget ferie torsdag og fredag en gang i mdr. ca.
nu siger kommunen at når de afregner min ferie trækker de 13 for fredagen og 11 timer for torsdagen, fordi de laver en brøk udregning hvoe de kun regner det ud efter 20 timer.
Ja ved det lyder indviklet og jeg forstår det jo heller ikke for det bliver jo sådan at jeg kommer til at afregne 24 timer for at holde 2 ferie dage og 24 timer er altså 4 timer mere end jeg arbejder???? på en uge

Sidst redigeret af lenep1962; 22-11-2009 kl. 20:58.
lenep1962 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 22:24   #5
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Man kan max for ledighedsydelse for 25 ferie dage, skolerne har jo noget længer ferie, så ved jeg ikke hvad der sker.

Men du har kun krav på 25 dage.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 22:56   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lenep1962 Se meddelelser
lidt svært at forklare men arbejder mandag tirsdag 3.5 timer hver dag , fri om onsdagen
torsdag arbejder jeg 6 timer og frredag 7 timer da de to dage har været for lange for mig har jeg taget ferie torsdag og fredag en gang i mdr. ca.
nu siger kommunen at når de afregner min ferie trækker de 13 for fredagen og 11 timer for torsdagen, fordi de laver en brøk udregning hvoe de kun regner det ud efter 20 timer.
Ja ved det lyder indviklet og jeg forstår det jo heller ikke for det bliver jo sådan at jeg kommer til at afregne 24 timer for at holde 2 ferie dage og 24 timer er altså 4 timer mere end jeg arbejder???? på en uge
Jeg har lidt svært ved at svare på dine spørgsmål. For at vi mere præcis kan svare, vil jeg gerne høre:

Hvor længe har du været ansat i firmaet? Over 1 års tid?
Har du optjent feriepenge fra tidligere ? Har du brugt dem? Hvis du ikke har, skal du bruge dem først, før du kan få feriepenge fra dit nuværende arbejdsplads.

Du kan læse mere om reglerne i HK´s pjece om fleksjob, om ferie, på side 28 heri: http://www.hk.dk/www/servicenavigati...r/job/fleksjob

Jeg kan ikke lige følge med i, hvad du mener med den sidste sætning om 2 feriedage..??
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 17:36   #7
bellochrisalou
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2009
Lokation: Ballerup
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
bellochrisalou er ny på vejen
[QUOTE=
Når du er blevet ansat i flexjob og ikke har optjent feriepenge, skal du have ledighedsydelse svarende til de antal dage du holder ferie.[/QUOTE]

må så lige spørge, hvordan man får dem?
bellochrisalou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2010, 06:37   #8
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 50
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bellochrisalou Se meddelelser
må så lige spørge, hvordan man får dem?
Du melder din ferie, minds 1 dag før du holder den, og så får du din ledighedsydelse, som du plejer sidste dag i mdr.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledighedsydelse og feriepenge Eva.h Spørgsmål ang fleksjob 5 14-12-2012 13:11
Ledighedsydelse og feriepenge fuddi23 Alt det andet 2 26-10-2011 13:45
ledighedsydelse og feriepenge ? MxDK Spørgsmål ang fleksjob 8 27-09-2011 13:35
Feriepenge på ledighedsydelse CtrlAltDelete Spørgsmål ang fleksjob 8 12-08-2011 23:59
Feriepenge og ledighedsydelse Betina1953 Alt det andet 3 28-06-2010 07:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension