K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2010, 16:08   #1
bellochrisalou
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2009
Lokation: Ballerup
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
bellochrisalou er ny på vejen
Der er håb!

Jeg er nu efter 4 års kamp endelig tilkendt flexjob ordningen. Jeg blev fantastisk glad, og har nu brugt næsten en måned på at tænke alle sagens hjørner igennem.
Og jeg vil våge den påstand, at det ikke var lykkes uden hjælp fra private venner og rådgivere i fagforening og andre organisationer. Havde jeg stået helt alene, var jeg endt på kontant hjælp eller noget hjælp i form af nedsat arbejdstid til børnepasning. (Tænk, de bluffede med det!)
Jeg krummer tæer over både det, jeg hører andre bliver udsat for af skumle bagtanker fra kommunens side og det, jeg selv har været igennem.

Det bedste har været en yderst kompetent rådgiver i FTF-A, som havde stort overskud og var vedholdende, der hvor jeg for længst ville have givet op. Ydermere kørte hun sideløbende en sag for mig om arbejdsevnetab, som dog endnu ikke er afgjort.

Tilbagevendende svær depression og efterfølgende nedsat hjernefunktion er ikke sådan at spøge med, og det er tydeligt, at det er få der regner det for noget. 'Årh, vi bliver jo alle ked af det indimellem', og 'ah, en depression går jo da over'!!! -er de kedelige udtryk man hører fra skrankepaverne, der ikke fatter hvad de snakker om, og tydeligvis ikke tager sagerne seriøst.

Det kan ikke tælles på begge hænder og fødder hvor mange gange jeg i tankerne har opgivet og haft lyst til at tage mit eget liv fordi panden har været smadret af alle de mure den har mødt ! Den endeløse hjælpeløshed jeg har følt har ført mig direkte ind i nye eller dybere depressioner og dyb desperation. At være underlagt kommunen og være fuldstændig identitetsløs (jeg har været hjemløs i to år) har været det mest ydmygende jeg har oplevet i mit voksne liv.
Den dag afgørelsen kom var en dag med store rutsjeture og ovenikøbet dagen før jul. Anede ikke om jeg var købt eller solgt og kunne ikke glæde mig til at dele julen med mine børn og familie. Der var en zombilignende tilstand indeni mig. Og med min opgivenhed til fingerspidserne var det oplagt at jeg ville tabe sagen. Hvad nyttede det at gøre sig selv til grin ved at tro at noget overhovedet kunne lykkes for lille mig?
Da min sagsbehandler ringede og sagde, at de endelig havde godkendt mig til flexjob kunne jeg slet ikke høre hvad han egentlig sagde. Men jo 'DEN ER GOD NOK!'. Nedtur...optur... undskyld, hvad sagde du...???

Jeg måtte simpelthen beslutte mig for, at jeg VILLE glæde mig i julen nu, for det kom ikke af sig selv. årelange nedture kunne ikke bare vendes på få sekunder... Men nu efter en måned har jeg endelig slugt kamelen. Det ER stort, når man vinder men det tager altså tid at 'importere' sejren.

Hvad var det så, der gjorde, at jeg endelig vandt? Jeg tror STÆDIGHED er den største faktor. Jeg havde desperat kløerne i venner jeg kunne stole på og som havde kræfter der, hvor mine slap op. En hjælpsom eksmand, der vil kalde en spade for en spade . En støtte i ryggen i form af fagfolk eller nogen der kendte lovgivningen (K10) og selvfølgelig en sindssyg god veninde , som havde en 30-liters balje til alle de salte tårer, der ikke kunne holdes inde. Har man bare to af de faktorer er man godt på vej.

Jeg skylder Jer herinde et stort tak for hjælpen og til Jer der kæmper: hold ud, og vær stædige, det betaler sig!
bellochrisalou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 16:47   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
stort tillykke herfra nu kommer den næste kamp at fidne et flexjob da der nu er 121.400 arbejdsløse i danmark
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 17:32   #3
fillemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Indlæg: 102
Styrke: 15
fillemusen er ny på vejen
Hej og stort tillykke :-)

Jeg tror faktisk at der kan være en lille "fordel" i,at man som flexér ikke skal have fuldtid..altså tænker i forhold til arbejdsløsheden,er vi jo en niche:-)

De er faktisk steder hvor firma´er ikke har brug for el råd til en fuldtids ansat.

Jeg har selv været i flex job i 8 år...3 steder,som jeg uopfordret har søgt,og fået.
Min erfaring er ,at der simpelthen er mange firmaér,som ikke aner at vi "findes",så jeg har "bare" fortalt dem om alle de fordele,det jo også kan være,at ha´en flexér i sit firma :-)

Jeg ved at det kan være hårdt at skulle ud og "spille" overskuds agtig og søge,men tænk utradionelt og positivt.;-)

Tænk deltidstillinger,da det nogle gange kan være en fordel for firmaét at hyre en flexér..og hvis de ikke ved det,så må vi jo overbevise dem om det....


Jeg ønsker dig held og lykke med søgningen

P.s. søger selv fp,da min tilstand er blevet forværret desværre.

Mvh fillemusen
fillemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 19:29   #4
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
stort tillykke herfra også med flextilkendelsen, skønt når noget lykkes.

Håber du finder et super godt job

tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension