K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2009, 22:02   #1
bellochrisalou
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2009
Lokation: Ballerup
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
bellochrisalou er ny på vejen
erhvervsevne erstatning....

Har i 4 år nu lidt af tilbagevendende moderat depression, og er ved at få flexordningen godkendt...
Min psykriater mener stadig at den er 'varig'. Kan klare 20-22 timer/uge og venter nu på godkendelse til flex.

nu har jeg på opfordring af min sagsbehandler i FTF søgt erhvervsevne erstatning, er der nogen der kender til det? Jeg søgte bare, men aner intet om det...
bellochrisalou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 22:27   #2
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Ja, jeg har modtaget det via en privat firmaforsikring, men andre tegner vist den slags via deres fagforeninger.

Rent faktisk havde jeg udtrykkeligt frabedt mig dens slags forsikringer, men det var tvunget for alle i firmaet som en ordning, hvilket jeg oprindeligt harcelerede imod grundet mistro til forsikringer og så det at jeg engang havde været syg, og derfor formodentlig aldrig ville kunne gøre brug af en forsikring.

Men da uheldet var ude, viste det sig at jeg fik godtgørelse for erhvervsevnetab i form af en månedlig ydelse i fleksjobbet. Og da der var faldet dom var praksis sådan at jeg fik min oprindelige månedsløn for nu omkring 20 timers arbejde + godtgørelse oveni, og altså dermed næsten 150 procent løn for halv tid. Jeg tænkte helt ærligt, at det var en mystisk ordning i denne tvungne forsikringsjungle, og reflekterede lidt over, hvor mange der mon ville række hånden op og sige de var friske på at gå tilbage fuld tid til lavere løn.
På den anden siden, så er ens videre karriere muligheder ødelagte, man kommer længere ned i hierarkiet når der skal forhandles løn, så den vej rundt okay at man kan tegne en forsikring.

Nu var jeg så hverken i stand til at gå op på fuld tid eller bevare jobbet, som ellers var blevet en guldgrube rent timelønsmæssigt. Jeg mistede desværre hele erhversevnen senere og fik i den forbindelse udbetalt en engangssum.

Der er i de enkelte forsikringer så vidt jeg husker mere præcist udspecificeret hvornår de udbetaler erstatning – og dette i forhold til hvor mange timer du kan arbejde i fleksjob, hvorefter de som jeg husker det udregner det matematiske erhversevnetab.

Sorry, hvis det blev lidt gnidret. Klokken er også mange.

Sidst redigeret af Gadefejer; 18-06-2009 kl. 22:32.
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 22:38   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej b,

Jeg har en privat tab af erhvervsevne forsikring i forbindelse med min pension og via denne får jeg en del af min tidligere løn udbetalt såfremt min erhvervsevne vurderes til at være mindre end 50 %. Mht til betingelserne omkring dig så må det stå i dine papirer i fagforeningen, ellers ring og spørg dem ad.

Man kan vidst også søge tilsvarende yderligere TAE via arbejdsmarkedsstyrelsen hvorefter de vurdere om ens sag kan dækkes hos dem ligeså. Det er bare med at undersøge mulighederne for ekstra tilskud når nu de er der .

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erstatning for tab af erhvervsevne - kreditorbeskyttelse. Spørgeren Alt det andet 7 26-02-2011 22:40
Tab ef erhvervsevne (erstatning) keld60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 12-12-2010 19:45
erstatning for tab af erhvervsevne tumnus Alt det andet 4 30-10-2010 18:20
Højesteretsdom om erstatning for tab af erhvervsevne Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 1 29-01-2010 17:04
Højesteretsdom om erstatning for tab af erhvervsevne Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 06-10-2009 18:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension