K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-10-2008, 15:14   #21
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Mus0025

Holbæk kommune har lige ansat en ny borgervejleder:
Ny borgervejleder er Lars Dinesen – Tlf. 7236 6138 eller mail [email protected].

Syntes du skal henvende dig hos vedkommende for støtte og evt uddybende forklaring.
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-10-2008, 21:23   #22
mus0025
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 52
Styrke: 16
mus0025 er ny på vejen
Kære phhmw

Jeg vil kontakte ham i morgen og tusind tak for oplysningen

Hilsen Mette
mus0025 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2008, 09:15   #23
mus0025
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 52
Styrke: 16
mus0025 er ny på vejen
Vedr.Psykologisk Undersøgelse

Hej

Jeg har fået svar fra min sagsbehandler i dag pr.mail hun oplyser at det er en
arbejdspsykologisk undersøgelse Rene Medina skal foretage og undersøgelsen tager 4 timer.

Er der nogen af jer som har været til sådan en undersøgelse????

Jeg skrev også til sagsbehandleren om jeg måtte tag en bisidder med men det har hun ikke svaret på (mærkeligt hun ikke vil svare på det)

Hilsen

Mus
mus0025 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2008, 09:30   #24
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
arbejdspsykologisk

hejsa

ja jeg har været til sådanne en....!! den har hjulpet mig lidt i min ressorce profil..jeg skulle have afprøvet min hukommelse og inteligens osv....jeg kan godt lide sådanne test så for mig var det fint nok.. :-)
held med den....!
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2008, 13:52   #25
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vim Se meddelelser
I denne tråd startede musoo25 med


Tilgiv mig min store uvidenhed - hvilken forbindelse er der mellem en piskesmæld og en psykologisk vurdering?????????

Jeg troede (i min store naivitet og uvidenhed), at piskesmæld var en følge af fx. et færdelsuheld og noget, der skete fysisk i rygsøjlen. Hvorfor skal der så laves en psykologisk vurdering????

Hvis ikke sagsbehandleren har en MEGET god forklaring på sammenhængen, må den høre ind under "unødig dokumentation"!
Jeg vil gerne svare på hvorfor og hvordan der kan være en mening med en psykologisk vurdering af piskesmæld (WP). Der kan ved den slags skader b.la ske en større eller mindre reel hjerneskade, det er ikke ualmindeligt at piskesmældsskadede bagefter skal slås med massive hukommelsesproblemer og massiv koncentrationsbesvær, nogle slås desværre også med massiv angst, b.la er reel dødsangst og genoplevelse af selve ulykken ikke ualmindeligt og angstanfald kan efterfølgende optræde på/i de mest mærkværdige situationer. Så en piskesmældsskade er og kan være meget mere end bare en fysisk skade i rygsøjlen eller nakken. Svimmelhed er heller ikke et ukendt fænomen, ligesom kroniske nakkesmerter og stivhed heller ikke er ukendt.

Jeg er selv piskesmældsramt og jeg har også i den forbindelse været til psykologisk udredning, ligesom den udredning også ligger til grund for at jeg overhovedet er bevilget en § 100....b.la er panikangst for bilkørsel, samt massiv nakkestivhed og føleforstyrrelser i arm og skulder en af årsagerne til at jeg får taxahjælp.

Så en udredning af denne type, vil kunne vise eventuelle hjerneskader og er svær at komme udenom, især når kommunen selv har bestilt undersøgelsen.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2008, 14:02   #26
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mus0025 Se meddelelser
Hej

Jeg har fået svar fra min sagsbehandler i dag pr.mail hun oplyser at det er en
arbejdspsykologisk undersøgelse Rene Medina skal foretage og undersøgelsen tager 4 timer.

Er der nogen af jer som har været til sådan en undersøgelse????

Jeg skrev også til sagsbehandleren om jeg måtte tag en bisidder med men det har hun ikke svaret på (mærkeligt hun ikke vil svare på det)

Hilsen

Mus
Hej Mus....du skal IKKE spørge om du må tage en bisidder med....det gør du bare som det passer dig. Du har været høflig og spurgt din sagsbehandler, og du har ikke engang fået et høfligt svar tilbage.

Var jeg dig, så skrev jeg simpelthen en mail....hvor jeg oplyser om, at jeg til mødet/undersøgelsen tager en bisidder med, det skal man hverken forklare eller undskylde for. Føler du alligevel at du skal forklare det, så sig at to par ører hører bedre end et par, og at du føler dig mest tryg ved at en er med dig...en bisidder er jo med for at give en selv støtte.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2008, 15:06   #27
mus0025
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 52
Styrke: 16
mus0025 er ny på vejen
Vedr.Psykologisk Undersøgelse

Hej Ingrid
Jeg siger man tak for oplysningerne vedr.piskesmæld og jeg må sige jeg vidste ikke noget om at man eventuelt kunne få en hjerneskade når man har et piskesmæld

Jeg har tænkt mig at tag en bisidder med til mødet og jeg har skrevet til min sagsbehandler igen men hun har ikke svaret tilbage(Vedr.bisidder)

Hilsen

Mus
mus0025 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2008, 16:21   #28
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Smile Kære Ingrid

Ja, jeg giver dig ret så langt at det kan være til gavn mht. organiske skader og angst i forbindelse med en ulykke at få påvist dette ved en psykologisk undersøgelse; men det er ikke lige det andre (her i blandt mig ) har oplevet med bemeldte herre

Jeg har ikke været ude for en ulykke og alligevel blev jeg tvunget til en arbejdspsykologisk undersøgelse, hvor der blev hæftet en funktionel etikette på mig, og det vil jeg gerne have mig frabedt ... TAK

Andre jeg er kommet i berøring med er heller ikke begejstrede for hans skriftlige udgydelser, så det er ikke bare mig, der er tosset ... bare det var, for så sad jeg ikke her med en følelse af at nogle psykologer lader sig misbruge af kommunerne til at komme i gennem med noget der begynder at ligne TERM, som visse psykiatere har for vane at benytte sig af.

Derfor vil jeg gøre alt for at støtte mus0025, igennem denne proces, så at der ikke er noget der kommer bag på hende, sådan som det skete for mig, for det er ikke spor sjovt.

Mange Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2008, 18:07   #29
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Ja, jeg giver dig ret så langt at det kan være til gavn mht. organiske skader og angst i forbindelse med en ulykke at få påvist dette ved en psykologisk undersøgelse; men det er ikke lige det andre (her i blandt mig ) har oplevet med bemeldte herre

Jeg har ikke været ude for en ulykke og alligevel blev jeg tvunget til en arbejdspsykologisk undersøgelse, hvor der blev hæftet en funktionel etikette på mig, og det vil jeg gerne have mig frabedt ... TAK

Andre jeg er kommet i berøring med er heller ikke begejstrede for hans skriftlige udgydelser, så det er ikke bare mig, der er tosset ... bare det var, for så sad jeg ikke her med en følelse af at nogle psykologer lader sig misbruge af kommunerne til at komme i gennem med noget der begynder at ligne TERM, som visse psykiatere har for vane at benytte sig af.

Derfor vil jeg gøre alt for at støtte mus0025, igennem denne proces, så at der ikke er noget der kommer bag på hende, sådan som det skete for mig, for det er ikke spor sjovt.

Mange Hyanna
Hej Hyanna....vil bare gøre dig opmærksom på, at jeg ikke på noget tidspunkt har skrevet for eller imod bemeldte herre, eller for eller imod rimeligheden af kommunens forlangende. Men hvis kommunen i et forløb FORLANGER en psykologisk udredning, så er der jo ikke så meget man kan gøre andet end at prøve på at tage sine forholdsregler, b.la brugen af en bisidder hvis der er den mindste tvivl om at psykologer er "uldne".

Mest af alt svarede jeg Vim, fordi det er en almindelig (forkert) opfattelse at en piskesmældsskade kun er noget fysisk i nakken eller rygsøjlen, i selve ulykkesøjeblikket kan hele hovedet få så kraftigt et stød eller smæld, så selve hjernen kan tage mere eller mindre skade af at blive kastet frem og tilbage....et velkendt fænomen blandt boksere f.eks.

Jeg bor selv i Ny Holbæk kommune, desværre, så jeg har din advarsel in mente, skulle kommunen henvise mig til bemeldte herre.....men vil endnu engang påpege at jeg i mine svar ikke på noget tidspunkt har taget stilling til rimeligheden af Mus`es sagsbehandlers forlangende...kun ved jeg at kommunen tit i piskesmældssager gerne vil have alt den udredning de kan få, netop fordi man ved sådan en ulykke rent faktisk kan gå rundt med en mindre hjerneskade helt uden at vide det....jeg ved af erfaring at en udredning kan sætte uafklarede ting og spørgsmål i rette perspektiv.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykologisk udredning Syvsoveren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 27-11-2011 00:14
Psykologisk vurdering lukker for fleksjob tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 17-06-2011 14:04
psykologisk vurdering tije Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 14-02-2011 20:48
Psykologisk test el. psykiatrisk vurdering hla72 Alt det andet 14 08-12-2009 23:07
psykologisk test tigger Alt det andet 4 02-04-2009 11:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension