K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2010, 15:30   #1
margetli
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2009
Lokation: Egedal
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
margetli er ny på vejen
Angry Kommunen har lukket min sag..

Hvad gør jeg...

Min sag har været i beskæftigelsesankenævnet og i ankestyelsen.

Har fået afslag på pension... tilbagesendes til kommunen, henviser fleksjob...!
(Ikke en afgørelse efter min mening, men en ommer, endnu en gang)

Kommunen har lukket min sag. Har været på kommunen med et skriftligt brev, som de har underskrevet for modtagelse. Kræver at sagen bliver taget op. - De kan ikke bare lukke sagen.

Men det gør de...! Jeg får samme breve igen og igen om, at jeg skal henvende mig på jobcenteret for at få taget, sagen op på ny. Hvilket jeg har gjort.

Træt af Danmark...

Hvem kan hjælpe mig...?

Britta Margetli Sørensen - den syge slave fra Egdedal

Sidst redigeret af margetli; 26-01-2010 kl. 15:34.
margetli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 15:43   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nu husker jeg ikke, hvilken ydelse du er på nu... sygedagpenge/kontanthjælp?

Det er en fordel at fortsætte i den gamle tråd, så er det nemmere at få overblik over dit sagsforløb.

Men som jeg læser det, du skriver, så burde du være under fleksordningen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 17:24   #3
margetli
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2009
Lokation: Egedal
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
margetli er ny på vejen
Hej

Jeg får ingen af delene... "ægtefælleforsørgelse". Har 2 børn hus og min mand er rør-smed.

Så jeg koster ikke kommunen noget...!
Men er stadig syg... Kan heller ikke få ledighedsydelse..!

MVH
Britta
margetli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 17:30   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har ikke læst din sag i gennem, så det kan være jeg tager fejl.

Men hvis tilbagesendes til kommunen, henviser fleksjob.
hvorfor kan du ikke få ledighedsydelse, det skal du have.
det er rigtig hvis der ikke findes noget job, kan de tage den igen hvis man er selv forskyldt
men som jeg forstå det er du slet ikke startet på den ordning.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 17:45   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, jeg læser også, at du måske skulle på fleksordningen.

Og så kan du få særlig ydelse:

Citat:
Særlig ydelse

§ 74 i. Personer, der ved visitationen ikke har ret til ledighedsydelse, og som har en indtægt, der er mindre end det beløb, der ydes efter § 25, stk. 1, nr. 2, er berettiget til en særlig ydelse, mens de venter på et fleksjob. Personer under 25 år er dog kun berettiget til særlig ydelse, hvis indtægten er mindre end de beløb, der kan udbetales efter § 25, stk. 1, nr. 3 eller 4.

Stk. 2. Ydelsen efter stk. 1 udgør forskellen mellem den pågældendes indtægt og det beløb, der ydes efter § 25, stk. 1, nr. 2. For personer under 25 år udgør ydelsen efter stk. 1 forskellen mellem den pågældendes indtægt og det beløb, der ydes efter § 25, stk. 1, nr. 3 og 4.

Stk. 3. § 74 a, stk. 5, og § 74 b finder tilsvarende anvendelse for personer, der modtager særlig ydelse. 6)

Stk. 4. Beskæftigelsesministeren fastsætter regler om, i hvilket omfang reglerne i kapitel 4 og reglerne om tilbud i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats finder anvendelse på personer, der modtager særlig ydelse.
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K8

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 20:45   #6
margetli
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2009
Lokation: Egedal
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
margetli er ny på vejen
Mit forløb kan, læses på min side...


Ifølge:

§ 74 a. Personer, der er visiteret til et fleksjob efter kapitel 13 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, har ret til ledighedsydelse, mens de venter på et fleksjob. Det er en betingelse for retten til ledighedsydelse efter visitationen, at personen på tidspunktet for visitationen til fleksjob

1) ville være berettiget til at modtage dagpenge efter lov om sygedagpenge eller lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel,

...

Jeg modtage ikke nogen særlig ydelse... Jeg modtager intet. Koster ikke kommunen noget !
margetli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 21:07   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Kan udmærket godt forstå du er ked at får afslag på pension.

Min sag har været i beskæftigelsesankenævnet og i ankestyelsen.
Har fået afslag på pension... tilbagesendes til kommunen, henviser fleksjob

alså skal kommunen skal iværksætte en masse foranstaltninger for at du kan komme ud i flexjob. Måske en arbejdsprøvning, hvis du ikke har været det og forskellige kursus, når du er tilkendt flexjob.
beskæftigelsesankenævnet og i ankestyelsen siger direke kommunen netop skal finde ud af en flexordning.
de må ikke bare lukke din sag.
hvis kommunen så nægter dig flexjob, så er det tilbage i beskæftigelsesankenævnet og i ankestyelsen.
en meget lang vej desværre.
Men husk igen som jeg fortolker det.

mit råd er at finde en advokat, ellers kan det nok blive noget uoverskueligt

Sidst redigeret af MTVRV1; 26-01-2010 kl. 21:10.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 21:13   #8
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Hvis du er faldet for sygedagpengegrænsen og fik kontanthjælp (som du så ikke fik p.g.a. ægtefælleforsørgelse) er det korrekt at du ikke er berettiget til ledighedsydelse, men derimod er du berettiget til særlig ydelse, som zuza skriver.

Jeg har ikke overskud til at lede efter din side (er det din tråd du mener?), men hvis du er tilkendt fleks-job og ikke får særlig ydelse, som du kan finde mere om hvis du benytter linket i zuza's indlæg, så skal du klage til kommunen og henvise til lov og §.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 22:34   #9
margetli
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2009
Lokation: Egedal
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
margetli er ny på vejen
Jeg er ikke tilkendt fleksjob... Den er gået tilbage til kommunen... som skal prøve om de kan tage sig sammen, til en ny arbejdsprøvning - formoder jeg. Kommunen gør intet. Det gjorde de heller ikke inden...! Det er det der er så nedslidende, at det er mig, min advokat min bisidder, som har kæmpet en hård kamp. Jeg har intet fået ud af det...!

Min side:
Det er jo bare at trykke på margetli, kigge til højre efter "kort beskrivelse af min sag" Ved hjertet.

Sidst redigeret af margetli; 26-01-2010 kl. 22:37.
margetli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 22:59   #10
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Sikke dog en rædsom situation, du er i. Jeg har læst din sag, skrevet under via underskriftindsamlingen og sat linket på min Facebookprofil. jeg vil anbefale jer andre at gøre det samme. Det gælder en god sag!

Mange hilsener og dyb medfølelse,

Nabokone, der også har været klemt i systemet men vandt via Beskæftigelsesankenævnet i 11. time. Klag - det nytter (muligvis)!
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ydelsesservice København Lukket ? Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 15-01-2013 00:03
Sygedagpengene lukket!!! hopper Alt det andet 34 01-07-2011 18:38
Svendborg: lukket Byrødsmøde om ftp! buster Politik og Samfund 6 26-03-2011 19:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension