K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2009, 22:18   #11
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
og så blev jeg sendt til en tandlægekonsulent (det tog sin tid), der tjekkede, om det hele passede.
DET MÅ DE IKKE.

Der ligger en afgørelse (aner ikke præcist hvad det hedder og hvordan man finder det) som siger, at når kommunens tandlægekonsulent har kigget på borgerens bisser, så må han ikke udtale sig om hvorvidt det er rimeligt eller ej.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 22:22   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er da bare om at prøve!!!
Går det igennem, jamen så er alt bare så genialt. Og går det ikke igennem, jamen så har man da gjort forsøget - det er værre at få sådan noget afvide når tænderne er lavet.

Det ville jo være SÅ dejligt om jeg kunne komme i gang og få lavet det hele over overskuelig tid.

Hvis jeg selv skal betale det hele, så vil det jo tage flere år, og så kan man begynde forfra, fordi de tænder der først blev lavet, begynder at skabe sig igen....

Det kan hurtigt blive skruen uden ende.

Jeg render rundt med mega tandpine, jeg er ved at blive totalt desperat, så uanset HVAD, så bliver hun nødt til at fikse den dårlige tand hurtigst muligt - også selvom det bliver for egen regning, for det kan jeg simpelthen ikke vente på!!!

Av av av...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 22:29   #13
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
DET MÅ DE IKKE.

Der ligger en afgørelse (aner ikke præcist hvad det hedder og hvordan man finder det) som siger, at når kommunens tandlægekonsulent har kigget på borgerens bisser, så må han ikke udtale sig om hvorvidt det er rimeligt eller ej.
Det er ca. 10 år siden, så jeg ved ikke, om det er det samme dengang. Men altså - det er jo ikke fordi, det ville komme helt bag på mig, hvis Københavns kommune fandt på at bryde loven.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 22:36   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg skal nok melde løbende tilbage hvad der kommer til at ske - også mht medicinen. Jeg google lige problemstillingen og kunne læse mig til, at antidepressiva er særlig slemme - og det er jo dét jeg har ædt gennem 15 år!!

Men om jeg kan få løbende tilskud er så ikke sikkert, da jeg ikke tager medicinen mere.
Jeg går udfra, at alt vil være iorden efter redningsaktionen, tror ikke der er sket uoprettelig skade. Men nu må vi se....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 06:51   #15
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser

Jeg render rundt med mega tandpine, jeg er ved at blive totalt desperat, så uanset HVAD, så bliver hun nødt til at fikse den dårlige tand hurtigst muligt - også selvom det bliver for egen regning, for det kan jeg simpelthen ikke vente på!!!
Av av av...
Normalt skal man søge om tilskuddet før man får tandlægearbejdet udført, men jeg har et par gange oplevet, at en tand er begyndt at gøre hamrende ondt om aftenen, så jeg har været nødt til at ringe til tandlægen næste morgen, og da har jeg jo så først kunnet søge bagefter, og nu husker jeg ikke så godt, men mindst een gang er den gået igennem.

Helenekr, du kan jo evt. kontakte hende der skal sende dig skemaet, og fortælle hende, at tanden gør så ondt at du ikke kan vente på, at de får din ansøgning behandlet.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 08:36   #16
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tak Trold, så blev jeg da det klogere....

Tror bare jeg printer PBS'erne ud, så må hun selv trække fra og lægge til. Jeg får jo ikke girokort mere, så det er lidt indvilket...

Jeg har heller ikke så farlig mange regninger, men dem jeg har er store synes jeg selv..

Uha er så spændt på hvad det hele skal ende med!!

Jeg har også fundet en ny tandlæge her hvor jeg bor, så jeg er fri for at tage ind til byen hver gang jeg skal til tandlæge. Jeg kan pga diagnoser næsten ikke overskue bedøvelse, mange mennesker, metro osv + min tandlæge ikke har afdragsordning!
Nu er jeg så spændt på om hendes overslag også kommer til at ligge på 60.000 kr - prismæssigt kan jeg se de ligger nogenlunde ens. Desværre.
Hejsa

æv hvor lyder det bare som en stor omgang :ae:

Jeg ved du har fundet en ny tandlæge, men jeg vil bare slå et slag for min tandlæge på Frederiksberg v.rådhuset som er helt fantastisk og noget billigere end alle andre jeg har hørt om - og hun har afdragsordning. Ved ikke om Frb. Er langt fra dig - du står jo som Kbhér ?
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 10:07   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Frederiskberg kan bestemt gå an!! Jeg må bare væk fra strøget pga menneskerne, hehe.

Jeg kan tage metroen fra Amagerbro og dirkete til Frederisksbergcentret, og lige gå det lille stykke....

Du må rigtig gerne give mig navn, adresse og evt tlfnr
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 17:57   #18
Connybirk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 29
Styrke: 16
Connybirk er ny på vejen
Håber du forlængst har fået hjælp til rep af dine tænder.
Jeg har netop modtaget afslag på ansøgning efter §82 i Lov om aktiv socialpolitik.Citat: Begrundelsen er, at en udviddet behovsvurdering viser et månedligt rådighedsbeløb på 10.278kr når godkendte faste udgifter er fratrukket. Der er i beregningen taget højde for 2 hjemmeboende børn over 18 år.
Jeg har meget store faste mdr udgifter, grundet jeg inden ulykken var selvstændig, og store huse er jo ik sådan at sælge i disse tider. Forstår simpelthen ikke hvis de kan medregne drengenes lærlingeløn, jeg mener da ikke de har forsørgerpligt for mig, eller tager jeg fejl??
Har også forgæves forsøgt både at ringe og maile til kommunen for at få en nøjagtig adr hvortil en klage skal stiles.
Håber nogen kan være behjælpelige.
Connybirk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 18:28   #19
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Connybirk Se meddelelser
Har også forgæves forsøgt både at ringe og maile til kommunen for at få en nøjagtig adr hvortil en klage skal stiles.
Håber nogen kan være behjælpelige.
Hej du skal altid klage til det samme sted, hvor de har behandlet din ansøgning. De har så 4 uger til at revurdere din klage og så meddele dig, om de fastholder deres afgørelse og sende den til nævnet, eller om de vil omgøre den, så du får medhold.
Husk at klage inden 4 uger fra den dato, du har fået afslaget. Du kan skrive hvorfor og evt. henvise til lov/paragraffer, som du mener, de bør have kigget på.

Fandt lige den her vejledning, den er så ikke en lov, men kun en vejledning, som sagsbehandlere bruger: https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=87006#K10

Sidst redigeret af curls; 02-11-2009 kl. 18:39. Årsag: Fandt et link...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 18:47   #20
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Det er husstandsindkomst....

Citat:
Oprindeligt indsendt af Connybirk Se meddelelser
Forstår simpelthen ikke hvis de kan medregne drengenes lærlingeløn, jeg mener da ikke de har forsørgerpligt for mig, eller tager jeg fejl??
Har også forgæves forsøgt både at ringe og maile til kommunen for at få en nøjagtig adr hvortil en klage skal stiles.
Håber nogen kan være behjælpelige.
det er husstandsindkomst man går ud fra - og havde det været en avisrute drengene havde, ja så var deres løn for det også medgået.

Det er ikke fordi de har forsørgerpligt - men der regnes med, hvor meget husstanden tjener.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Økonomi elina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 14-05-2013 06:17
økonomi melker Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 02-04-2011 06:43
Økonomi skema hjælp lone t Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-03-2010 12:01
Ny lov økonomi Lars B. Dit og Dat 24 05-10-2008 10:17
Økonomi Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 7 16-08-2008 22:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension