K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2007, 12:05   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
9 mdr. før arbejdsgiver betaler sygeløn.

Denne tråd er flyttet herfra http://www.k10.dk/showthread.php?p=17022#post17022 så vi ikke kapre hele tråden om løn så nu er vi her hvis nogen har lyst til at blande sig i debatten om sygdagpenge i fleksjob



kopieret fra den anden tråd

Citat:
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pedersen 69
ja de regner det ud ved at sige 116 x 37 x 4 uger og + de dage der er i en mdr.
jeg har ikke prøvet at være sygemeldt fra jobbet, men har hørt man skal ha været ansat 9 mdr. før arbejdsgiver betaler sygeløn.

Pedersen hvem har bildt dig ind at man skal være ansat 9 mdr før man kan få sygedagpenge ?

Loven om sygedagpenge følger nøjagtigt de samme regler som på det ordinære marked og det er 8 uger (den er jeg ikke helt sikker på fordi det før i tiden var 3 mdr , men det bildte jeg min søn ind og han tjekkede på arbejdet og der fik han at vide at det var lavet om til 8 uger )

Derudover er der jo den 1-7-06 lavet en ny lov sådan at arbejdsgiver får refusion for første sygedag og det er for at de ikke skal miste penge på at have flekser ansat , som jo oftere bliver syge (muligheden er der i hvertfald)

Hvor længe har du været ansat (kan være det er nævnt men så kan jeg ikke huske det )

Er du i fagforening ?
  Besvar med citat
Gammel 04-12-2007, 16:18   #2
Brittaf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2007
Lokation: lolland
Alder: 51
Indlæg: 53
Styrke: 17
Brittaf er ny på vejen
Hej!

Da jeg blev ansat i mit fleksjob, fik jeg også af vide, at min arbejdsgiver var "dækket ind" i tilfælde af sygdom, og så var det ligemeget om det var dagen efter eller!?....

Så den dér med de 9 mdr. forstår jeg heller ikke så meget af???

Britta
Brittaf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2007, 19:19   #3
mysmys
Føler sig hjemme på K10
 
mysmyss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2007
Indlæg: 42
Styrke: 17
mysmys er ny på vejen
Tror måske det er en misforståelse... at det der har været tænkt på er måske 9 måneder før man er berettiget til ledighedsydelse.
mysmys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2007, 19:20   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
mysmys det kan godt tænkes

ihvertfald Pedersen69 så er du i din gode ret til at sygemelde dig som alle andre og du får sygedagpenge når du er sygemeldt , hvor mange kommer så an på din overenskomst
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
yes yes det betaler sig at kæmpe tina1973 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 19-01-2011 13:44
Hvem betaler? popiae Politik og Samfund 11 04-11-2010 18:47
Hvem betaler? michael schrød Spørgsmål ang fleksjob 4 18-10-2009 19:30
Det betaler sig at klage! Dr_Taxi Din historie 3 30-09-2009 09:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension