K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2007, 07:34   #1
iben
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2007
Lokation: Aalborg
Indlæg: 29
Styrke: 18
iben er ny på vejen
fleks og helligdage??

Hej.

Er der nogen der kender reglerne for dette?
Har en bekendt der har fleksjob hun er lige blevet bevilgiet en fridag om ugen, nu mener hendes chef så at hun skal komme på arbejde på denne nyberitigede fridag hvis der har været en helligdag i ugen:@ kan det passe?? Jeg kan ikke se at det kan passe alm. mennesker tager jo heller ikke på arbejde en extra dag når der har været helligdag Håber i kan svaer på dette.

Mvh Iben
iben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2007, 18:07   #2
vibeke69
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2007
Alder: 55
Indlæg: 12
Styrke: 17
vibeke69 er ny på vejen
RE: fleks og helligdage??

Hejsa.
Selv har jeg en ugentlig fridag i arbejdsprøvning, jeg kommer ikke på arbejde en anden dag hvis der er hellige dage i ugen....
Jeg tror ikke på at det er lovligt det cheffen vil have.
Det gør "almindelig" på arbejdsmarket jo heller ikke
Mange hilsner vibeke69
vibeke69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2007, 18:19   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: fleks og helligdage??

Jeg er også ansat med en ugentlig fridag og kommer bestemt heller ikke på arbejdet en anden dag, fordi der er en fridag.

Du skal bede din veninde om at snakke med sin fagforening eller jobkonsulent hurtigst muligt.
  Besvar med citat
Gammel 30-05-2007, 19:26   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: fleks og helligdage??

neeeeeeeeeeeej det kan hendes arbejdsgiver ikke forlange...helligdage er fredet for alle...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2007, 19:59   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: fleks og helligdage??

Jeg ville da også mene, at hvis man PLEJER at arbejde mandag, onsdag og fredag, så kommer man altså IKKE tirsdag og torsdag, fordi der er helligdage.

De arbejdsgivere prøver da også at vride hver en dråbe ud af syge mennesker.

Snart vil de vel også have, vi alle skal arbejde juleaften med at stege deres flæskesteg og servere den bagefter.:@
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2007, 21:03   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: fleks og helligdage??

Ja så vil jeg lige fortælle at jeg lige har hørt den værste i telefonen (og kom lige til at tænke på den bruger der oprettede denne tråd )


Jeg har lige snakket med min mor i telefonen som fortalte om en der havde en ugentlig fridag , det afsted kom at arbejdsgiver ringede efter hende i påsken og forlangte at hun mødte på jobbet, for hun kunne ikke både holde fri i påske og fridag.

Desværre tog denne flekser på arbejdet, det vil sige arbejde i arbejdsgivers have , hvor hun lugede ukrudt og slog græs...
Da jeg hørte den fra min mor af (samtidig med noget af det andet hun ringede om for en andne flekser der var havnet i en klemme) blev jeg sq sur og ved i hvad ??

IKKE kun på arbejdsgiver, men også på flekser .. altså helt ærligt flekser

I/VI må sq også passe på os selv som mennesker , bevare vores selvrespekt, sige nej over for åbenlyse urimligheder..
vi er ikke anden rangs mennesker der skal finde os i hvad som helst fordi vores helbred er blevet ødelag ..

Sådan et eksempel er jo helt åbenlyst sindsygt , og selvfølgelig kan man som arbejdsgiver IKKE opføre sig på den måde..
og selvfølgelig skal man som flekser IKKE finde sig i sådan noget

Sig nu selv fra engang imellem selv om man kan frygte for sit job, jeg vil heller være arbejdsløs og kunne se mig selv i spejlet og bevare min selvrespekt end jeg vil beholde et arbejde...
  Besvar med citat
Gammel 31-05-2007, 10:59   #7
Kongefugl
Føler sig hjemme på K10
 
Kongefugls avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2006
Indlæg: 37
Styrke: 18
Kongefugl er ny på vejen
RE: fleks og helligdage??

Hørt Hejdien... Jeg vil mene man skulle bede den slags arbejdsgivere om en erstanings fridag da man jo har reelt også har mistet en fridag hvis den falder på en helligdag . Iøvrigt har man krav på overtids betaling hvis man er ekstra på arbejde Og husk overenskomster gælder også for fleksjobber. Nogle fagforeninger giver billigere kontigent til fleksjobber.
Så man skal ikke lade sig udnytte på den måde. Det er ikke til gavn for hverken syge eller raske. B)
Kongefugl
__________________
"Sig aldrig nej af stolthed og aldrig ja af svaghed."
Spansk ordsprog
Kongefugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2007, 00:52   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: fleks og helligdage??

Citat:
Sig nu selv fra engang imellem selv om man kan frygte for sit job, jeg vil heller være arbejdsløs og kunne se mig selv i spejlet og bevare min selvrespekt end jeg vil beholde et arbejde...


man skal gøre som man selv prædiker , det gjorde jeg og så fik jeg fyresedlen

Men ok , det lever jeg med, chefer der udnytter de ansatte giver jeg intet for, vores chef indrog vores pauser de pauser vi havde var den tid vi snakkede sammen på kontoret , flekser måtte ikke længere gå uden for og holde en smøg pause, det var noget der var for de ordinære..

Jeg fik min fyreseddel i dag, men kan da se mig selv i spejlet endnu
  Besvar med citat
Gammel 01-06-2007, 09:11   #9
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: fleks og helligdage??

Hejdien, jeg kunne ikke være mere enig! Jeg er også en af dem, der ikke kan holde min mund og finder mig ikke i hvad som helst.
Men jeg ved også, at mange har svært ved at sige fra, og det er så ikke blevet nemmere for dem, når de er blevet syge. Måske er økonomien også blevet dårlig osv, så man frygter for sit job. Nej, det er ikke nemt og det er jo også derfor, at denne side er guld værd, hvor vi alle kan få råd, støtte og opbakning!


Men helt sikkert er det, vi er ikke andenrangs mennesker, som skal arbejde som slaver, fordi vi ufrivilligt er kommet i denne situation!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2007, 21:33   #10
Kongefugl
Føler sig hjemme på K10
 
Kongefugls avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2006
Indlæg: 37
Styrke: 18
Kongefugl er ny på vejen
RE: fleks og helligdage??

Jeg fik også en fyrseddel pga. en arbejdsskade med besked om at komme efter chefens ferie så ville han se om der Måske kunne oprettes et fleksjob :@ takken efter 25 års ansættelse, så skulle JEG henvende mig efter hans ferien og se om der kunne oprettes et fleksjob til mig. Nej tak, det forbød min stolthed mig heldigvis.
Der skal nok findes en anden chef der vil værdsætte mig mere
Kongefugl
__________________
"Sig aldrig nej af stolthed og aldrig ja af svaghed."
Spansk ordsprog
Kongefugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
rask på helligdage... Susanne Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 03-01-2013 16:49
Nu vil regeringen fjerne 2 helligdage halse Politik og Samfund 21 15-05-2012 19:20
Løn for helligdage MxDK Spørgsmål ang fleksjob 2 25-06-2011 00:10
Arbejde Søn og helligdage last47 Spørgsmål ang fleksjob 23 28-03-2011 09:36
Helligdage malleaa Jeg er kommet i praktik. 4 14-02-2008 09:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension