K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2008, 14:11   #1
vivienne
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Indlæg: 5
Styrke: 0
vivienne er ny på vejen
Question Afgørelse af timer i fleksjob

Hej jeg har været syg i nu 8 år efter en klage til borgmesteren i vores kommune blev jeg så i efteråret tildelt retten til et fleksjob.
Jeg har været igennem mange og seje forløb af arbejdsprøvninger,men mit problem er at de ikke vil fastsætte hvor mange timer jeg skal have jeg skal
bare være i arbejdsprøvning gang på gang,men efter 8 års sygdom og diverse forløb er jeg ved at blive skør.Har man ikke krav på at få en fastsat arbejdstid.
vivienne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 14:16   #2
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Hej Vivienne

Du skulle vel ikke tilfældigvis bo i Odense ???

Arbejdsprøvningen skulle gerne vise hvad du er i stand til, MEN der findes kommuner rundt om i landet der ikke kan fatte en skid, heller ikke selvom det står bøjet i neon.

Håber at der kommer lidt hjælp til dig herinde fra.

kh
Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 14:22   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej vivienne og velkommen til.

Pyha... et sejt forløb, du har været igennem.

Arbejdsprøvningen skal bidrage til at dokumentere, at din arbejdsevne er nedsat.

Når det er dokumenteret, kan man visitere til fleksjob.

Dit timeantal afhænger af det konkrete job, du en dag - forhåbentlig - får.

Som ledig fleksjobber står man til rådighed for næsten alt (dybt urimeligt), så derfor afhænger dit timeantal af mange ting. Noget som transporttid kan nedsætte dit timeantal.

Så hvis din kommune siger, du skal arbejdsprøves igen og igen for at finde dit timeantal, så passer det vist ikke.

Men kommunen skal følge op på din sag og jævnligt revurdere din fleksvisitation... herunder også tage stilling til, om du skal indstilles til førtidspension.

Du har nu snart været ledig så længe, at du kan bede om at komme til anden aktør og kursus.

Jeg synes, du skal læse to forskellige pjecer om fleksjob, som kan hjælpe dig meget.

De er her:

http://www.clh.dk/?id=1337

http://www.hk.dk/www/servicenavigati...r/job/fleksjob

Du er velkommen til at spørge igen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 14:23   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
vivienne det er dig der bestemmer hvor mange timer du kan klare...bare sig til de sagsbehandlere at du kan arbejde så og så meget og få dine arbejdsgivere til at skrive det til sagsbehandler.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 15:19   #5
Brittaf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2007
Lokation: lolland
Alder: 51
Indlæg: 53
Styrke: 17
Brittaf er ny på vejen
Citat:
Som ledig fleksjobber står man til rådighed for næsten alt (dybt urimeligt), så derfor afhænger dit timeantal af mange ting. Noget som transporttid kan nedsætte dit timeantal.

Hejsa!

Da jeg i sin tid skulle snakke med min fleksjob-konsulent gjorde han med stor "omhu" opmærksom på, at ens timetal i fleksjob ikke måtte få nogen som helst indflydelse på ens kørsel.....-dvs. hvis jeg fik et fleksjob med 2 timers kørsel tur/retur, ja så måtte mine timer ikke sættes ned fra f.eks 20 til 18 timer....-netop pga. kørslen....

Skal lige siges at jeg fandt et super godt fleksjob i én børnehave, hvor jeg er 18 timer om ugen, og har kun 40 min. kørsel tur/retur...

Britta
__________________
Don´t Ever Give Up
Brittaf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 20:35   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Brittaf det viser endnu engang at jobkonsulenter ikke aner en skid om lovgivningen og kan de bilde borgene noget ind så gør de det uden at rødme...


Hvis din jobkonsulent havde gidet at sætte sig ind i tingene så havde han kunne finde denne her lov

Citat:
Bekendtgørelse af lov om aktiv socialpolitik


https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=113596


§ 74 g. Det er en forudsætning for udbetaling af ledighedsydelse,

1) at personen ikke har et rimeligt tilbud om arbejde, jf. § 13,

2) at ledigheden ikke kan tilregnes personen selv, og

3) at personen tager imod et rimeligt tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller andre tilbud, der kan forbedre mulighederne for arbejde.

Stk. 2. Personen har ikke pligt til at udnytte sine arbejdsmuligheder, hvis der foreligger et af de forhold, der er nævnt i § 13, stk. 4.


Stk. 3. Opstår der tvivl om modtagerens rådighed, skal kommunen afprøve rådigheden. Dette kan ske ved tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Stk. 4. Afslår modtageren et rimeligt tilbud om arbejde eller et rimeligt tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller andet, der kan forbedre mulighederne for arbejde, kan der ikke udbetales ledighedsydelse til modtageren.

Stk. 5. Personer, der har nået fleksydelsesalderen som fastsat i lov om fleksydelse, kan højst modtage ledighedsydelse i sammenlagt 6 måneder.


Citat:
Og her går vi så ned og finder § 13 stk og kigger i nummer 3


Udnyttelse af arbejdsmulighederne

§ 13. Det er en betingelse for at få hjælp efter § 11, at ansøgeren og ægtefællen ikke har et rimeligt tilbud om arbejde, og at de aktivt søger at udnytte deres arbejdsmuligheder.




Stk. 4. Ønsker ansøgeren eller ægtefællen at modtage eller modtager ansøgeren eller ægtefællen hjælp alene på grund af ledighed, har de dog ikke pligt til at udnytte deres arbejdsmuligheder ved at tage imod et tilbud om arbejde efter stk. 1 eller tilbud eller beskæftigelsefremmende foranstaltninger efter stk. 3, hvis

1) tilbuddet ikke kan anses for et rimeligt tilbud på grund af forhold, der vedrører tilbuddets indhold,

2) den pågældende ikke kan arbejde på grund af sygdom eller der er risiko for, at helbredet forringes, hvis det hidtidige arbejde fortsættes,

3) afstanden mellem bopæl og arbejdssted medfører en urimelig belastning af den pågældende på grund af transportvanskeligheder eller den tid, der går til transport,

4) den pågældende har ret til fravær ved graviditet, barsel og adoption, i det omfang der under fravær efter bestemmelserne i barsellovens § 6, stk. 1 og 2, § 7, § 8, stk. 1-6, § 9, § 13 og § 14, stk. 1 og 2, er ret til dagpenge ved graviditet, barsel og adoption,

5) den pågældende er nødt til at passe sine børn og der ikke kan anvises anden pasningsmulighed,

6) den pågældende modtager støtte efter lov om social service til pasning af handicappet barn eller døende nærtstående eller efter lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel til pasning af alvorligt sygt barn,

7) den pågældende er omfattet af en friperiode efter § 23 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats,

8) den pågældende aftjener værnepligt,

9) arbejdet er omfattet af en overenskomstmæssig konflikt eller

10) arbejdet omfatter udvikling og fremstilling af krigsmateriel.
Så hvis en jobkonsulent mener at du ikke kan få sat dit timeantal ned fordi transporten er for lang så kan du i sidste instans sige nej tak til jobbet med den begrundelse (forudsat at du selvfølgelig har skånehensyn der umuliggøre den lange transport tid )



Citat:
Oprindeligt indsendt af vivienne Se meddelelser
Hej jeg har været syg i nu 8 år efter en klage til borgmesteren i vores kommune blev jeg så i efteråret tildelt retten til et fleksjob.
Jeg har været igennem mange og seje forløb af arbejdsprøvninger,men mit problem er at de ikke vil fastsætte hvor mange timer jeg skal have jeg skal
bare være i arbejdsprøvning gang på gang,men efter 8 års sygdom og diverse forløb er jeg ved at blive skør.Har man ikke krav på at få en fastsat arbejdstid.

Et fleksjob er jo reelt 37 timer og så kommer det an på hvordan ens skånehensyn er (nedsat tid kan være et skånehensyn) , feks så burde det jo af dine arbejdsprøvninger fremgå hvor mange timer du kan arbejde...

Har du fået en fleksbevilling fra kommunen i den burde det fremgå hvorfor du er visiteret til fleksjob og hvad dine skånehensyn er ....

Man skal jo også lige huske på at der er en kæmpe forskel på job, bliver du feks ansat i en virksomhed lige omkring hjørnet hvor der ikke er feks særlige fysiske krav ... og dine skånehensyn er af fysisk art, ja så kan du måske arbejde 25 timer ....

er det derimod en fabrik med hårdt fysisk arbejde, ja så kan du feks være helt nede på 15 timer ...

det er jo en af grundene til at man feks er i praktik .. .

men jo mere du har prøvet , jo nemmere vil det være at pejle sig ind på hvad den enkelte borger kan ....

Jeg ved ikke af at der nogen steder i loven står at man SKAL have et ca timeantal på , det eneste sted jeg kan se at det sådan set kommer i kambolage med det hele , er hvis man skal have et fleksjobbevis som man jo har krav på , og der skal fremgå et ca timeantal , ja det kan jo være svært hvis ikke kommunen kan skrive og vil skrive noget ......
  Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 11:25   #7
Hansen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2007
Lokation: Frederikssund
Indlæg: 35
Styrke: 0
Hansen er ny på vejen
Sagsbehandlere er konger de KAN tilsidesætte alt, hvis de mener at du kan arb i 40 timer pr uge så skal du det ( for ellers deltager du ikke aktivt)Sosialrådgivere og Team Aktiv er en farlig coktail, pas på og husk følgende regel
DU MÅ ALDRIG GÅ TIL MØDE MED KOMMUNEN UDEN EN BISIDDER, EN VEN, EN FRA FAGFORENINGEN, ELLER DIN BEDSTEMOR.
Hansen
Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob på 25 timer? Mani Spørgsmål ang fleksjob 8 02-02-2012 22:33
Fleksjob 20 timer supersus Spørgsmål ang fleksjob 19 10-01-2012 12:48
Fleksjob 37 timer ??????? Pedersen 69 Spørgsmål ang fleksjob 31 22-08-2009 18:41
Fleksjob med fx 28 timer? Xeva Spørgsmål ang fleksjob 10 27-01-2009 12:37
Fleksjob og timer ? Henrik Spørgsmål ang fleksjob 36 09-12-2005 12:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension