K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2011, 08:14   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dolli Se meddelelser
Vovse ja jeg lever af kh. Og er fra alle sider blevet frarådet på det kraftigste at søge en pgf 17, for de gik i 99 % af tilfældene ikke igennem.

Men det er ikke din opfattelse af tingene??
Nej, så vidt jeg husker er der nogle herinde (bl.a. Webmaster) der har fået sin fp igennem på en §17.
Og du har absolut intet at miste ved at gøre det.

Ved at søge en §17 får du en afgørelse (det får du ikke så længe kommunen sylter rundt med din sag), og hvis den afgørelse f.eks. er et afslag p.g.a. det lægepapir, der er dementeret, så kan du anke afslaget.
Og hvis kommunen så har sendt det famøse lægepair til ankenævnet, men ikke dementien, så kan du selv få dette lagt i sagen hos ankenævnet.

I et evt. afslag på førtidspension skal der være en begrundelse. Og hvis begrundelsen f.eks. er, at borgerne ikke har været i en arb.prøvning, jamen så ved man nu hvor man skal sætte ind for at få sagen videre.

Hvis du havde været på sygedagpenge havde jeg også frarådet dig, at søge en §17, da du ved et afslag så ryger på kh.

Der er en eneste fordel ved kh, og det er, at man ikke kan ryge længere ned.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 11:22   #22
Dolli
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2009
Indlæg: 39
Styrke: 16
Dolli er ny på vejen
Tusind tak for alle jeres skriv og links osv, jeg er yderst taknemmelig for at i gider sætte jer ind i min sag.

Vovse jeg kan sagtens følge dig i det du skriver og kan også sagtens give dig helt ret i det.

Jeg har fået oplyst at partshøringen vil lande hos mig om senest 3 uger, er det så på en eller anden måde ikke værd at vente på den , eller tager jeg helt fejl?

Jeg har bare forstået at det er en fordel hvis man bliver indstillet på en
pgf 18, og det håber jeg jo, at det er det , der står i partshøringen, og gør det ikke det , så kan der vel så kun være en vej der og det er pgf 17??

Tænker bare nu har jeg ventet så længe så jeg klarer nok lige 3 uger til , men så er grænsen for tålmodgheden ihvertfald også brugt op.

Men Vovse må lige spørge dig igen og også gerne jer andre, er de 3 uger spild af tid og vente??
Dolli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 12:34   #23
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dolli Se meddelelser
Tusind tak for alle jeres skriv og links osv, jeg er yderst taknemmelig for at i gider sætte jer ind i min sag.

Vovse jeg kan sagtens følge dig i det du skriver og kan også sagtens give dig helt ret i det.

Jeg har fået oplyst at partshøringen vil lande hos mig om senest 3 uger, er det så på en eller anden måde ikke værd at vente på den , eller tager jeg helt fejl?

Jeg har bare forstået at det er en fordel hvis man bliver indstillet på en
pgf 18, og det håber jeg jo, at det er det , der står i partshøringen, og gør det ikke det , så kan der vel så kun være en vej der og det er pgf 17??

Tænker bare nu har jeg ventet så længe så jeg klarer nok lige 3 uger til , men så er grænsen for tålmodgheden ihvertfald også brugt op.

Men Vovse må lige spørge dig igen og også gerne jer andre, er de 3 uger spild af tid og vente??
Min mening er, at jeg syntes du skal vente de 3 uger.

Lægekonsulenten har jo udtalt at der ikke var mere at komme efter rent lægeligt, og at din sag skal forelægges pensionsudvalget. Din sagsbehandler sender så din sag til lægekonsulenten igen - p.g.a den famøse erklæring der skulle have været slettet i din sag.

Jeg tror ikke det ændrer ved lægekonsulentens mening, at h*n nu får en gammel erklæring om rygning og vægttab. I modsætning til dengang den erklæring blev forelagt en lægekonsulent, så ligger der NU en erklæring fra en psykiatiker samt en udtalelse om din vægt/vægttab der ikke er negativ. Jeg tror på baggrund af den nye erklæring fra psykiatikeren og den/de psykiske diagnoser du har, at det er derfor lægekonsulenten siger at din sag skal forelægges pensionsudvalget.

Jeg tror ikke h*n ændrer mening om, at der er ikke mere at komme efter rent lægeligt, fordi h*n får en gammel udtalelse om rygning og vægt.

Men jeg kan godt forstå du er ked af det og nervøs for din sag, at oldgamle oplysninger og erklæringer pludselig bliver hevet frem af mølposen.

Jeg syntes du skal vente med en §17 - der er chancer for at en pension går igennem, men selvfølgelig også chancer for at den ikke gør. Vent på din partshøring og lægekonsulentens udtalelse, måske går det hele som det skal alligevel. Ved en partshøring har du mulighed for, at gøre opmærksom på fejl og mangler inden sagen når et pensionsudvalg/nævn.

§17 kan du så søge, hvis det bliver nødvendigt.

Ventetid er ulideligt, men pludselig er tiden gået og en afgørelse er forhåbentlig i hus. Det er meget positivt, at du har lægekonsulenten med dig og at din sagsbehandler ikke er involveret i selve en afgørelse.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 13:39   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dolli Se meddelelser
Men Vovse må lige spørge dig igen og også gerne jer andre, er de 3 uger spild af tid og vente??
Det kan jo ikke gøre den store forskel.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 09:57   #25
Dolli
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2009
Indlæg: 39
Styrke: 16
Dolli er ny på vejen
Opdateret 6 april

Ja så er de 3 uger gået, hvor min sb havde sagt at min partshøring ville dukke op inden, det gjorde den så ikke.

Så nu er festen forbi, nu leger vi ikke mere, jeg har tænkt mig at møde op på jobcenteret i morgen, medbringende en skrivelse om at jeg pr dags dato søger fp efter pgf 17.........

Syntes jeg nu har bevaret tålmodigheden længe, og der bliver hele tiden sagt at nu sker der snart noget, det gør der bare ikke, så må jeg jo få det til at ske...

Er det nødvendigt i samme åndedrag at søge agtindsigt igen?? Fik for ca et halvt år siden, men det kan jeg egentlig ikke rigtig bruge til noget.....
Dolli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 12:52   #26
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dolli Se meddelelser
Ja så er de 3 uger gået, hvor min sb havde sagt at min partshøring ville dukke op inden, det gjorde den så ikke.

Så nu er festen forbi, nu leger vi ikke mere, jeg har tænkt mig at møde op på jobcenteret i morgen, medbringende en skrivelse om at jeg pr dags dato søger fp efter pgf 17.........

Syntes jeg nu har bevaret tålmodigheden længe, og der bliver hele tiden sagt at nu sker der snart noget, det gør der bare ikke, så må jeg jo få det til at ske...

Er det nødvendigt i samme åndedrag at søge agtindsigt igen?? Fik for ca et halvt år siden, men det kan jeg egentlig ikke rigtig bruge til noget.....
Hvis du skal søge på en paragraf 17 er det vel rart nok at vide, hvad der 100 % står og er tilføjet siden sidst, så du evt. kan vedlægge egne kommentarer - om det er nødvendigt ved jeg ikke, men jeg ville gøre det :-)

held og lykke
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 13:19   #27
Dolli
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2009
Indlæg: 39
Styrke: 16
Dolli er ny på vejen
Hmm ja det har du ret i Tigerbia og tak.

Hvordan er proceduren når man søger 17, skal jeg så stadig godkende en partshøring eller hvordan er det lige med det?
Dolli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 14:57   #28
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Aktindsigt

Jeg tror det ville være en god ide at søge "løbende aktindsigt" Det betyder at du beder om automatisk at få tilsendt en kopi af nye papirer i din sag efterhånden som de bliver skrevet. På den måde kan du følge med i hvad der sker i din sag.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 18:51   #29
Dolli
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2009
Indlæg: 39
Styrke: 16
Dolli er ny på vejen
Okay det vil sige at jeg skal søge fp på pgf 17. Skal der stå andet end det??

Ydermere skal jeg have agtindsigt fra den dato hvor jeg modtog sidst også frem til nu med arbejdsnotater, samt løbende agtindsigt fra dags dato.

Skal det hele stå på samme papir eller skal jeg have det på 2 skrivelser?

Og hvordan formulerer jeg det korrekt så der ikke er nogen der i tvivl om noget??
Dolli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 19:20   #30
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hej Dolli

Jeg vil bare fortælle at jeg efter eget ønske fik er GB for 4 år siden, jeg har ikke tabt alt, manglede at få psyken med, jeg har tabt 35-40kg og har ligget stabilt der indtil nu, hvor jeg har taget lidt på for første gang, så nu skal jeg til at tænke mig mere om. Dog vil jeg sige at det er det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv.

Det betyder så ikke at jeg synes at det er ok af en kommune at tvinge klienter til sådanne operationer, fpr det er slet ikke ok.

Hmm måske jeg på et tidspunkt skulle fortælle dem, at min psyke ikke har det godt, fordi min bryster er for små, og at jeg stadig ikke har det godt med min vægt, mit selvværd lider under det og så kan det være giver der mig et par nye bryster og endnu en maveoperation

Forstår ikke deres måde at behandle syge på, man kan jo gå hen og blive mere syg af operationen.

Håber du kommer igennem systemet på bedst mulige måde.

Pia
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp søges. Hønsehuset Alt det andet 2 12-11-2009 17:12
hjælp søges............ pjuske Alt det andet 4 30-06-2009 21:49
Hjælp søges annasen Alt det andet 5 08-12-2008 23:59
Hjælp søges odenseMand35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 23-07-2008 19:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension