K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-12-2009, 20:29   #1
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Pensionist= dårlig forælder?!

Jeg er igen blevet ramt
Vi er i fertillitetsbehandling. Jeg har gået på en fertillitetsklinik og videre henvist til en anden( med bedre kompentancer) Fået en operation hvor overlæge henviser til fertilitetsbehandling og til start selvfølgelig henvist af min læge.

Jeg har et barn i forvejen.

Aftalen var, at jeg skulle ringe ved næste menstruation så vi kunne påbegynde behandling. Har været til forundersøgelse og blevet scannet osv.

Det er så i dag. Jeg ringer og melder mig.

Senere ringer hun så og siger, at jeg ikke kan begynde, før hun har fået på skrift at jeg kan varetage opgaven som forælder?!?!

Trods det er min læge der har henvist mig.
En anden fertillitetsklinik har viderehenvist mig ( efter 2 års behandling uden resultat)
Og en overlæge.

Pludselig tvivler hun på min evne som forælder?- på trods af jeg har en i forvejen der udvikler sig normalt (endda mere intilligent end gennemsnittet;-))

Er der ikke noget jeg kan gøre?
Er rasende... Man skal bare straffes hele vejen rundt når man ikke kan have et arbejde.

Nogen der har nogle ting jeg kan sige? Noget lovgivning eller andet?
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 20:46   #2
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg tror ikke det er din intelligens hun hentyder til.
Men er man førtidspensionist, er man det jo ikke uden grund.

Personligt ville jeg ikke kunne påtage mig at passe et barn med de
fysiske lidelser jeg har, og de piller som jeg får, ville skade barnet.
hvis jeg blev gravid.

Jeg tror det er en normal procedure du gennemgår, men din læge skal
nok bare give en mere detaljeret beskrivelse af dig.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 21:02   #3
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Ja men hun sætter mig i gang med behandling og kommer i tanker om det midt i en behandling?!

Tror hun ikke det er taget højde for efter 5 år? Af div læger.... Har lige talt lidt sammen. Min forældreevne er vurderet af min. 6 forskellige. Læger, kommune osv. Alle uden bemærkninger andet end normal forældreevne.

Ydermere mindst 5 har haft kendskab til vores ønske og prøvelser på at få børn, uden at have bekymringer. Kan det blive ved?!

Jeg kan da forstå hvis bare en havde den mindste bemærkning, men det har der aldrig været, og der kommer aldrig noget dårligt når de gør det igen. Dette har de snart gjort i 8 år... Bliver de aldrig tilfredse?

hmm... måske ikke før de finder noget de kan skrive af dårligdom...
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 21:37   #4
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Det du nu skriver, har du ikke nævnt det for hende?
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 00:04   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Har hun ikke vidst hele tiden at du er førtidspensionist ?

og ja jeg ville sq ikke lade den hvile hvad er hun læge sygeplejerske eller hvad .

Jeg ved at det ikke er normalt at spørge ind til forældre evne (ikke hos dem jeg kender som er blevet forældre ved den metode ) og sq da ikke midt i en behandling...

Hvis jeg var dig så ville jeg sætte mig ned og skrive et enddog meget surt brev til vedkommen , spørge hvor i lovgivningen mht fertillitetsbehandling der står at man skal dokumentere sin forældre evne og hvem er det der skal dokumentere den og hvad med den tabte tid der går , hvordan kompensere hun for det , jeg ved ikke hvilke behandling du er i men er det sprøjter er der jo stor ubehag ved det ...

Jeg har fundet debatter om forældreegnethed test af folk der var i fertillitetsbehandling men ingen steder har jeg kunne findet noget i loven om det...

Det som du skriver her syntes jeg at du skal skrive til det sted du er i behandling og skriv samtidig til dem at nogle af alle dem jo nok ville have opdaget det hvis der var noget galt og jo tak det barn du har i forvejen har det fint fint klare sig bedre end gennemsnittet og at du desuden gerne vil have en skriftlig anmodning fra hende om at få undersøgt din forældre evne du er førtidspensionist ikke hverken kriminel , narkoman , eller volds psykopat (og disse får jo også lov til at få børn... )

Så jo jeg kan klart godt forstå at du er sur...

Havde man den mindste mistanke om at man ikke kan varetage et barns tarv pga sygdom søgte man jo ikke fertillitetsbehandling og ens læge ville klart fraråde det....

så skriv til hende få en forklaring få luft få fat i din læge og hør hvad der foregår og i sidste instans meld stedet for diskriminering ..

sådan nogen klaphatte.
  Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 09:58   #6
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Min læge er selvfølgelig pensioneret i november. jeg har skrevet dette til hende i går, alt det du skriver;-)

Det er bare for langt ude! Det sidste vi spurgte hende om på sidste møde var, at om det var aftalen at jeg kontaktede dem 1 blødningsdag og at vi så kom videre, hvortil hun svarer ja og vi siger farvel.

Heller ikke da jeg ringer og spørger hende om noget andet, og sikrer mig at aftalen stadig er, at jeg rinbger 1 dag og vi kommer videre, siger hun andet end det jo er aftalen.

På mail da jeg spørger om jeg kan nå det inden juleferien ( var ikke sikker om det var den 15-16 og om de holdte juleferie der) siger hun at det kan jeg fint nå, de lukker først den 18. Så skriver hun igen at jeg skal melde mig 1 blødningsdag. Det var jo så i går. Jeg kontakter dem og de skal kontakte mig i går,. Da hun ringer siger hun så, at hun skal være sikker på jeg må tage min medicin under graviditet. Jeg fortæller hende, at hun allerede først i november modtog kopi af lægemiddelstyrrelsens svar, hvori der står at det må jeg gerne ( havde jeg jo undersøgt)

Så siger hun at så er det pludselig min forælderevne?!?!
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 10:57   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Har du ikke sagt, at du allerede har et velfungerende barn??

Sikke dog en mokke!

Og er det i det hele taget hendes job at lege psykolog?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 13:11   #8
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Jo har sagt, men hun har bare sagt at hun jo skal være sikker på min evner, da hun jo ellers ikke kan lave et barn til mig
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pensionist 1/2-13 Thomas1981 Dit og Dat 32 23-01-2013 01:31
fra invalide pensionist til folke pensionist Bekymret søn Alt det andet 3 15-03-2011 22:17
Sygdom og forælder Zania Accept fra vores omgivelser 45 15-03-2010 11:37
handicappet forælder Supercarla Dit og Dat 2 03-05-2009 00:16
Jeg er pensionist Dakota Dit og Dat 2 10-01-2009 01:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension