K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2009, 10:13   #11
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej alle.
Jeg er i sidste omgang forlænget efter §27-4, hvor kommunen har erkendt, at jeg ikke kommer tilbage til arbejdsmarkedet på ordinære vilkår.
Min sag ligner meget morWettendorffs. Måske kan jeg forlænges yderligere 26 uger. Så er det helt sikkert, jeg er helt afklaret.
Jørgine.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 10:24   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
der er nogen som går i rigtig mange år uden afklaring. så fordi man bliver forlænget er der ikke noget som er helt sikkert.
desværre
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 15:11   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mine kommentare til denne tråd skal ikke være et forsøg på at dreje tråden hen på andet emne. Men Jørgines spørgsmål er een brik i puslespillet.

Tænk over denne brik i puslespillet.

Da vi gennem mange år har forsøgt at få kommunerne til at overholde Retssikkerhedslovens §3 stk.2 omhandlende sagsbehandlingsfrister, ser vi nu at en del kommuner oplyser sagsbehandlingsfrist på flexjob.

Eksempelvis Slagelse kommune: http://www.slagelse.dk/Uddannelse+og...ndlingstid.htm hvor der oplyses til borgeren:
Afgørelse af om betingelserne for fleksjob er til stede § 69 4 måneder

Som hører under "Lov om aktiv beskæftigelsesindsats"

Da Retssikkerhedsloven er en paraply-lov gælder den for en del andre love, herunder som beskrevet Lov om aktiv beskæftigelsesindsats

Så hvis Jørgine boede i Slagelse kommune kunne hun forlange sin afgørelse på eksempelvis flexjob færdig inden 4 mdr.
Så har sagsbehandleren undtagelsesvis een mulighed for at udskyde afgørelsen, men her skal borgeren så skriftligt have besked om, hvorfor og hvornår, afgørelsen så kan falde.

Så egentlig kunne vi undvære alle de forlængelse af sygedagpenge....52 uger+26uger+26.
Hvis ellers Retssikkerhedslovens §3 stk.2 blev overholdt. Hvad vi jo ved den IKKE gør.

Vi ved også at de 5 Statsforvaltninger IKKE gør brug af deres ret til sanktioner når loven i sociale spørgsmål ikke overholdes. Det er et faktum.

Jeg tror der skal fremtvinges een eller anden dom, før vi kan forhindre at andre skal spørge som Jørgine. Her taler vi om tusinde af mennesker der er på vej ind i dette galmatias.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 17:43   #14
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
er du sikker på det? man kan jo ikke sige du kan æde dine mursten, når det er ren gæld du har. og ingen mulighed for lån.
jeg har da hus og bil og modtager kontanthjælp. jeg er gift med en ftp. jeg er så også forsørger til nu en datter som han ikke er far til. og vi har 2 fællesbørn.
Ihh ha Huldra - det håber jeg da også gælder i mit tilfælde... Jeg ANER intet om det, har ingen kontakt til min sagsbehandler på kommunen, det er kun anden aktør der har udtalt sig! Det må jeg undersøge - tak
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 18:13   #15
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Hmm... den her tråd lurer jeg lige med på, for jeg er blevet forlænget med 26 uger ud over de 52.

Det er først nu jeg har set hvad sociallægen har skrevet i min RP og der er det blevet vurderet at min psykiske tilstand er stationær og min arbejdsevne nedsat, men da man venter på udredning af min skulder og nu nakke, kan jeg ikke arbejdsprøves. Det var begrundelse for at jeg fik forlænget med 26 uger...

Jeg har så fået at vide, at jeg ikke kan forlænges ud over de her 26 uger, men sådan som jeg læser det i den her tråd, så kan man altså godt hvis man er heldig

Godt nok ikke særlig gennemskueligt system da...
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 18:30   #16
Liberg
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Lokation: Blovstrød,Allerød Kommune
Indlæg: 22
Styrke: 15
Liberg er ny på vejen
Ja det tror jeg ihvert fald,jeg fik ihvertfald lodret at vide at mine sdp.ville blive forlænget hvis ikke fleksteamet nåede at behandle min sag(kører på de 2x13 uger med stop 24/1-2010,men blev visiteret til fleks 10/12)

kh

Liberg
Liberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 19:28   #17
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej hla72.
Jeg er forlænget efter §27-4, hvor jeg ikke kan vende tilbage til arbejdsmarkedet på ordinære forhold. Det tror jeg også, du kan blive, hvis du ikke er afklaret inden din dagpengeperiode udløber.

Hej Liberg.
Ja, jeg håber også, jeg kan blive forlænget, hvis kommunen ikke har færdigafklaret mig ved dagpengeperiodens udløb. Det kommer kun til at dreje sig om kort tid.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 19:34   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørgine Se meddelelser
Hej hla72.
Jeg er forlænget efter §27-4, hvor jeg ikke kan vende tilbage til arbejdsmarkedet på ordinære forhold. Det tror jeg også, du kan blive, hvis du ikke er afklaret inden din dagpengeperiode udløber.

Hej Liberg.
Ja, jeg håber også, jeg kan blive forlænget, hvis kommunen ikke har færdigafklaret mig ved dagpengeperiodens udløb. Det kommer kun til at dreje sig om kort tid.

Jørgine

godt være jeg lyder noget negativ, men hvis du bare kigger en lille smule på de forskellige sager herinde. Så er det ikke mange som forlænget, selvom de ingen afklaring har fået.
det er også meget forskelligt fra kommune til kommune.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 20:03   #19
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg har også læst om en ledig fleksjobber, som har fået sygedagpenge i
3 år, og som jeg læser reglerne får man vist dem forlænget, hvis man
mener folk kan vende tilbage på det ordinære arbejdsmarked, men her var
der tale om en person, som måske skulle på førtidspension, så
jeg tror kommunerne handler meget forskelligt.

Personen har ikke en sag kørende i arbejdsmarkedsskadestyrelsen, og er
heller ikke i behandling, eller afventer behandling på et sygehus, så
jeg tror man skal passe på med at sammenligne sager.

Men som udgangspunkt, så hedder det sygedagpenge i max 52 uger.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 20:12   #20
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Ja, MTVRV1.

Det har du helt ret i. Grunden til, at jeg er forlænget er også udelukkende, at jeg enten skal visiteres til flex eller pension. Der har fra i sommer været denne muligheden for forlængelsen, hvis arbejdsenevnen er varigt nedsat og behandlingsmulighederne udtømte.

Har brugt et år på en behandlingsmetode, som måske kunne forbedre min arbejdsevne.

Måske er dine dagpenge stoppet før denne ændring i §27? Har du anket stoppet? Vil lige læse dine tråde igennem.

Ok, nu har jeg læst din tråd og husker din sag. Tror, du tæt på en pension.

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 14-12-2009 kl. 20:25.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpengestop...... Damgaard Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 08-10-2012 20:41
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 16-09-2012 11:35
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 08-08-2012 15:23
sygedagpengestop karsten kran Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 29-07-2011 00:37
sygedagpengestop og § 17 køkkenleder Alt det andet 0 10-06-2010 22:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension