K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2009, 15:15   #1
fairlady
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-10 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
fairlady er ny på vejen
flexjob og revalidering

Hej alle sammen
Jeg er ny her, men har læst mange af jeres rigtige gode svar, derfor ville jeg gerne be om jeres hjælp.
Sagen er den jeg er på revalidering og skulle læse, det der er galt er at mit studiested ligger 1.45 times kørsel her fra og jeg kan ikke klare den køretur mere.
Jeg er kommet på revalidering pga ødelagte knæ, jeg er blevet opereret 5 gange det det ene og 1 gang i det andet og det bliver ikke bedre.
Jeg ringer så til min sagsbehandler for at forklare ham sagen, men han siger bare at der er lagt en plan for mig, og hvis jeg ikke kan følge den ja så må jeg på kontanthjælp igen.
Jeg har fået slidgigt i det ene knæ og begyndende i det andet knæ, ud over det har jeg fået ryg problemer pga jeg går forkert, fordi jeg halter.
Jeg ville så inden jeg prøver at kontakte min sagsbehandler igen, prøve at finde ud af hvilke muligheder jeg har, evt flexjob eller arbejdsprøvning, men skal jeg så på kontanthjælp igen eller hvordan ser det ud?
Jeg håber virkelig der er et klog hoved eller to der kan hjælpe mig for jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.
fairlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2009, 19:34   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg vil da mene at du kan søge om kørsels hjælp til uddanelse sted men kender ikke revalidering så godt . så håber der kommer nogen der kan svare bedre end jeg ellers må jeg lige prøve igen ...

I sidste ende så må og skal der være mulighed for hjælp også i revalidering (der er jo mulighed for mentore og andre hjælpemidler ) så lad os vente og se om der kommer nogen af dem med bedre forstand på revalidering ...

For i sidste ende kan jeg da kun sige at din sagsbehandler har vejledningspligt og at han skal fortælle dig om dine muligheder for hjælp , og derfor skal der skrives et brev til ham , at sige til dig at der er lagt en plan og den skal følges ellers er det kontanthjælp den holder ikke ....

Men lad os lige vente og se ...
  Besvar med citat
Gammel 18-10-2009, 21:40   #3
fairlady
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-10 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
fairlady er ny på vejen
tusind tak for svaret
jeg har glædet mig til at høre noget opløftende, for lige p.t syntes jeg det ser noget sort ud.
men mener du jeg skal skrive et brev eller aftale et møde
fairlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2009, 22:02   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja det mener jeg da helt klart, der er mulighed for hjælp efter flere § jeg fandt lige hurtigt den her

§ 63. Kommunen kan under revalidering, herunder forrevalidering, og når revalidenden modtager hjælp efter anden lovgivning til dækning af leveomkostninger, give støtte til de særlige udgifter, der er en nødvendig følge af uddannelsen eller af en nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne efter reglerne i kapitel 14 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Og jeg vil da mene at det må være noget din sagsbehandler burde oplyse dig om, jeg har ikke lige mulighed for at sidde her nu , men prøv evt at kigge i denne lov og se om du selv kan finde noget https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K6

Ellers vender jeg tilbage men ved ikk lige hvornår det bliver ... muligvis i morgen, prøv evt selv at skrive et udkast til et brev og sætte det her i tråden ...

Nu er det jo desværre sådan at K10 mere går mod fleks og førtidspension , men lad os da give det et forsøg nu du er her , kan jo tænkes at vi kan flikke et eller andet sammen og der er andre her på siden der er og har været i revalidering ...

Husk også denne her i loven

Revalidering i højst fem år

Du kan højst få revalideringsydelse i fem år. Hvis revalideringen er gået efter planen, har du fundet et arbejde og kan forsørge dig selv efter de fem år. Har du ikke fundet et arbejde i løbet af denne periode, kan du søge om at overgå til fleksjob eller eventuelt kontanthjælp.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering/flexjob Nisiku Spørgsmål ang fleksjob 11 27-09-2013 15:47
Fra flexjob til revalidering? sabina_bjerre Spørgsmål ang fleksjob 1 19-10-2012 15:13
Revalidering/flexjob? Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 0 29-08-2011 09:34
Revalidering/Flexjob Mcavforfanden Spørgsmål ang fleksjob 6 20-02-2011 13:47
Revalidering og flexjob jegharadhd Spørgsmål ang fleksjob 7 12-07-2010 12:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension