K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2006, 14:23   #1
mille99
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2006
Indlæg: 10
Styrke: 19
mille99 er ny på vejen
3.sygemelding - hvad nu? Manglende sagsbehandler

Hej! Jeg har heldigvis lige fundet jeres side. Godt intiativ.
Jeg er i flexjob (20 t.), men kan grundet omstrukturering, dårlig økonomi hos firmaet og en arbejdsdag på ca. 6 t. mv. ikke magte det og har nu for 3. gang måttet sygemelde mig. Mig ryg er gået totalt i stykker igen og i min 'kamp' for at magte det, er jeg psykisk totalt kørt ned. Jeg føler, jeg har brug for, at sove 3. mdr. i træk... Jeg er pt. tilknyttet flexkontoret i Århus og har ikke en egentlig reel kontakt til nogen indenfor kommunen. Jeg har kontaktet flexkontoret, men kan først få et møde med dem langt ind i april. Den eneste oplysning jeg har fået, er at de gældende regler for folk på arbejdsmarkedet også gælder mig. Dvs. jeg skal være aktivt jobsøgende. Det hælper ikke meget. For her og nu har jeg brug for at vide, hvad jeg skal gøre vedr. lægeerklæring, en sygeperiode til at komme til kræfter igen og forhåbentligt hjælp til at finde et nyt flexjob, når jeg igen forhåbentligt er kommer lidt på toppen igen. Så 'hjælp' hvor starter jeg? Firmaet, jeg er i 'puffer' noget grundet den 1/3 del af lønnen, de skal betale. De er som et A/S ikke forsikret mod sygefravær. Er det korrekt at de ikke kan få refunderet hele min løn. Jeg fik det modsatte af vide af Flexkontoret.

På forhånd tak! Mille
mille99 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2006, 23:02   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: 3.sygemelding - hvad nu? Manglende sagsbehandler

hej Mille99.

Velkommen til og tak for rosen

jeg har lige et par spørgsmål til dig ..

du skriver...

Citat:
Jeg er pt. tilknyttet flexkontoret i Århus og har ikke en egentlig reel kontakt til nogen indenfor kommunen. Jeg har kontaktet flexkontoret, men kan først få et møde med dem langt ind i april. Den eneste oplysning jeg har fået, er at de gældende regler for folk på arbejdsmarkedet også gælder mig. Dvs. jeg skal være aktivt jobsøgende
.

Hvad er flekskontoret ? er det din jobkonsulent du mener når du skriver flekskontoret ?
Og er du stadig ansat i dit fleksjob ?

Som jeg læser dit indlæg så er du ikke fyret fra dit sidste fleksjob endnu, har jeg ret i det ??

Er du stadig ansat, så skal du sørge for uanset hvor meget de puffer at du ikke raskmelder dig.. er du sygemeldt så er det fordi du er syg, og det værste du kan gøre er at raskmelde dig pga dårlig samvittighed..

så ville jeg hernæst sørge for at få fat i min sagsbehandler og fortælle at jeg var sygemeldt og ikke mener at kunne klare at komme tilbage til arbejdet pt og at jeg var støttet op af lægen.

Så må din sagsbehandler tage den derfra...

det er altid din sagsbehandler du skal sørge for at rette henvendelse i når det ser ud som det ser ud for dig..

men nu ved jeg jo ikke om dit flekscenter også er indbefattet at det er din sagsbehandler..

men handler du som de har sagt til dig (som om du var på det ordinære markde) ja så kan du jo nok ikke gå helt galt i byen...(du skal aflevere en lægeerklæring til arbejdsgiver ved forlangende)

Hvis du på nogen måde kan komme til det, så syntes jeg at du skulle finde ud af hvem der var din sagsbehandler og sætte dig ned og skrive et brev til pågældene hvor du forklare hele din situation (inkl at du ikke ved hvordan du skal trænge igennem til flekscenteret) og hvordan du nu skal forholde dig.. evt tag på kommunen og aflever brevet sådan at du har en kvittering for brevet ..

hvad ang dine sygedagpenge så er det her hvad jeg har kunne finde om det " Til personer i fleksjob giver kommunen dagpengerefusion til arbejdsgiveren fra første hele fraværsdag, såfremt betingelserne for ret til sygedagpenge er opfyldt."Så jo jeg ville også mene at din arbejdsgiver får pengene retur fra kommunen,(men ved så ikke om det er hele din løn, hvis du får fuld løn under sygdom) men mon ikke det bare er fordi de savner dig og ikke kan undvære dig på jobbet at de puffer på..

Men nøjagtig som ude på det ordinære markede, så er det vigtigt at du passe på dig selv og dit helbred..

håber at dette kunne hjælpe dig en lille smule ..

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 17-03-2006, 11:19   #3
KM-Trekantsomraadet
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: refusion

Hvis din sygdom lyder på rygsmerter og rygproblemer er indeholdt i visitions aftalen, så vil arbejdsgiver modtage fuld refusion. Hvis din sygdom derimod var f.eks. en brækket arm, ville virksomheden modtage refusion i forhold til sygedagpenge lovgivningen, og det er ikke en fuld refusion.
Jeg kan kun som Heiden anbefale dig hurtigst muligt at tage kontakt med din sagsbehandler, og sætte vedkommende ind i din problematik.
  Besvar med citat
Gammel 17-03-2006, 23:57   #4
mille99
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2006
Indlæg: 10
Styrke: 19
mille99 er ny på vejen
RE: Tak Hejdien

Tak for din hurtige tilbagemelding. Du har et par ting, du gerne vil have uddybet.
Jeg forsøger:
1: Flexkontoret er det samme, som fleksgruppen har jeg langt om længe fundet ud af. Jeg har haft en snak mere med dem telefonisk OG her er min sagsbehandler - så 'fundet' :-). Desværre kan jeg jo så ikke få et møde med dem før den 18. april.

2: Ja - jeg er stadig ansat i flexjob

Jeg har fået en lægeerklæring på føreløbig en måneds fravær.

Takker endnu en gang. Mille
mille99 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2006, 00:07   #5
mille99
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2006
Indlæg: 10
Styrke: 19
mille99 er ny på vejen
RE: 3.sygemelding - hvad nu? Manglende sagsbehandler

Også tak til KM-LARS

Jeg vil videresende dit svar til virksomheden. Gælder det også selvom de ikke er forsikret mod sygefravær?

Hilsen Mille
mille99 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2006, 00:09   #6
mille99
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2006
Indlæg: 10
Styrke: 19
mille99 er ny på vejen
RE: 3.sygemelding - hvad nu? Manglende sagsbehandler

Lige et hurtigt ps.

Det med hurtigst muligt at få fat i min sagsbehandler, kan jo desværre først lade sig gøre om en måned - helt præcis den 18. april
mille99 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2006, 14:25   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: 3.sygemelding - hvad nu? Manglende sagsbehandler

mille99 så er der jo ikke meget andet at gøre end at opretholde din sygemelding til efter samtale med sagsbehandleren hvor i så forhåbentligt kan finde ud af hvad der nu skal ske
  Besvar med citat
Gammel 19-03-2006, 20:45   #8
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: 3.sygemelding - hvad nu? Manglende sagsbehandler

Eftersom du er sygemeldt, skal du følges op efter dagpengelovens regler, hvilket blandt andet vil sige, at de meget hurtigt skal vurdere om du kan vende tilbage til dit fleksjob.
Din arbejdsgiver kan kun få refusion hvis han er forsikret.

Hilsen Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2006, 20:02   #9
mille99
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2006
Indlæg: 10
Styrke: 19
mille99 er ny på vejen
RE: Ny lovgivning vedr. løntilskud

Tak for svaret Pia - nok ikke til min arbejdsgivers tilfredshed men...

I det flexjob jeg pt. har, modtager jeg 2/3 i løntilskud, men i flg. de nye regler kan jeg se, at man max. kan modtage 50% i tilskud. Jeg er vel næppe så 'heldig', at jeg bibeholder rettigheden til de 2/3, hvis jeg skifter til et andet flexjob (et som jeg forhåbentligt kan holde til).
Alt andet 'lige', så er det lettere at finde et job, hvis man har 2/3 med sig i løntilskud, især hvis man kun kan klare 15 til måske 20 timer.
P.f.t. Mille
mille99 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2006, 20:31   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: 3.sygemelding - hvad nu? Manglende sagsbehandler

mille99..

Hvor har du set at det er lavet om til at man kun kan modtage ½... det har jeg ikke hørt eller set noget til
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Manglende henvendelse fra sagsbehandler Susanne Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 20-09-2012 08:14
Opsagt fra jobbet og sygemelding i ét år, hvad nu? Hjælp! stefansson Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 26-05-2012 19:46
misvisende og manglende oplysninger i journal hvad gør jeg? diddah Alt det andet 15 25-06-2010 16:42
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad så nu, ny sagsbehandler Jens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 19-04-2006 17:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension